Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > wateraders? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-02-10 - 15:09:58 send message to Karel

quote
Maar proberen kan nooit kwaad. Dat houdt ons van de straat. Toch? En die loper ook.


Zo is dat, en die loper houdt er nog een paar centjes aan over ook.wink ;)


Hubert
Website Member
Posts :63

Website Member
2010-02-10 - 16:03:19 send message to Hubert

Wateraders kunnen een algeheel gevoel van onbehagen geven, ook bij mensen. Een wichelroedeloper kan dit opheffen. Deze mensen worden vaak uitgelachen, maar waar ze uitgenodigd worden om het probleem van de waterader op te lossen wordt er heel anders tegen dit verschijnsel aangekeken. De klachten zijn weg of een heel stuk verbeterd. Ikzelf heb voor het aanleggen van beregening met grondwater ook een wichelroedeloper uitgenodigd, op de plaats die hij aanwees zat inderdaad een krachtige waterader die na het boren van de put helder water gaf dat in het begin zonder pomp uit de waterput spoot. Zoveel druk zat op die waterader.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2010-02-10 - 16:31:44 send message to Daniel

Indien het voor jullie werkt, super. Maar ik denk dat ik het toch maar bij de methodes van Hans hou.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-02-10 - 16:39:18 send message to Karel

quote
Deze mensen worden vaak uitgelachen, maar waar ze uitgenodigd worden om het probleem van de waterader op te lossen wordt er heel anders tegen dit verschijnsel aangekeken.


Lijkt me logisch.


GS87
Website Member
Posts :103

Website Member
2010-02-10 - 18:57:34 send message to GS87

hey

van de 10 koppels die ik had heb ik ooit van 1 koppel een ei gehad maar deze was onbevrucht voor de rest niet eens eieren

kan het niet meer met die koppels proberen deze heb ik namelijk niet meer
het ging ook niet over 1 koppel maar tientallen koppels die het op andere plekken wel deden

het wil niet zeggen dat je op die plekken niet kunt broeden mij is uitgelegd dat als je zowel de kooien als de vloer aard op een neutraal punt (waar dus geen waterader zit) dan voorkom je dat de vogels last hebben van de waterader doordat de energie van die waterader dan weggeleid word

snap wel dat mensen erom lachen maar zoals hubert als zegt waar zo iemand is geweest word er vaak anders tegen aan gekeken
ik geloofde er zelf namelijk ook niks van maar heb zoveel dingen geprobeerd en uiteraard niet tegelijk dat dit best geloofwaardig overkwam


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-02-10 - 20:22:35 send message to whitebulldog

ik zou met waterslagers gaan kweken.laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D
maar jammer joh dat het niet wil lukken, sterkte in elk geval.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-02-11 - 00:48:59 send message to Karel

Je moet doen wat je zelf het beste vindt.

quote
dat dit best geloofwaardig overkwam


Bedenk wel dat dit precies de tekst is van de meeste mensen die opgelicht zijn.
Ik hoop niet dat dit jou gaat overkomen.

Niettemin wens ik je veel succes.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2010-02-11 - 01:01:39 send message to blg

Zou hierdoor dan menig gebied uitgesloten zijn voor de dieren om te broeden?
Lijkt mij wel heel erg sterk. Met name ALS men evolutie zou aanvaarden dan zouden de dieren hier allang op aangepast moeten zijn!

Hier maak je toch een fout in de vrije natuur hebben de vogels een keuze en bij ons worden ze daarin beperkt.

Heb je ooit weleens gezien wat voor een slingerpad koeien door een weiland lopen, heb het bij mijn schoonvader gezien, alles werd om de zoveel jaar omgeploegd en opnieuw in gezaaid en wat gebeurd er, ja precies, domme beesten.


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2010-02-11 - 09:18:59 send message to arjandaf

nou nou nou domme beesten ( bestaan er in mijn ogen niet ) ze kunnen zich niet zo uiten door spraak als wij maar dom een koe kan je net zo makkelijk leren liggen en netjes zitten als een hond mits je er tijd in steekt .. dus eigenlijk zijn onze vogels ook maar erg dom , vliegen ook het zelfde rondje als ik de stokken verhangen heb of een touw er bij ..

gr arjan


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-02-11 - 10:25:35 send message to ParkietenPeter

Ik beweer niet dat aardstralen geen invloed hebben! Naar deze aardstralen zouden de dieren echter allang geevolueerd moeten zijn?!
Ervan uitgaande dat aardstralen al net zo oud zijn als de aarde. (ongeveer dan, kijk niet op een jaar of 4.0000.)
Dus zo zouden de dieren om te overleven zich gesterkt moeten hebben aan deze omstandigheid (conform het evolutieconcept "survival of the fittest").

Dan het hele verhaal van de wichelroede loper. Ik heb er vroeger zelf ervaring mee gehad. En ik moet je zeggen dat het totaal niks heeft uitgemaakt. Op mijn saldo op de bank na dan. Maar daar is overheen te komen.

Weet je wat een mentalist is? Iemand die de dingen zoals ze te zien zijn en gezegd of beleefd worden combineert en interpreteert.
Zo komt een w-loper dus bij je thuis. Jij vertelt precies wat er aan de hand is (mijn vogels kweken neit meer en een vriend van een kennis zijn broer zei dat het wel eens misschien aan aardstralen kan liggen? Daarom heb ik u gebeld.)
Dan weet de w-loper precies al wat jij graag horen wil(?) En dan gaat hij aan zijn werk. Met zijn roede, mzelfs met een meetapparaat. Kan best indrukwekkend uitzien.
Iedereen kan op die manier gaan wichelroedelopen.
Zoals ik al zei, heb ik deze ervaring zelf opgedaan. (sterker nog, in mijn duister verleden mij zelf uitgebreid bestudeert.)
Sommigen doen eht af met je moet er wel in geloven.
Natuurlijk kan dit allemaal met 'geloof' te maken hebben, maar dan nog, geloven onze vogels dan zo stellig?
Ik denk toch dat er iets anders aan de hand zal zijn.

Maar als de veranderingen effect hebben, is het goed. En als het w-lopen iemand kan overtuigen is het voor mij ook goed. Ik weet wel dat er nu te veel factoren wijzigen om hard te maken dat het aan het w-lopen lag.

Ik probeer heir niemand mee te overtuigen maar meer tot denken aan te sporen. Want iedereen mag het doen zoals hij het wil. Dat heet: "Vrije wil." wink ;)

sad :( Peter


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-02-11 - 10:38:30 send message to Ton Koek

quote
Ik weet wel dat er nu te veel factoren wijzigen om hard te maken dat het aan het w-lopen lag.
Niemand behalve de sceptici vraagt ook om bewijs. Het enige doel is dat het de vogels beter gaat op die bepaalde plaats.

Ook in de zogenaamde reguliere geneeskunde zijn veel zaken onverklaard, toch worden ze bijzonder vaak toegepast. Vind maar eens iemand die je precies kan uitleggen wat de werking van asperine is... Toch helpt het tegen veel klachten.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-02-11 - 12:03:17 send message to Karel

quote
Dan weet de w-loper precies al wat jij graag horen wil(?) En dan gaat hij aan zijn werk. Met zijn roede, mzelfs met een meetapparaat. Kan best indrukwekkend uitzien.


Ik ben het in grote lijnen wel met Peter eens. Er komt overigens nog een bijzonder verschijnsel bij kijken.
Een loper zal echter namelijk beweren: Hoe komt het dan dat ik werkelijk iets voelt op de plaats des onheils en dat de wichelroede werkelijk beweegt zonder dat ik iets doe?
Let op, hij liegt niet!!
....Maar gelukkig is ook hier wetenschappelijk onderzoek naar gedaan en blijkt het te gaan om het zgn. Carpenter-effect, ook wel ideomotorisch effect genoemd.
Een korte verklaring staat op: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ideomotorisch_effect


Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2010-02-11 - 14:04:02 send message to Asura

quote
Vind maar eens iemand die je precies kan uitleggen wat de werking van asperine is... Toch helpt het tegen veel klachten.

Ik wil niet muggenziften, maar ik denk niet dat dit echt een goed voorbeeld is. Volgens mij is de werking van aspirine namelijk wel goed bekend (remt de productie van bepaalde stoffen in de hersenen waardoor je minder pijn ervaart, diezelde stoffen zorgen voor koorts en dus wordt koorts ook geremd). Maar verder ben ik het wel met je eens hoor, dat er veel dingen zijn die we niet kunnen verklaren. Er zullen best allerlei krachten/energieën uit de aarde en andere planeten invloed hebben op het leven. Er zijn mensen die bij het planten van groenten rekening houden met de stand van de maan of sterren enzo, kan best dat dat soort dingen ook invloed hebben op de kweek van onze vogeltjes.
Ik denk alleen persoonlijk dat dat soort krachten niet te beinvloeden zijn door mensen.


gebbinkjes
Website Member
Posts :68

Website Member
2010-02-11 - 17:42:06 send message to gebbinkjes

Hallo,
willen de tegenstanders van de w.lopers mij dan eens uitleggen als een baby niet wil slapen in het bedje nachten huilt maar wel in de box slaapt of stoeltje nadat w.loper is geweest is het bedje aan de andere kant van de kamer gezet en de kleine heeft vanaf die tijd altijd geslapen als een roos en is inmiddels uitgegroeid tot een reus van 2.03 cm.

m.vr.gr. Harry


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-02-11 - 17:51:30 send message to Karel

Simpel: je hebt het bedje aan de andere kant gezet en dat was de oplossing.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 128 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede