ik zou graag een grote volliere bouwen voor mijn jonge parkieten [rosellas barnard konings red vented e.d ]om ze mooi uit te laten vliegen maar zou ik daarin ook een paar koppels fazanten kunnen doen ?? ik denk aan swinhoii,tragopaan en glansfazant[schitterend mooi]of zou dit problemen geven en dan bedoel ik met name zietes en of parasieten
Ik heb zelf ook een paar jaar Goudfazanten bij mijn parkieten in gehad en dit ging goed de fazanten en parkieten broeden ook gewoon maar alles moet wel goed schoon gehouden worden(zonder fazanten ook natuurlijk).Fazanten zijn ook prachtige vogels ook om mee te kweken.
Succes ermee groet Chris.
Bij on gaat het al jaren met verschillende soorten fazanten en kromsnavels goed (ook met rosella's) het is echter wel waar dat de volière's extra schoon gehouden moeten worden.
er is echter een ding dat u uw afraad en dat is om meerdere soorten fazanten in een volière te doen. U kunt bijv. wel een koppel wilde kamhoenders samen met kraag fazanten of samen met langstaart of pauwfazanten samenhouden.
Misschien zullen pauwfazanten ook nog samen kunenn met andere fazanten, maar hier heb ik geen ervaring mee.
Max
Ps. ik ben zelf geen voorstander van vogels bij elkaar in de volière doen, maar het gaat wel.
En wat misschien ook nog zal lukken: om van alle soorten kraag fazanten en langstaartfazanten alleen hanen te kopen. Die zullen wel bij elkaar kunnen als er maar geen hennen bij zitten.