Je moet er vooral opletten dat je geen vervelende buren hebt zoals bij mij
.
Vroeger had ik alleen maar lori's van de blauwe bergen echt geweldige vogels, maar nadat ik ze al meer dan een jaar had gingen de buren vanuit het niets klagen over mijn vogels.
Met als gevolg dat ik na een paar maanden noodgedwongen al mijn vogels moest verkopen.
Toen was ik echt heeeel erg boos hierover en soms nog steeds.
Dus vooral op de buren letten.
Verder kan ik je over deze geweldige vogels vertellen dat ze het liefst [bij mij tenminste] op armdikke stammen zitten maar ook graag wat dunnere takken hebben om in te klimmen en stuk te knagen.
Ik hield ze zelf in een buitenvoliere zonder nachthok met een paar nestkasten en ze kwamen de winter prima door, ze zaten zelfs beneden de -10 nog vrolijk buiten te spelen.
Voer en water gaf ik ze vanaf een voederplank met redelijke randen want ze gooien graag hun fruit naar beneden.
De honingoplossing die ik ze gaf was van cede en dat is zeker een van de beste om ze te geven want het mengt goed zodat je geen klonten hebt en is ook niet zo plakkerig.
De voliere waarin ik ze hield was helemaal begroeit met bamboe enzo en nog een klein grasveldje.
Verder hoefde ik dus ook niet veel tijd aan schoonmaken te besteden want met een paar gieters water is de ergste poep wel weggespoeld en hoefde ik alleen nog maar oud fruit van de grond weg te halen.
Als kooivogel zijn ze niet zo geschikt tenzij je iedere dag de hele kooi wilt schoonmaken.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Vriendelijke groet Robin!