Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Zijn papieren nodig bij verkoop splendid s naar buitenland. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Zijn papieren nodig bij verkoop splendid s naar buitenland.
RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2010-02-28 - 09:26:58 send message to RICHARDVHASSELT

Zijn er ook papieren nodig om splendid s naar het buitenland te verkopen.
Pas was ik op de markt in zwolle met 2 koppels er komt een buitenlander en koopt ze betaald en toen komt het de papieren cites zegt hij.
Ik heb er nog nooit van gehoord maar hij zegt van wel hij zegt perfect bird perfect price en cites zegt hij maar ja helaas niet verkocht geld terug en weg weg weer,aan nederlanders verkocht.
Wie weet of dit nodig is dan wet ik het voor een volgende keer.

bvd Richard


Galah46
Website Member
Posts :188

Website Member
2010-02-28 - 10:55:03 send message to Galah46

Bij mijn weten moet dit toch niet voor splendids. Weet wel dat er een soort cites bij moet van bepaalde soorten enkel voor export, maar denk dat praktisch alle parkieten zonder dit kunnen verkocht worden. Citesplichtige soorten zeer zeker en ook vogels die vallen onder cites II (of B)export citessen. Voor enkele jaren was het zo naar mijn weten. Echt zeker ben ik het ook niet, want er wordt regelmatig wel iets verandert.
mvg Brecht


jan-ferdinand
Website Member
Posts :86

Website Member
2010-02-28 - 11:56:36 send message to jan-ferdinand

bij mijn weten niet nodig is voor het eerst dat ik ervan hoor dat je een cites nodig hebt voor splendid parkieten....


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2010-02-28 - 12:07:42 send message to Picolet

Wordt er niet gevraagd naar een verklaring dat de vogels gezond zijn, wellicht een verklaring dat de vogels chlamydia (papegaaiziekte) vrij zijn.

Bij levering bij opkopers moet men al vaak een verklaring tekenen, bij besmetting zoals vorig jaar zijn de besmettingshaarden snel te traceren.

Ruud


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-02-28 - 12:13:53 send message to Ton Koek

Er zijn geen CITES-papieren maar, er is inderdaad een eigenaarverklaring verplicht.
De "eigenaarverklaring bij de handel in papegaaiachtigen volgens EU regelgeving 92/65/EEG"

Zie: http://www.allevogels.nl/index/index.php?option=com_content&view=article&id=348&Itemid=403


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2010-02-28 - 12:35:39 send message to broto

Die verklaring is hier te downloaden

http://www.nbvv.nl/content.asp?page=9



RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2010-02-28 - 14:40:10 send message to RICHARDVHASSELT

Mooi bedankt had hij toch gelijk over papieren ik heb ze ook al gedownload perfect heb ik ze de volgende keer mee als ik wat te koop heb tenminste.

Richard


Kilian
Website Member
Posts :151

Website Member
2010-02-28 - 14:49:14 send message to Kilian

In de door henk gelinkte pagina staat duidelijk het volgende vermeld.

"Parkiet / Papegaaiachtigen vervoeren naar het buitenland zonder exportcertificaat is strafbaar."

Hieronder staat het volgende:

"Mede gezien de thans geldende transportverordening voor gewervelde dieren, moet men ook in het bezit zijn een vervoersvergunning, en een bewijs kunnen overleggen dat men een opleiding gevolgd heeft in het kader van de geldende transportverordening."

Iemand enig idee hoe dit dan in zijn werk gaat?
Ik neem aan dat dit dan ook zal gelden voor import? Of hoe moet dit dan worden gezien?


Kilian
Website Member
Posts :151

Website Member
2010-03-02 - 13:38:18 send message to Kilian

iemand enig idee?


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-03-02 - 17:50:45 send message to Ton Koek

Misschien helpt dit:
Transport van vogels
Voor transporten van gewervelde dieren (dus ook vogels) over een afstand van meer dan 65 km en in het kader van een economische activiteit heeft een vervoerder een vergunning nodig. Dit is geregeld in de Transportverordening.

Het begrip "economische activiteit" wordt in deze verordening erg ruim genomen. Ook als u op een tentoonstelling (bv Apeldoorn 2010) wat vogels wil verkopen, heeft u een vergunning nodig. Dit geldt zeer zeker voor vogelbeurzen.

Voor wie geldt de transportverordening?
Voor ieder transport waar een economisch belang bij is.

Er zijn drie categorieën in de transportverordening:

Transport over afstanden kleiner dan 65 km.
Gebruikte wegvervoermiddel moet geschikt zijn maar hoeft niet gekeurd te worden door de VWA. Deze wegvervoermiddelen hoeven dus niet over een certificaat te beschikken maar moeten wel aan de overige vereisten van de transportverordening te voldoen. De vervoerder hoeft geen vergunning te bezitten.

Transport korter dan 8 uur.
Bij deze categorie moeten de wegvervoermiddelen aan de eisen voldoen zonder keuring doch wel met vergunning voor transporten korter dan 8 uur.

Transport langer dan 8 uur.
Bij deze categorie moeten de wegvervoermiddelen aan de eisen voldoen met een keuring door de RDW ( Dienst Wegverkeer), waarna men bij goedkeuring een keuringsrapport en een certificaat voor het betreffende vervoermiddel ontvangt.

Tevens moet men bij de VWA een vervoerdersvergunning voor lange transporten (type 2) aanvragen. Bij deze transporten komen er verschillende administratieve handelingen aan te pas.

Bij het toezicht op diertransport werkt de Voedsel- en Warenautoriteit (VWA) samen met de Algemene Inspectiedienst (AID). De VWA ziet erop toe dat de dieren op verantwoorde wijze worden in- en uitgeladen. Het toezicht tijdens transport is de verantwoordelijkheid van de AID. Meer informatie kunt u krijgen bij

de Algemene Inspectiedienst, het LNV-loket: 0800-2233322.
De Voedsel en Warenautoriteit (VWA)
Bezoekadres: CentreCourt Prinses Beatrixlaan 2, 2595 AL Den Haag
Postadres: Voedsel en Waren Autoriteit, Postbus 19506, 2500 CM Den Haag
Telefoon (070) 448 48 48.




Kilian
Website Member
Posts :151

Website Member
2010-03-02 - 21:36:05 send message to Kilian

thx ton!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 190 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede