Hallo iedereen,
Sinds vandaag ben ik lid van vogelarena.
Ik zal me even voorstellen,
Ik ben M. Kuyperij, moeder van twee fantastische zoontjes en vrouw van een geweldige vent.
Naast dat ik huismoeder ben (bewuste keus omdat manlief internationaal chauffeur is) geef ik een aantal uren in de week Dressuurles, Voor ik mijn kinderen had was dit een fulltime baan van 5 uur smorgens tot minimaal 12 uur snachts... en ik dacht dat dat zwaar was... appeltje eitje vergleken met twee kinderen
Verder ben ik gek op dieren.. we hebben nog net geen paard in de tuin staan. Ik ben wel trotse eigenaresse van 2 jacht honden, een australische terrier en een podenco andaluz,
ook ben ik in t bezit van een tropisch aquarium, of ja, t aquarium is niet tropisch, de vissen erin wel.
Dan heb ik nog 2 schildpadden buiten in de vijver en dan komt t.. waarvoor ik hier ben..
ik heb sinds vorig jaar een grijze grasparkiet gekregen en een paar dagen later een koppel valkparkieten.
Nu ben ik mij in sneltreinvaart aan t verdiepen in die dieren en al vrij snel kwam ik erachter dat de grasparkiet niet erg lief was (pop) dus die ging appart.. en dat was natuurlijk zielig. (ben wel een moeder he?
) dus kwam er een mooie wolkjesblauwe man bij. De valkparkieten zijn een erg lief koppel, de man is grijs en de vrouw is wit en dan komt bij deze mijn eerste vraag meteen aan jullie...
Wat is nu de officiele naam van deze dieren want ik heb al zitten kijken bij kleurslagen en mutaties etc. maar ik snap er niet erg veel van want ik kan namelijk nergens vinden hoe t dan komt dat beide geen wangvlek hebben?
ook ben ik stiekem wel een beetje benieuwd naar de waarde van deze dieren (heb ze gekregen van een hobbyist die er teveel had)
Op dit moment zijn ze aan t broeden, de nieuwe buitenvoliere is in aanbouw, die word over een grote fruitboom heen gebouwd, maar tot die tijd moeten ze t even doen met een ietsje minder grote voilere. (wel ruim hoor) ze hebben een groot broedhok en ik voer ze gemengd parkieten zaad, eivoer, kiemzaad krijgen ze 1x per week want dat lijken ze niet zo lekker te vinden, grit, mineralen steen, en hoe heten die stengels ook alweer met al die kleine zaadjes (sorry ben echt een leek nog) ze hebben een sepia erin hangen, en eens per week doe ik knoflookpoeder onder t voer. natuurlijk krijgen ze twee maal daags vers water en ze hebben een bad. verder krijgen ze fruit ed als extra.
dus alle tips zijn welkom!! (please opbouwens commentaar want ik weet dat t misschien niet zo heel verstandig was om onvoorbereid met zulke dieren te beginnen met een nestje, maar ik kreeg ze incl broedhok en eigenlijk meende ik dat t een winterhokje was.. kun je nagaan hoeveel ik wist)
alvast bedankt voor al jullie info!!