Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > tot welke leeftijd kan een pruimekopparkiet broeden Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : tot welke leeftijd kan een pruimekopparkiet broeden
soepie888
Website Member
Posts :8

Website Member
2010-07-17 - 21:53:11 send message to soepie888

kan iemand mij vertellen tot welke leeftijd een pruimekop kan broeden?


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2010-07-18 - 09:43:16 send message to denegon

Ik heb nu een koppel zitten dat al 3 jaar bij mij broed en ze komen uit 1995 dus ze zijn nu al 15 jaar oud en ik verwacht dat ze het volgend jaar ook weer gaan doen.
hopelijk heb je er iets aan groetjes egon


sylvain
Website Member
Posts :178

Website Member
2010-07-18 - 11:15:30 send message to sylvain

ik heb ook een pop van 1999 bij een man van 2004 en ze hadden vorig jaar nog 2 jongen. (dit jaar heb ik ze niet laten broeden)wink ;)


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2010-07-18 - 20:09:48 send message to P.Rooth

Bij goede verzorging hoeft men niet op te kijken als er zeker 20 jaar mee gekweekt kan worden en dan zijn de vogels toch 23 jaar .

Is trouwens geen garantie dat ze het 20 jaar doen want er spelen natuurlijk veel factoren mee om de vogels in een goede conditie te houden zodat ze telkens weer jongen groot brengen .

Dat er enkele nagels of tenen missen wil niet zeggen dat ze dan geen bevruchte legsels groot brengen zelfs indien de man niet kan vliegen wat ik vernomen heb lukte dat prima .

Paul
Paul


Galah46
Website Member
Posts :188

Website Member
2010-07-20 - 10:12:23 send message to Galah46

Bij kennissen van me heeft een koppel geleeft tot hun respectievelijk 30 en 31 jaar. Hebben niet altijd ieder jaar jongen gehad, leefden in een gemeeschapsvoliere(+- 8 op 4) met grasjes. Hun laatste jongen waren geboren als de ouders 27 jaar waren. Is behoorlijk lang, ook hun bereikte leeftijd, popje was al eerste om weg te vallen, de man heeft het nog een jaartje uitgehouden erna. Bij vrienden een koppel lutino halsbanden ongeveer hetzelfde.Deze kweekten reeds van hun 2de jaar tot hun laatste jaar shocked 8O.
Men mag aannemen dat edelparkieten behoorlijk lang kweken en een behoorlijke leeftijd kunnen bereiken. Natuurlijk zijn deze waarschijnlijk wel een beetje uitzonderingen, maar toch, het laat zien dat het mogelijk is.
mvg


soepie888
Website Member
Posts :8

Website Member
2010-07-21 - 18:46:40 send message to soepie888

ik wil iedereen die gereageerd heeft bedanken voor de reactie. ik denk dat ik hier wel wat mee kan.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 200 bezoekers op de site, waarvan 11 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede