ik heb een achthoekige voilere en wil hier verschillende soorten parkieten in houden. Puur voor gezelschap. ik zit er aan te denken om verschillende soorten te houden en van elk soort een. Kan dit en welke soorten zijn er het meest geschikt voor. ik zit er zelf aan te denken een rosella een bont boertje en halsband een kakariki en een bergparkiet
bergparkieten catharina parkieten neophemas zoals splendids bourkes enz... grasparkieten engelse parkieten
alle soorten kunnen wel bij elkaar tot dat ... de kweek periode aankomt ... dan gaan ze hun territorum verdedigen en dan maken sommige soorten elkaar af!
Als je van alle soorten er 1 in zet dan zal dit niet snel tot problemen leiden. De genoemde soorten kunnen normaal gesproken zonder problemen samen. Tip! neem dan wel allemaal mannen!
je kunt er inderdaad best van allen 1 bijelkaar plaatsen. Wil je toch nog wat kweken kun je overwegen er een koppeltje neophema's of grasparkieten bij te doen. groeten GertJan
Dan is het wel verstandig om je bij de kleineresorten te houden. Anders krijg je file. en kop-start botsingen. 3 meter is echt te klein om meerdere soorten grote vogels bij elkaar et houden. Maar een varietiet aan kleinere vogels is heel leuk in zo'n kooitje.