Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > broedmachine R com Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : broedmachine R com
africangrey
Website Member
Posts :37

Website Member
2010-06-07 - 17:17:58 send message to africangrey

Ik ben van plan om een R com broedmachine aan te schaffen voor het uitbroeden van eieren van mijn amazones, die weer 3 eieren hebben, maar absoluut niet willen broeden. zijn er mensen die met r com werken, met de 20, de pro of de king suro, want heb met broekasten geen ervaring, alle tips zijn welkom, jullie mogen me ook altijd een pbtje sturen, waar ik best deze machine haal, ik kom uit Belgie. alleszins al bedankt


africangrey
Website Member
Posts :37

Website Member
2010-06-09 - 07:25:23 send message to africangrey

echt niemand?


barraband
Website Member
Posts :306

Website Member
2010-06-09 - 07:30:39 send message to barraband

volgens mij zijn hier al meerdere topics over geopend


ilromano
Website Member
Posts :3

Website Member
2010-06-09 - 11:56:44 send message to ilromano

hoi,

ik heb zelf de r-com.
ik vind deze zeer prettig werken.
eventueel kan ik voor u ook de eitjes uitbroeden

groetjes


W.Kenzo
Website Member
Posts :70

Website Member
2010-06-17 - 12:58:45 send message to W.Kenzo

beste,
ik heb een octagon 20 staan.
daarvaan ben ik tot nu toe nog altijd zeer te vreden.
ik zou me nog een grotere broedmachine willen aanschaffen volgend jaar, maar weet ook nog niet echt welk merk.


Honsbeek
Website Member
Posts :88

Website Member
2010-06-17 - 19:02:03 send message to Honsbeek

Wij hebben onlangs de R COM 20 Pro gekocht.
Prima machine met diverse volautomatische programma's voor verschillende vogelsoorten.

Wij hebben er laatst 14 chinese kwartels mee uitgebroed en met 1 dag er een volwassen Hen bij geplaatst. Dit gaat super en de hen heeft de jonkies volledig geaccepteerd en ook opgevoed. Nu in de grote buitenvolière heeft ze eerst nog de jonkies beschermd en onder haar hoede gehouden.

Machine trouwens gekocht in Oirschot Nederland bij Van Drunen, daar zijn de machines goedkoper dan in België en ook goede instructies en services.

Succes

Peter


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2010-06-17 - 19:51:40 send message to medaar

peter??? ik kweek al jaren in broedkas kwartels. wat je verteld is nooit waar. weet het zeker. medaar.


Honsbeek
Website Member
Posts :88

Website Member
2010-06-17 - 21:27:11 send message to Honsbeek

Medaar watis niet waar !!!


africangrey
Website Member
Posts :37

Website Member
2010-06-18 - 21:53:42 send message to africangrey

Heb ondertussen de rcom 20 aangekocht ( in Belgie voor 320 ) waar momenteel 5 eieren van mijn koppel blvh amazones inliggen, op 37.3gr en 43%vocht. bijkomende tips altijd welkom, heb nog geen ervaring daar dit mn 1ste koppel is dat zelf niet wil broeden. Liggen 5 kunsteitjes in de plaats, maar de pop wil maar niet gaan broeden.


Honsbeek
Website Member
Posts :88

Website Member
2010-06-18 - 22:40:47 send message to Honsbeek

Belangrijk is het waterpijl in de gaten te houden. In het begin moesten we om de dag gedistileerd water (ivm kalkvorming) bijvullen.
Succes met de eerste eieren

PEter


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-06-19 - 00:45:54 send message to Karel

Tip 1:
Houd een gewichtstabel bij van de eieren. Dus noteer het aanvangsgewicht, bereken het eindgewicht (85% van begingewicht) en daarmee de dagelijkse afname. Als het gewicht na enkele dagen afwijkt van wat je hebt berekend, kun je zonodig de vochtigheid aanpassen. Dit is een betrouwbaarder methode dan het getalletje op de hygrometer.

Tip 2.
Leg kunsteieren eerst 24uur in de broedmachine, zodat ze "warm" in het nest kunnen worden geplaatst.


africangrey
Website Member
Posts :37

Website Member
2010-06-19 - 13:10:46 send message to africangrey

karel, het wegen van de eieren, is toch enkel mogelijk asl je of 1 ei in de broedkast hebt, of meerdere broedkasten, want elk ei is verschillend, dus voor het 1ne ei kan het vocht naar beneden moeten, en voor het andere naar boven, of ben ik mis?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-06-19 - 14:33:34 send message to Karel

Er zijn drie mogelijkheden:

Alle eieren zijn te licht -> natter broeden,
Alle eieren zijn te zwaar -> droger broeden
of
Sommige zijn te zwaar en sommige te licht. In het laatste geval is het handig om een extra machine te hebben draaien. Zodat je afhankelijk van het gewicht per ei kunt kiezen tussen een "droge" en een "natte" machine.

Als de afwijking overigens na een week gemiddeld 0 is en ligt tussen -0,1 en +0,1 gram, dan veranderd ik niets en laat alles liggen.


africangrey
Website Member
Posts :37

Website Member
2010-06-19 - 15:51:18 send message to africangrey

Bij het volgende broedsel zal ik dit zeker eens uitproberen, maar dit was echt een noodgeval, en mijn ervaring was nihil, zal me voor het volgende noodgeval alleszins ook een weegschaaltje aanschaffen.Ik laat hier zeker nog iets weten hoe het afloopt.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 200 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede