ik heb nu een nest van 9 kakariki liggen uit ervaring passen er maar 5 in het blok is het misschien een optie om de grootste 4 uit het blok te halen en deze door de ouders op de bodem van de kooi
te laten opfokken zodat de kleinere kakariki weer meer ruimte krijgen in het blok en niet verdrukt worden door hun broers of zussen.
de blokmaat is 18x18 maar er zit veel verschil in leeftijd de eerste is al geringd en de laatste komt net uit het ei er die worden in een later stadium verdrukt
Zie zelf het probleem niet aangezien dit bij mijn stellen een normale gang van zaken was dat de oudsten al geringd waren en er nog jongen uit het ei kwamen .
De laasten werden bij mij ook niet vertrapt of zo wat wel een probleem is dat de pop met een nieuw legsel zal beginnen terwijl de jongen nog lang niet groot zijn ,
Wat er dan gebeurd zal ik kort aangeven , het blok wordt klaar gemaakt voor de eieren waarbij het nestmateriaal ' omgezet ' wordt en dat er dan jongen ondergewerkt worden is pech voor de jongen want die liggen dan dood .
Plaats altijd 2 blokken bij 1 stel kakarikis .
De man brengt de jongen alleen groot zodra de pop weer vast op het volgende legsel zit in blok 2 .