Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > buxus, conifeer, spar Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : buxus, conifeer, spar
X_anita_X
Website Member
Posts :76

Website Member
2010-03-18 - 22:16:41 send message to X_anita_X

misschien dat iemand het weet want ik kan er elders zo niks over vinden. bij verschillende sites staat dat de buxus,spar,conifeer in een voliere kunnen maaar er zijn, vooral bij de conifeer en spar, verschillende soorten van te verkrijgen. dus mijn vraag is: maakt de soort wat uit of niet. ik heb een spar gekocht een abies koreana om precies te zijn. maar er zitten wel van die kegels in. ik wil ze in een gezelschaps voliere plaatsen waar ik de volgende parkieten in ga houden kakariki,bourks,catharina,turquisine.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2010-03-18 - 23:04:34 send message to meyer

De meeste kromsnavels laten niets over van je planten. Het kan verders geen kwaad en de vogels hebben de grootste lol bij het slopen van jou duur betaalde boompje.

Groeten Meyerwink ;)


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-03-19 - 01:12:16 send message to Ton Koek

Met die soorten parkieten maak je toch wel een redelijke kans dat ze het heel laten denk ik.

De soorten planten maakt hier niet zoveel uit, wat echt gifitg zou zijn, eten ze zelf niet. Giftige planten zijn vaak bitter of anderszins heel vies.


X_anita_X
Website Member
Posts :76

Website Member
2010-03-19 - 10:25:46 send message to X_anita_X

bedankt voor de info, duur valt nog wel mee, ik koop ze bij de kweker zelf dus dat scheelt weer ik vind juist deze boompjes leuk omdat ze in vorm te knippen zijn. het gaat me ook met name om de kwartels en diamant duifjes zodat die er onder en in kunnen zitten en natuurlijk omdat het gewoon mooier staat. ik wist alleen niet zeker hoe het met de parkieten zat. ik zal er ook wilgen takken in hangen zodat ze zich daar het meest op uit gaan leven happy :)


erwin1257
Website Member
Posts :2

Website Member
2010-03-19 - 11:21:57 send message to erwin1257

hoi geen klimop er inzetten deze is giftig voor een parkiet achtige


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-03-19 - 16:52:17 send message to Ton Koek

Dan heb ik wel mazzel gehad zeg. Mijn grasparkietjes hebben de hele klimop opgegeten vorig jaar, erg jammer, want hij was best mooi.

Oja, de grasparkieten hadden nergens last van.


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2010-03-19 - 19:46:17 send message to digipeet58

mijn bourksparkieten vorig jaar een nest met jongen en onderin hun nestkast lagen dode klimopblaadjes.
en ze werden allemaal groot.
mijn tropen vinden de klimop geweldig, zijn er al in aan het nesten bouwen.
de jonge vogeltjes waren vorig jaar van de blaadjes aan het snoepen;
alles leeft nog steeds.laugh :D


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-03-19 - 20:30:32 send message to whitebulldog

quote

De soorten planten maakt hier niet zoveel uit, wat echt gifitg zou zijn, eten ze zelf niet. Giftige planten zijn vaak bitter of anderszins heel vies.



mag ik hier uit opmaken dat je eigen zoiets zegt in de trend van: het maakt eigenlijk niet uit plant maar raak ( giftig of niet) er gebeurd niets , want als het giftig is eten ze het niet op.
Hoe zit het dan bijv ( even appels met peren vergelijken hoor) met een advocado? zeergiftig voor vogels, maar ze eten hem echt wel op als ze hem voorgeschoteld krijgen, dus niet al het giftige wordt geweigerd.
Dus gewoon even googelen, en rondvragen, en voorzichtig zijn.En bij twijfel beter niet doen.


X_anita_X
Website Member
Posts :76

Website Member
2010-03-19 - 20:38:04 send message to X_anita_X

dat klimop's giftig zijn lijkt me ook gek, in tropen voliere's zie je juist vaak klimop's, mischien dat bepaalde soorten giftig zijn dat zou kunnen. ik zou persoonlijk zelf nooit klimop's willen hebben, dat spul dat groeit als kool, bedekt je hele voliere, moet je dus vaak bij knippen het is bijna niet weg te krijgen, krult overal omheen. nee dat vind ik niks. ik hou het wel bij boompjes happy :)


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-03-19 - 22:18:17 send message to Ton Koek

Ik doelde op de verschillende soorten hedera's (de klimop).
Kon duidelijker inderdaad.


Sieta
Website Member
Posts :28

Website Member
2010-03-19 - 23:22:11 send message to Sieta

Mijn catharinas houden de hedera, taxus en conifeer al maanden mooi kort. Nou ja mooi..... In ieder geval zijn ze nog steeds gezond.


gouldamadine
Website Member
Posts :262

Website Member
2010-03-20 - 16:00:52 send message to gouldamadine

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

kijk eens op

http://members.home.nl/vogeltrek/beplanting.html

dit gaat over beplanting en welke giftig zijn of niet


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-03-20 - 18:36:30 send message to whitebulldog

het kan aan mij liggen, maar in die site schrijven ze dat blauwe regen niet giftig zou zijn.
Wees gewaarschuwd deze is zeer giftig voor vogels, en daarmee neem ik de rest van de site ook maar met een korreltje zout.
Desondanks bedankt voor de tip van deze site, want de bedeoeling is uiteraard goed geweest.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-03-20 - 18:38:47 send message to whitebulldog

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

http://www.russischblauw.info/giftigeplanten/tuinplanten.html
op 26 -05-2007 is er ook al een discussie geweest hierover op vogelarena


X_anita_X
Website Member
Posts :76

Website Member
2010-03-20 - 20:19:31 send message to X_anita_X

ik weet niet wat het is maar 9 van de 10 keer kan ik jullie links niet openen. zal wel aan mijn laptop liggen. maar goed. ik had al op meerdere sites gekeken en het ging me alleen om de soorten buxus, conifeer, spar. of daar ook soorten bij zitten die wel slecht voor de vogels kunnen zijn. en dat kon ik niet vinden vandaar dat ik het hier raadpleeg. happy :) ow sieta heb je echt een taxus in je voliere staan, ik lees overal dat die giftig zijn. hoe lang heb je die er al instaan dan? die vond ik namelijk ook leuk maar ze moeten giftig zijn.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 225 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede