Veel van jullie kennen mijn amazone papegaai Coco al wel. Nu heb ik van mijn tante een vriendin voor hem erbij gekregen! Dus is Coco ook niet langer alleen. Zie hier een foto van Coco met zijn nieuwe vriendin Lola.
Lola is een blauwvorhoofd amazone pop. Ze is ruim 6 jaar oud. Lola was na zeggen een "valse" vogel die nergens bij kon zitten waardoor ze alleen in een ruime volière zat. Ik ben pas geleden eens bij mijn oom geweest om foto's te maken van haar voor op de site maar kon toen al niet zeggen dat ze vals zou zijn. Ook Bert (smedinga) heeft bij haar in de volière gestaan en kon niet geloven dat ze vals moest zijn. Nu is mijn oom onlangs overleden en zijn alle vogels weggegaan. Lola was de laatste vogel die nog bij mijn tante zat. Omdat zij er niet voor kon zorgen en de persoon die dit deed elke dag uit een andere plaats moets komen voor de dagelijkse verzorging had ik aangeboden om haar te verzorgen bij mij thuis totdat er een koper zou zijn gevonden. (Had en heb zelf het geld niet om er een bij te kopen.) Omdat Lola een beschadiging aan haar hoofd heeft (reden onbekend) zou dit wel niet zo snel zijn. Ik heb haar opgehaald en in haar eigen kooi gezet (Nu te koop op mijn site!). Een dag later kreeg ik telefoon dat ik haar ook wel zelf mag houden. Mijn tante wil er van mij geen geld voor hebben met uitzondering van de kooi. Ik heb haar dus gelijk uit de kooi gehaald en ben met haar aan het werk gegaan. Ik heb haar geknipt en los gelaten bij de andere vogels in de tuin. Nu zijn Coco en Lola zelf bij elkaar gaan zitten en raken al goed met elkaar bevriend (zoals je ziet). Om precies te zeggen, Zoals je op de foto kan zien kunnen ze zelf heel goed hun boontjes doppen.
1: Sjors ( de portlootventer ) Primolius Maracana ( dwergara ) 2. Sjimmie ( de jongste ) Primolius Maracana ( dwergara ) 3. Borito ( de sloper ) Ara severa ( dwergara ) 4. Coco ( de nagel ) Amazona ochrocephala 5. Lola ( fast love ) Amazona aestiva
Pipo de zwartkopcaique is eergisteren weer naar zijn eigen baas teruggegaan! Ik kon er alles mee doen zonder gebeten te worden dus de rest is aan de eigenaar!
Vind ik ook Natasja. In een ander topic hebben we al eens geconstateerd dat Erwin te veel voer in voorraad heeft in verhouding tot het aantal vogels. Mijn advies was toen al: meer vogels aanschaffen, maar dat schijnt om de een of andere reden moeilijk te liggen
2 vogels erbij in korte tijd is voor mij bijna een verdubbeling van het bestand. Is maar hoe je het bekijkt dus! Samen eten ze net zo veel als de drie die ik al had.
Erwin van harte geluk gewenst met je vogeltjes ik heb je aanwinst al op mijn schouder gehad, en deze had zo zag ik een dag later een borduursel op mijn overhemd achter gelaten. Je ziet ze weten gewoon op wie ze moeten schijten