Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Koppel klikt niet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Koppel klikt niet
Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2010-06-07 - 08:12:25 send message to Vogelen

Hallo,

Ik heb al gezocht in eerdere topics maar kan niet echt duidelijke info vinden.

Onlangs heb ik voor mijn geelvoorhoofdpop een man gekocht. Deze heb ik enkele dagen naast de voliere van de pop gezet waarna ik hem er bij gezet heb. Nu, na veertien dagen klikt het nog totaal niet. Ik begrijp dat dit kort is maar zit me af te vragen of het nog goed zal komen. Zodra ik ze in de ochtend vrij laat gaat de pop buiten voor de muuropenening zitten en houdt op die manier de nieuwe man de hele dag binnen. Als ze binnen opgesloten zitten laat de pop bij de minste beweging van de man een sachrijnig zeurgeluid horen. Soms komt het tot een kleine "schermutseling". Wie heeft hier ervaring mee, en kan ik er iets aan doen? Bijv. tijdelijk uit elkaar halen, naast elkaar in kooienplaatsen, binnen opsluiten of iets anders? Moet ik gewoon geduld hebben of kan ik het vergeten? Ik moet nog wel erbij vermelden dat de pop handtam is, maar nadat ik de man erbij geplaatst heb negeer ik hem volkomen.

Nog een andere vraag: Ik sluit ze elke avond op. De pop weigert dan echter uit zichzelf naar binnen te komen en gaat altijd precies op de boom zitten in het niet overdekte gedeelte. Ik ben dan bang dat het gaat regenen s'nachts. Kan ik de moed opgeven of zal ze ooit nog uitzichzelf naar binnen komen?

Alvast bedankt voor de reacties!


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-06-07 - 09:31:21 send message to Ton Koek

Soms werkt het om de rollen om te draaien.
Nu heeft de pop een eigen territorium en een partner, jou dus.

Ik zou de pop een week in de kleine kooi zetten en inderdaad behalve verzorging verder negeren.
De man in de volière, laat hem de boel maar even verkennen.
Na een week de pop met kooi ìn de voliere, kijken hoe ze reageert. Als de man haar dan accepteert, kun je los proberen. Ik zou er wel bij blijven, soms lukt het, soms echter niet, dan moet je meteen kunnen ingrijpen.
Door een paar uur in de kooi te blijven, verstoor je meteen het territoriumgevoel.

Succes,
groeten, Ton.


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2010-06-07 - 10:10:17 send message to Vogelen

Bedankt voor je reactie Ton. Als ik het goed begrijp, de pop in de kooi moet de man in de voliere wel kunnen blijven zien?

Groeten!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 184 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede