Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > chinese dwergkwartels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : chinese dwergkwartels
sonja53
Website Member
Posts :5

Website Member
2010-03-18 - 16:10:25 send message to sonja53

hoi ik heb 3 dwergkwartels gekocht 1 haan en 2 hennen,maar klopt het dat hennen ook kraaien?of zin dat ook hanen,wie helpt mij m.v.g.sonja


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2010-03-18 - 16:15:33 send message to Daniel

hoe bedoel je met kraaien, want ik heb nog nooit chinese kwartels horen kraaien happy :).


sonja53
Website Member
Posts :5

Website Member
2010-03-18 - 16:34:32 send message to sonja53

met kraaien bedoel ik het geluid dat het haantje maakt met zijn kop omhoog


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-03-18 - 16:42:47 send message to Karel

Hoe wil je het geluid dat de kwartelhaan maakt dan omschrijven Daniel?wink ;)


Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2010-03-18 - 16:55:01 send message to Asura

De vrouwtjes kunnen ook een behoorlijk hard geluid laten horen (en gaan dan ook met hun nek uitgerekt en hoog op de poten staan), vooral als ze elkaar kwijt zijn. Ik denk dat je dat bedoeld met kraaien.
Maar volgens mij maakt alleen het haantje zo'n zacht "klokklokklok" geluid (sorry, weet niet goed hoe ik het moet omschrijven) als hij lekker eten heeft gevonden en zijn hennetjes daar naar toe wil lokken. Ik hoop dat het toch een beetje duidelijk is :P


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2010-03-18 - 17:05:31 send message to Daniel

ja ik dacht ook meer aan klokloklokloklok happy :) bij kraaien moet ik meteen aan een kippenhaan denken en dat geluid maakt een chinese kwartelhaan toch niet happy :).


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-03-18 - 19:10:25 send message to Karel

Ik vind het meer lijken op een "hu-kluh-kluuuuuh" geluid, en dat lijkt weer een beetje op een krielhaan......dus....laugh :D


Eelke
Website Member
Posts :144

Website Member
2010-03-18 - 19:37:25 send message to Eelke

Krijg al weer de zomer in gedachten met die geluiden van jullie, op een mooie warme dag languit voor de voliere met een biertje aan de mond. klokklokklok

mmmm groeten Eelke


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2010-03-18 - 20:54:39 send message to arjandaf

waarom vraag je iemand het geluid ( wat wel degelijk gemaakt word ) op te schrijven praktisch onmogelijk
: als je nou geen normaal antwoord weet zeg dan niks


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2010-03-18 - 21:05:44 send message to Daniel

quote
Ik vind het meer lijken op een "hu-kluh-kluuuuuh" geluid, en dat lijkt weer een beetje op een krielhaan......dus....




weet je zeker Hans dat je niet in je kwartels knijpt razz :prazz :p


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-03-18 - 21:40:44 send message to Karel

Dat zou ik nooit doen Daniel, zelfs niet als ik het klokklokklok-idee van Eelke opvolg.laugh :D

quote
als je nou geen normaal antwoord weet zeg dan niks



Arjan, als je zelf niets weet over het fonetisch weergeven van vogelgeluiden en -zang, dan is dat jouw beperking. Om de bal terug te kaatsen: Indien je ergens geen verstand van hebt, kun je er ook niet over oordelen; zeg dan liever niets, want het vervuilt alleen dit topic.


sonja53
Website Member
Posts :5

Website Member
2010-03-18 - 22:07:02 send message to sonja53

maar nu weet ik nog niet of het wel vrouwtjes zijn,als een vrouwtje (hoop ik) een kraai geluid laat horen gaat het mannetje wel met zijn vleugels bol staan


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2010-03-19 - 07:47:11 send message to digipeet58

bij mij roepen de hennen net zo hard als de haan.
alleen de haan kan ze inderdaad lokken, voor lekker eten.
maar dat is een heel zacht geluid.
het harde roepen doen ze allemaal.
ze gaan dan ook rechtop staan met 'flapperende'vleugeltjes.
normaal gesproken herken je de haan aan zijn 'keelvlek'.
en anders op eieren wachten.laugh :D


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2010-03-19 - 08:10:13 send message to arjandaf

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

nou karel de expert !! geef dan een antwoord aan sonja ipv met woordjes te strooien en doen alsof je nu wel een antwoord had kunnen geven, over topic vervuiling gesproken : ik snap wel waarom er een gebrek is aan beginners als ze bij elke club zulke antwoorden krijgen als hier pffffff

digipeet das pas antwoorden waar zij wat aan heeft



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-03-19 - 09:46:23 send message to ParkietenPeter

Zeg, het is al goed he! Het hoeft verdorie toch niet elke keer zo te gaan?! angry Hier wordt ik zo langsaam aan pissig van.
Wordt eindelijk eens volwassen, ja!

Parkietenpeter
Moderator VA


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-03-19 - 10:44:37 send message to Karel

Het klopt wel wat Digipeet schrijft. Toch is er wel verschil te horen. De mannen kraaien over het algemeen wel wat hoger, heser en fluitender dan de hennen. Deze laatste maken een wat voller en ronder geluid.
Zoals hierboven al omschreven hoor je bij hanen meer een u-klank (u-u-uuuuu) en bij hennen gaat het richting o-klank (u-u-uuooo).
Ik heb dit verschil regelmatig gehoord bij groepen kwartels (honderden stuks) die op kleur begonnen te komen.

Ook is het opvallend dat als een haantje kraait, de andere hanen dit direct na gaan doen. Als een hen roept, geeft dat weinig of geen reactie bij de andere kwartels. Let wel, ik heb het dan over een grote groep onvolwassen kwartels. Bij volwassen kwartels kan het gedrag en de reactie nogal verschillen.

Het kan in dat geval zelfs voorkomen dat als je alleen 3 hennen hebt, één van de hennen que kleur en gedrag (incl. geluid) van geslacht verandert en de rol van haantje op zich neemt. Hier komen (voor zover ik weet) natuurlijk geen bevruchte eieren van...



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 139 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede