Ik denk niet dat een handdoek afdoende is. Als je gaan bak hebt die je op tempratuur kan houden denk dan aan een warmtelamp. Maar let op onder zo'n lamp kan het erg heet worden en het jong kan zelf nog niet wegkruipen als hij het te warm heeft. Hang hem dus zo hoog dat het niet te heet word. Meten is weten dus kijk hoe warm het word. Als je ook geen lamp hebt kan je een kruik gebruiken of iets dergelijks. Dat heb ik ook wel eens gedaan in een noodgeval. Die moet je wel regelmatig opnieuw vullen met kokend heet water en dan in doeken wikkelen.
Het verbaasd mij telkens weer dat vogelliefhebbers die al zo lang vogels houden nog steeds geen warmte/ziekenkooi hebben. Het hebben van zo'n kooi is een eerste vereiste als men vogels houdt. Ook al red je er maar 1 vogel mee dan heeft hij wel zijn dienst bewezen.
quoteHet verbaasd mij telkens weer dat vogelliefhebbers die al zo lang vogels houden nog steeds geen warmte/ziekenkooi hebben. Het hebben van zo'n kooi is een eerste vereiste als men vogels houdt.
Dat verbaast mij al lang niet meer, Fokke. Als men geld te besteden heeft, dan worden liever vogels gekocht dan dat aan dit soort noodzakelijke -relatief kostbare- zaken wordt gedacht.
Als je een beetje handig bent of een handige buurman hebt dan kun je voor nog geen honderd euro zo'n kooi maken dus om de kosten hoef je het niet te laten.