Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > bouwvergunning? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : bouwvergunning?
manuel
Oud Lid
Posts :1

Oud Lid
2004-07-21 - 22:08:50

Hallo allemaal,

Kan iemand mij vertellen of je een bouwvergunning nodig hebt voor het plaatsen van een voliere van 6m2?
Is dat per gemeente verschillend? Zijn er afmetingen die altijd mogen en moet je dan vanaf een bepaalde afmeting wel iets aanvragen?
Bijkomend probleem voor deze vraag is dat ik in een een z.g. recreatiewoning verblijf... dat wil zeggen dat er weer zogenaamde parkregels zijn, maar ik wil weten wat de 'gewone overheid' hier voor regels hanteert.
Ik hoop dat iemand een antwoord voor mij heeft.

Groet Manuel


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-07-21 - 22:33:15

Voor 6m² heb je geen bouwvergunning nodig ik dacht vanaf meer dan 10m³.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-07-21 - 22:45:53

Manuel

Sinds 2003 zijn er duidelijke regels, de gemeenten mogen niet zelf meer bepalen wat wèl en wat niet vergunninsplichtig is.
Er is een categorie vrijgesteld, waar ook volières tot 10m3 onder vallen.
Er zijn wel wat voorwaarden, allemaal te lezen in het
"Besluit bouwvergunningsvrije en licht-vergunningplichtige bouwwerken".
een pdf-file van dat besluit vind je op:
quote
www.vrom.nl/get.asp?file=docs/wonen/Stb_Bouwvergunningen.pdf
Groeten, Ton.


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2004-07-22 - 00:45:18

In je achtertuin mag je volgens mij 15% van de totale perceeloppervlakte bebouwen exclusief de daar al gebouwde constructies(dus het huis etc.niet meerekenen). Dus op een perceel van 100m2 mag je er een gebouw(ook een voliere wordt als gebouw aangemerkt) van 15m2 bijzetten.
Maar moet je wel volieres willen bouwen bij een recreatie woning? Je zit dan toch altijd een beetje op de schopstoel- je kan er dan toch zo uitgezet worden en wat doe je dan met je vogels?


leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2004-07-22 - 06:25:54

bij ons in het dorp(Leek Groningen) hebben wij een melding bouwvoornemen genoeg voor een voliere tot 25m3.
Je kunt het beste gewoon even gaan informeren op het gemeentehuis.
De meeste gemeente hebben op dit moment een eigenwebsite waar dit soort info ook op staat.

Sucses


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2004-07-23 - 12:54:24

bij onze tuin ( koopwoning , want daar ga ik van je vraag ook van uit) is nu meer als de helft voliere, en ze zijn wel eens fotos komen maken omdat we achter alles hadden afgesloten, hier moest een poort komen en nu is het goed.
Wij zitten wel met een hoogte, het mag niet hoger dan ong. 2 meter zijn even hoog als de gemeentemuur .
Dit had voor de aanbouw met kaketoes de consequentie dat het aan de achterkant van de muur die daar lager is ong. 180 meter is, maar dat hebben we naar ons huis toe geleidelijk naar boven laten hellen, zo watert het ook goed af.

Marianne.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-07-23 - 15:28:20

quote
Sinds 2003 zijn er duidelijke regels, de gemeenten mogen niet zelf meer bepalen wat wèl en wat niet vergunninsplichtig is.
Er is een categorie vrijgesteld, waar ook volières tot 10m3 onder vallen.
Er zijn wel wat voorwaarden, allemaal te lezen in het
"Besluit bouwvergunningsvrije en licht-vergunningplichtige bouwwerken".

Ton, ik heb de verordening niet helemaal gelezen, maar Artikel 2, lid 6 zegt dat de vrijstelling niet van toepassing is op gebouwen die niet voor permanente bewoning zijn aangewezen. Mogelijk is dat artikel dus een probleem als je in een recreatiewoning zit.

Manuel, ik denk dat in deze volgorde aan de gang moet:
- lees de parkregels.
- overleg met de parkbeheerder.
- informeer, als dat nog nut heeft, bij de gemeente.

Succes!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 263 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede