Het is zoals Hawkey al heeft aangegeven, alles staat of valt met opvoeding, dat voorop gesteld en geld voor alle papegaaien en ara's.
Ben er zeker een voorstander van dat een papegaai/ara vrijheid van leefruimte heeft, maar wel onder toezicht, een leefboom prachtig, maar alleen als er iemand in de buurt is en zeker niet alleen laten.
Je zal de eerste niet zijn die thuis komt en een gebraden papegaai/ara aantreft omdat deze een kabeltje van een schemerlamp heeft door geknaagt of iets dergelijks.
Het zijn net kinderen of erger, alles trekt hun aandacht en moet uit geprobeerd worden.
Ik weet nog mijn zus kocht een Molukken kaketoe Boy is zijn naam, maar de eigenaar had er niet bij verteld dat hij kooien kon open maken, nou hun kwamen op visite en Boy was thuis in zijn kooi.
Toen ze thuis kwamen konden ze aan het opruimen.
Wat er zoal stuk was, computer,toetsenbord echt vakkundig gesloopt, telefoonfax toestel ook gesloopt, en nog wat plinten die volgens Boy niet echt daar hoorde.
De nodige bloempotten en raambank decoratie's vakkundig gesloopt.
Nee nee, hij is er nog hoor alleen er hangt een slot op zijn kooi als ze weg gaan.
Ik bedoel maar, ze hebben gewoon geluk gehad, want er zaten kabels in het stop contact en daar was hij gelukkig niet aan geweest.
Je kunt ze gewoon voor hun eigen veiligheid niet los alleen achter laten.
Een verwende papegaai/ara zal voor aandacht zeker schreeuwen, en positieve of negatieve aandacht, het zijn beide aandacht, snap je.
En het meeste schreeuwen komt voort uit het vragen van aandacht of je moet een neurootje hebben.
Maar geef je vanaf het begin die tijd en aandacht wat je altijd kan geven dan blijf je heel veel ergenis voor.
Het word dan alsware een tijdklokje voor de vogel in kwestie, zo van O mijn baasje komt thuis en ze gaan eerst eten en dan is er tijd voor mij, dan moet die tijd er ook zijn.!!!!
Dat je hem gelijk op de leefboom zet, als je thuis komt en even met hem kroelt prachtig natuurlijk, maar het spelen en ravotten met elkaar daar is na het eten tijd voor.
Althans zo doe ik het hoor, en het werkt perfect, haha hij gaat eerst ook eten om exstra kracht op te doen, voor de grote stoeipartij die zeker komen gaat, en dat weet hij precies.
Maar schreeuwen of dwingen op een andere manier doet hij niet, maar dat is een stukje opvoeding.
Nee is nee.!!!!!
Oja de Maracana of dat schreeuwers zijn, daar heb ik geen ervaring mee, en ook niet diegene die er een hebben.
Ja ja zul je denken zou ik ook zeggen als ik ze zou kweken, heb hele leuke referentie's hoor dus kan het nog bewijzen ook.
Benjamin heeft er twee, die legt een handdoek op bed en de twee rakkers vliegen naar boven en gaan op hun rug slapen op de handdoek, na een poosje gaat benjamin naar boven en pakt de punten bij elkaar en ze blijven gewoon liggen, en draagt ze zo naar beneden.
Emmy heeft Cismo, die speelt vertoppertje met haar, alleen hij verraad zich altijd, want dan roept Emmy, waar is Cismo, en die roept dan kiekeboe.
Zij kon en kan niet begrijpen dat een maracana zoveel genegenheid kan geven, hij roept dan ook altijd mama, mama als hij Emmy kwijt is, voor zijn begrip dan, Emmy is dan net even naar boven of iets buiten zijn zicht aan het doen, maar geen geschreeuw.
Lies, heeft Osho, nou dat is echt een paar apart, die heeft hem geleerd om zijn behoefte te doen op de w.c, kun je begrijpen wat hij allemaal nog meer kan.
Maar geen geschreeuw.
Ja de Maracana, een klein pakketje met heeeeeeeeel veel inhoud voor diegene die het uit kan pakken.
Helemaal eerlijk is het niet, ben nu eenmaal bevooroordeelt, dus laat andere maar eens hun visie geven.
ARA MARACANA THE BEST THERE IS FOR HOUSE PET.
Hahahahahaha, we kweken ook met andere hoor en daar ben ik net zo bevlogen van, dus of ik je kan helpen aan de goede keuze.??????????
Peter.