Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kweek wil niet lukken. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kweek wil niet lukken.
jotto
Website Member
Posts :37

Website Member
2010-06-08 - 14:25:06 send message to jotto

Na 5 jaar heb ik mijn hobby weer hervat, maar de kweek loopt momenteel niet. Barmsijzen vliegen wel met hooi en wat in hun bek rond maar er zitten er nog steeds geen op nest. lbh = 0,60x0,60x1,50. Er zit 1 mannetje + 3 poppen in de kooi. Moet ik gewoon meer geduld hebben of moet ik bvb best een popje verwijderen? Ze krijgen mengeling van kanarie- en wildzaad + eivoer en sinds kort universeelvoer en buffalowormpjes.
Bij de oogringsperlingen had ik al een paar keer een ei maar na enkele dagen verdween dit weer. Ik kreeg de raad kalk bij te geven. Ook hier vorlopig nog geen succes.


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2010-06-08 - 17:17:11 send message to roodmus

Hallo.

Ja wat de barmpjes betrefd,had je nu toch allang een nest moeten hebben.

Infeite loopt het broedseizoen alweer teneinde zo langzamerhand.

Ik weet niet hoe je de voorbereiding naar het broed seizoen hebt gedaan,misschien kun je dat eens vertellen.

Grt roodmus.


jotto
Website Member
Posts :37

Website Member
2010-06-08 - 20:31:13 send message to jotto

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Wel in december kocht ik mij 3 popjes en een man allen onverwant. Ze hebben de winter doorgebracht in de kooi zoals eerder beschreven en kregen een mengeling van kanariezaad + wildzaad, vanaf maart heb ik eivoer bijgegeven. In april heb ik 3 nestjes gehangen + conifeertakken. Ik hoopte hiermee resultaat te hebben, maar er kwam niets en 2 weken geleden ben ik dan begonnen met universeelvoer en sinds dit weekend met levende buffalowormpjes. De vogeltjes trekkenbekken soms wel en sommige vliegen rond met nestmateriaal.


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2010-06-08 - 22:29:24 send message to roodmus

Kijk 10 kwekers 10 manieren.

Ik zelf vind dat je wat laat bent gestart met eivoer en levend voer.

Ik zelf kweek noorse goudvinken en begin al in november/december met 1 x eivoer en wat pinkey,s en buffels.

In januarie geef ik 2x in de week
in februari 3x
in maart alle dagen als er jongen zijn 4-5x op eendag.

de barmsijs staat er om bekent dat deze met meerdere poppen gehouden kan worden,maar ik vind het toch beter per koppel.

Maar zoals gezegd 10 kwekers................

Grt


jotto
Website Member
Posts :37

Website Member
2010-06-09 - 09:46:12 send message to jotto

Alleszins bedankt voor je raad. Als het dit jaar niet meer lukt probeer ik het volgend jaar wel opnieuw. Ps : Een jaar of 7 geleden had ik al gekweekt met bamrsijzen toen met 1 koppel en was ik ook al vroeger met universeelvoer en wormpjes begonnen. Alleen ziet mijn wederhelft die wormpjes niet zo graag in huis zelfs niet diepgevroren wink :).


bieke
Website Member
Posts :87

Website Member
2010-06-09 - 17:42:51 send message to bieke

BIJ MIJ WIL HET OOK NIET LUKKEN SLECHTE NESTBOUW EN EIEREN LATEN LIGGEN .HEB NU 2 JONGEN VAN EEN WEEK OUD..HEB 1 KOPPEL OP EITJES IN EEN KWEEKBAK VAN 80X40X40 DEZE DEDEN IN DE VOLIERE NIETS.2 JONGE VINKEN VAN 3 DAGEN ONDER KANARI(TWEE VORIGE NESTEN ONDER VINK VERLOREN GEGAAN).NAAR VERLUID GAAT HET NERGENS ZOALS HET HOORD..ZELFS KANARIES ZELFDE PROBLEEM.10 JONGEN VAN 3 KOPPELS 3 RONDES.DENK DAT HET WEER NIET MEEZIT .WILDZANG GEEF IK BUFFALO.PINKIES EN CD EN CD VOOR EXOTEN EN EEN BEETJE KIEMZAAD.


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2010-06-09 - 22:07:48 send message to roodmus

Heb nog geen klachten wat betrefd de jongen.

Met 4 koppels N Goudvinken 1e ronde 19 jongen
2e ronde met 3 koppels 15 jongen.

Met 1 koppel doe ik maar 1 ronde want deze begonnen vrij laat.

Grt


jotto
Website Member
Posts :37

Website Member
2010-06-10 - 21:27:53 send message to jotto

Heb vandaag 1 popje verwijdert.
Blijft nu 1 barmsijsman met 2 popjes over. Hopelijk loppt het zo al beter.



maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2010-06-11 - 22:12:55 send message to maikeltje

Flink wat pinky's voerene en week a 2 weken zul je ze zo aan de gang hebben.
Mvg
Maikel


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2010-06-12 - 10:27:42 send message to meyer

Er moet ook rekening gehouden worden met of de vogels in de huiskamer gehouden worden of in een voliere gehouden worden.
Staat deze kooi in de huiskamer dan zal er in de tijd dat een ander zijn vogels in broedconditie probeerd te krijgen, de vogels in de huiskamer nog lekker van de huiskamertemperatuur mogen genieten (+/-20gr.)omdat in januari of februari de buiten te laag is word er in huis flink gestook. Eigelijk wil ik zeggen dat bij huiskamervogels dikwijls de temperatuur van hoog naar laag gaat in de loop van de eerste maanden van het jaar. Normaar gaat dit van laag naar hoog. Vogels raken hierdoor in de war en kunnen op de gekste tijden in de rui vallen.

Groeten Meyerwink ;)


jotto
Website Member
Posts :37

Website Member
2010-06-18 - 10:43:40 send message to jotto

Hier ben ik terug en deze keer met beter nieuws.
Gisteren heb ik het eerste eitje ontdekt zowel bij kanaries als bij de barmsijzen. Het is ook de pop die de laatste weken het actiefst was in nestbouw die nu zit te broeden. Ik hou jullie nog wel verder op de hoogte en nog eens bedankt voor de tips.


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2010-06-18 - 17:30:07 send message to roodmus

gefeliciteerd.happy :)happy :)


jotto
Website Member
Posts :37

Website Member
2010-06-24 - 09:58:02 send message to jotto

Ik heb verleden weekend de grootste oorzaak ontdekt waarom ik nog geen jongen had bij de barmsijsjes.
Mijn vermoeden was er al langer, maar nu bevestigd. De barmsijs die ik voor man had gekocht bleek een pop te zijn. Dit werd nu wel echt duidelijk toen ze zelf op een nest zat. Ik ben dinsdag dan aan mijn grote zoektocht begonnen om alsnog een manneteje van verleden jaar te strikken en het is mij dan uiteindelijk ook nog gelukt. Nu hoop ik dit jaar dan toch nog een nestje groot te kunnen brengen.


roy-vogelkweker
Website Member
Posts :4

Website Member
2010-06-24 - 11:21:13 send message to roy-vogelkweker

succes ermee danwink ;)

en tja geduld loont altijdhappy :)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 153 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede