voor de geinteresseerde heb ik een linkje naar mijn webcam waar mijn pop sinds een week op 2 eieren aan het broeden is,ik heb ze geschouwd en ze zij alle 2 bevrucht.overdag staat de cam meest van de tijd aan.
http://www.ustream.tv/channel/ktmgek-lori-van-de-blauwe-bergen
het eerste ei is vanmorgen uitgekomen,en het tweede ei is al aangepikt en kan elk moment open gaan,misschien bent u wel getuigen van de geboorte van een lori van de blauwe bergen
normaal zit er een plankje ,maar dan zie je helemaal niets als je pech hebt, de ouders verplaatsen het ene ei en het jong nogal eens en als je dan pech hebt liggen ze net onder de stokken waar de ouders op binnen komen,en zie je dus mooi niets. maar die stokken zitten er puur voor bescherming voor de jongen zodat de ouders niet vanuit het invlieggat op de jongen springen.
aangezien ik meerdere pm's heb gehad over welke camera ik gebruik, en hoe ik het op internet krijg, zet ik hier even neer over het hoe en wat van de camera en de streaming.
ik heb de Trust Webcam, Spotlight Webcam.
kost 15 euro
het mooie ervan is dat er ook verstelbare verlichting op zit.
ik heb gewoon boven in de blok een gat geboord en daar de webcam in gekit.
aangesloten op de computer via de usb en toen bij ustream een account aangemaakt,dat is overigens gratis.
en dan kan je gewoon heel de wereld en dus ook jezelf de beelden laten zien van wat je in je broedblok of voliere hebt.
de kleintjes zijn al behoorlijk gegroeid in 4 weken tijd zoals jullie kunnen zien.
gisteren heb ik borstveren geplukt voor dna te seksen.
ben benieuwd.
bekijk ook eens mijn voliere.