Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > goud schouder parkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : goud schouder parkieten
ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2010-08-21 - 15:20:20 send message to ej roelofs

ik ben al een aantal jaren bezig met hooded parkieten.
nu zat ik er over na te denken om er een koppel goudschouders bij aan te schaffen
maar wil eerst wat informatie hebben over de goudschouder
wie kan mij hier mee verder helpen?

mvg erwin


silver
Website Member
Posts :33

Website Member
2010-08-22 - 09:47:06 send message to silver

Hi Erwin,

Goudschouders en Hoodeds gedragen zich zo goed als het zelfde. De Hooded is trouwens een ondersoort van de goudschouder dus er gaat uiteraard weinig verschil inzitten.
Het enige verschil dat ik met goudschouders ondervind (nu en in het verleden) is dat ze een beetje meer kieskeurig zijn in de partnerkeuze. Als het niet klikt tussen de vogels kan je het vergeten(maar dat is met elke soort). Hetgeen ik wil zeggen is dat een man en een pop niet altijd een koppel is. Daarom raad ik iedereen die met goudschouders wil beginnen aan om met enkele koppels te starten en dan de vogels zelf te laten kiezen. Dat geeft een ander probleem. Ten eerste, er zijn weinig goudschouders te koop dus het gaat een zoektocht worden en soms een beetje geduld. Ik heb drie jaar moeten wachten maar nu heb ik vijf koppels bij mekaar die allen goed overeenkomen en nu kweekrijp worden. Ten tweede, de prijs. Als je met meerdere koppels wil beginnen wordt het een kostelijke zaak. Iedereen moet zelf uitmaken hoe ze het doen uiteraard maar door meerdere koppels te kopen ga je betere resultaten krijgen.
Voor de rest is de kweek identiek aan de Hoodeds, huisvesting, broedblok, voer,...
Ik hoop dat dit helpt.

mvg

Rudy


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2010-08-22 - 10:58:37 send message to denegon

Het antwoord zal wel zijn wat de gek er voor geeft maar wat zijn de richtprijzen voor deze soort?
zowel de hoodeds als de goudschouder.
deze vraag omdat ik 2 koppels pruimekoppen heb die al aardig aan de leeftijd zitten en misschien een dezer jaren weg gaat vallen en dan heb ik 2 vluchten over voor een nieuwe soort. ik heb ook al aan olivier gevraagd hoe het stemgeluid van de cruentata is maar ik verwacht dat deze afvallen.
volgens mij zijn de hoodeds en goudschouder minder luidruchtig of niet?

bvd egon


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2010-08-22 - 13:14:50 send message to Daniel

quote
De Hooded is trouwens een ondersoort van de goudschouder dus er gaat uiteraard weinig verschil inzitten.



Tegenwoordig worden de hooded en de goudschouder als apparte soorten erkend. Al ligt dit ook aan de huidig taxonomische tendens.
Maar beiden soorten zijn qua gedrag inderdaad erg vergelijkbaar.
Voor hoodeds betaal je 200-250 euro per koppel voor goudschouders 1000-1300 euro. En qua geluid zijn ze erg stil vergelijkbaar met roodruggen en veelkleuren.


ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2010-08-22 - 13:38:17 send message to ej roelofs

hallo egon

het geluid van de hooded valt wel mee,maar "stil"zijn ze niet.
ze zijn tegen de broedtijd wel een stuk drukker als in rust,maar tis toch een levendig vogeltje.
en natuurlijk heel mooi om te zien,vooral als de man de pop het hof probeert te maken.die balts wat ze dan doen is echt prachtig

mvg erwin


robert
Website Member
Posts :25

Website Member
2010-08-22 - 16:56:08 send message to robert

Ik denk niet dat je goudschouders vind voor 1300 euro.


ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2010-08-22 - 18:54:26 send message to ej roelofs

hallo,

wat kost dan ongeveer een jong koppel
en hoe gaat dat met de citus?

mvg erwin


tigra
Website Member
Posts :195

Website Member
2010-08-22 - 18:59:22 send message to tigra

jongen goudschouders koppel rond de 1500 euro,en cites nodig


ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2010-08-22 - 19:03:32 send message to ej roelofs

die cites hoe vraag je dat aan
stel ik heb 3 jongen ,waar bel ik dan heen voor de cites
waar moet ik op letten bij de aanschaf van goudschouders?

mvg erwin


ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2010-08-22 - 19:05:06 send message to ej roelofs

heeft iemand nog mooie foto's van goudschouder parkieten?
ben benieuwd

mvg erwin


silver
Website Member
Posts :33

Website Member
2010-08-22 - 19:39:15 send message to silver

Als je goudschouders te koop weet voor 1500 euro dan koop ik ze gelijk allemaal. Heb er geen probleem mee om hiervan 10 koppels te bezitten.
Cites gewoon aanvragen op het Ministerie van Landbouw afdeling Cites(in Belgie en Uk, weet niet in Nederland)
Zoals ik al zei, ik heb momenteel 5 koppels en een waslijst met kwekers die er willen kopen als ik er kweek. Een vogetje waar enorm veel interesse voor is, uit alle landen.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2010-08-22 - 20:02:42 send message to Daniel

In de UK zal je ze inderdaad niet vinden voor onder de 1500 in Nederland of Duitsland moet dat wel lukken. En voor CITES procedures, zoek in het forum er zijn zat topics over CITES die dat precies uitleggen inclusief de contact gegevens van het ministerie.


silver
Website Member
Posts :33

Website Member
2010-08-22 - 20:23:58 send message to silver

Alle vijf koppels die ik heb zijn van Duitsland, Belgie en Nederland en ik heb er geen enkel kunnen kopen onder de 1500 euro.
Maar nu zijn we prijzen aan het bespreken hetgeen niet de oorpronkelijke vraag was van erwin


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2010-08-23 - 23:27:03 send message to denegon

het klopt de vraag over de prijs was mijn vraag. echter ook voor erwin goed te weten wat de vogels kosten. misschien heeft hij iets in zijn hoofd en wordt dit nu bevestigd of ontkracht en kan hij meteen naar andere soorten gaan zoeken.
voor mij is de goudschouder afgevallen echter de hooded kan wel. bedankt daniel voor je antwoord en verder iedereen de groetjes



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 194 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede