ik zou graag een koppel lori van de blauwe bergen aanschaffen maar heb nog enkele vragen:
knagen de vogels veel aan het hout? of moet alles van trespa of ijzer zijn?
hoe zit het met het gesmeer van hun poep? is dit heel erg want heb een dikke zand vloer van 12 cm en daaronder tegels dus hark de stront er altijd onder.
maakt de lori veel geluid? of kan ik hem vergelijken met een soort vogel heb hier halsbanden, edelpapegaaien, zonparkieten etc. zitten maar komt best veel geluid vanaf wat doet de lori?
Ik heb 'n kweekgroep van 11 Lori Blauwe Bergen.
Nu nog in 'n voliere in de "huiskamer".
De Lori heeft beslist minder geluid dan de Halsband.
Mijn groep is heel rustig, maar het is ook heel rustig in huis.
Wel SPUIT de Lori zijn ontlasting weg en dat kan veel rommel geven.
Oplossing is 'n plexiglas voliere of kooi.
Ik zou geen zand nemen, want dat wordt een flinke poststal met bacteriƫn. Beste is glad beton met coating of tegels en elke week afspuiten met hoge druk reiniger. Hygiƫne bij lori's is erg belangrijk anders zit je snel met een coli of salmonella problemen.
Gert
Mijn nachthokjes zijn voorzien van een bodem van gaas. Ca 12 cm daar onder een dunne bodem van hout waar ik regelmatig nieuwe kranten opleg. Zo houd ik alles toch wel netjes en schoon in de nachthokken.Buiten in de voliere trottoirtegels van 60 x 40 cm. Ik ben eens bij een houder van lori's geweest die had buiten keien liggen. Af en toe schoonspuiten of de regen erop.Vr gr Bert