Dit komt over als een slechte voorbereiding, erg onprofessioneel. Waarom heb je je niet van te voren laten informeren over deze vogels? Nu weet je niet wat je in huis hebt gehaald, klinkt als een impulsaankoop.
Van te voren had je moeten weten
- welke soort en mutatie het is.
- Dat je het geslacht alleen maar weet door DNA onderzoek
- Dat deze per koppel gehuisvest moeten worden en agressief zijn naar kleine parkieten en daar dus niet bij kunnen.
natuurlijk weet ik wat ze moeten eten.
Ik had vandaag even gevraagt en hij zei dat ze vorig jaar 3 jongen hadden en groot gebracht. dus ik denk wel dat het een man en een pop is.
Hij wist zelf ook niet wat voor mutant het was.
En ik wist zelf ook wel bijna zeker dat ze niet bij andere vogels kunnen. Ik wou het gewoon zeker weten. vragen kan namelijk altijd
quoteWeet je zeker dat ze onverwant zijn ten opzichte van elkaar?
De vogels hebben dezelfde kleur ring en ook allebei aan de rechter poot.
Ik heb meerdere koppels van dezelfde soort zodat ik onverwante jongen kan verkopen. Ik ring ook alle jongen met dezelfde kleur (jaarkleur) en aan dezelfde poot. Ik weet dat het makkelijk is om ze te herkennen (van een afstand) als je aan verschillende poten ringt, maar met maar twee poten per vogel en drie koppels kom je toch in het nauw.
Daarnaast gaat het ringen aan de linkerpoot mij (ik ben rechtshandig) het makkelijkste af. Dus dezelfde kleur ring, aan dezelfde poot hoeft niet altijd verwant te zijn.
Yep. Ik begrijp dat ze niet altijd verwant hoeven te zijn. Ik ring ook links met aluminiumkleurige ringen. Maar als ik een dergelijk koppel koop en ze hebben ook nog eens een opvolgend ringnummer ben ik altijd een beetje huiverig. Vooral als je verder niets van de herkomst weet.
nou popke ik vind het mooie vogels en hopen dat je de verkoper kunt vertrouwen en dat je van het jaar jongen kunt verwachten goede zaadmengeling voeren met lekker veel verschillend fruit dan komt het wel groed groetjes egon