Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kweek swiften Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : kweek swiften
roofvogel
Website Member
Posts :10

Website Member
2010-01-30 - 14:01:11 send message to roofvogel

kun je kweken met swiften en valken in kooien
van 80x40x40 met blok aan de buiten kant
bvd


gravaka
Website Member
Posts :283

Website Member
2010-01-30 - 17:08:22 send message to gravaka

zal gaan voor een vlucht van min.2 m lengte voor valken.en wanneer niet mogelijk een kooi van min.1 m lengte.

swiften zal ik niet in kooien doen.ze kunnen wel samen met valken maar zou ze toch een grotere vlucht geven omdat ze veel actiever zijn dan valken.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-01-30 - 17:45:13 send message to Ton Koek

Dat is echt heel erg krap. Swiften moeten kunnen vliegen willen ze zich lekker voelen.

Kan het? ja, vast wel.
Is het wenselijk? Dat kun je je afvragen.


pennantrosella
Website Member
Posts :181

Website Member
2010-01-30 - 19:05:38 send message to pennantrosella

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

veels te klein, kun je net zo goed een schoenendoos pakken, we steken je tog ook niet vast op de wc de rest voor je leven, heb je net zoveel bewegings ruimte als swiften en valken in zon kleine kooi


gravaka
Website Member
Posts :283

Website Member
2010-01-30 - 19:40:18 send message to gravaka

er wordt hier gevraagt of het mogelijk is en niet dat ze de vogels hierin hebben gehuisvest in zo'n ruimte.

geef daarom eventueel advies en geen stuk commentaar.


frank_ursela
Website Member
Posts :76

Website Member
2010-01-30 - 19:42:53 send message to frank_ursela

Dat is inderdaad voor swiften een kleine ruimte die ze tot hun beschikking hebben.
Heb al 16 jaar ervaring met swiftparkieten ,( 10 kweekkoppels ) , het zijn actieve en ondernemende vogels om te houden.
Vaak word hun speelse gedrag ook onderschat bij deze vogelsoort , dus zeker niet om aan te raden een kweekkooi voor swiften.
Laat staan , dat er ook nog jonge swiften bij komen ,mochten ze ooit jongen krijgen!!
NIET DOEN DUS.
m.vr.gr Frank


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2010-01-30 - 19:56:50 send message to denegon

quote
80x40x40

ik zou hier een koppel kanaries in houden. En niets groters.
ik heb kooien van 150 bij 50 bij 70 en dit vind ik zelfs te klein vandaar dat ik in augustes de kooien ga verbouwen tot 150 bij 70 bij 200.
voor een swift is die kooi volgens mij zeker te jklein net als voor een valkparkiet. een goeie valkparkiet kan niet eens zitten in een kooi van 40 hoog.

groetjes egon


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2010-01-30 - 20:44:49 send message to dooren

Swiften worden vaak overgangsvogels genoemd naar lori's vanwege dat ze ook graag pollen lusten.

Maar ook het gedrag van deze vogels lijkt op een lori en vaak trekken ze samen op met muskuslori's om pollen en nectar te eten wat ook hun hoofd voedsel is.

Omdat swiften in feite ook nectarvogels zijn, zijn ze net zoals alle nectarvogels incl. de lori's erg actief. Ruimer huisvesten komt de conditie zeker ten goede.
Gert


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-01-31 - 00:05:23 send message to Ton Koek

quote
geef daarom eventueel advies en geen stuk commentaar
MOgen we dat even zelf bepalen? Het is bovendien advies: niet doen.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2010-01-31 - 09:16:04 send message to denegon

quote
er wordt hier gevraagt of het mogelijk is en niet dat ze de vogels hierin hebben gehuisvest in zo'n ruimte.

geef daarom eventueel advies en geen stuk commentaar.



Natuurlijk is het mogelijk maar je kunt ze ook in een kooi van 40*40*40 houden kun je lekker veel koppels op een kleine ruimte houden.
is wel leuk kun je meer en meer houden en misschien kweek je ook ooit nog eens met de vogels. Echter zijn de vogels hier mee gebaat? heb jezelf plezier aan je vogels als je ze alleen naast elkaar ziet zitten en als je te dicht bij komt dat ze panisch in een hoekje gaan zitten. En mag ik hier iets van zeggen??? Ja het lijkt mij wel en dit om de volgende redene: Ik heb vogels ik kleine kooien gehad en vind dat de kooien die ik nu nog 6 heb van 150 70 50 te klein zijn, en de vogel hier niet in kan doen wat ik graag wil dat hij kan. daarom ga ik vergroten en vogels dus noodgedwongwen weg doen. Dus als ik een dergelijke kleine kooi afraad om de rede dat de vogels hier beter vcan word dat lijkt mij dat een zeer goed antwoord op de vraag netzo als de antwoorden van de andere die er net zo over denken als ik.

dus nu kort: het zou voor de vogel verschrikkelijk zonder zijn als die niet de ruimte krijgt die de vogel nodig heeft.
groetjes egon


gravaka
Website Member
Posts :283

Website Member
2010-01-31 - 09:33:10 send message to gravaka

volgens mij zijn we hier gauw op onze teentjes getrapt ofniet.

dat je het zelf mag weten okay maar deze persoon vraagt of het mogelijk is en niet dat hij ze daar in heeft of gaat doen.
ik heb de echte min.LENGTE gegeven en niet gezegt dat je daar maar meerdere koppels in moet/kunt huisvesten.


ik vond het gewoon een belachelijk antwoord op een vraag die NIET gesteld wordt.beetje of topic lijkt me.




gravaka
Website Member
Posts :283

Website Member
2010-01-31 - 09:34:26 send message to gravaka

@ ton

het ging me niet om jou antwoord daar is niks mis mee maar om die van pennantrosella.


pennantrosella
Website Member
Posts :181

Website Member
2010-01-31 - 10:27:26 send message to pennantrosella

En ik gaf ook advies, NIET DOEN, lees eens wat beter, en de rest was als vergelijking hoe een swift zich zou voelen, maart dat kun je schijnbaar niet eruit opmaken geloof ik hr Gravaka


frank_ursela
Website Member
Posts :76

Website Member
2010-01-31 - 14:21:13 send message to frank_ursela

Zoals meerdere vogelsoorten worden er veel vogels in kooien gehouden ,zo ook de valkparkiet.
Maar hier spreken we vaak over een huiskamervogel , met de bedoeling om er niet mee te kweken.
Zodra we met een bepaalde vogelsoort willen gaan kweken ( hier de swift- en valkparkiet ) , zullen we moeten kijken hoe de leefomstandigheden en hoe deze vogels van nature zijn.
Om deze 2 vogelsoorten goed tot hun recht te laten komen , zijn ze voor een kweekkooi 80x40x40 niet geschikt voor.
Deze ruimte is dus erg klein , het beste is om een keuze te maken met een andere vogelsoort als je er mee wilt kweken.
mvg Frank


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-01-31 - 14:59:05 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Daar komt nog eens bij dat je zelf toch ook meer van je vogels geniet, als ze zoveel mogelijk hun natuurlijk gedrag kunnen vertonen. Swiftparkieten hebben niet voor niets hun naam gekregen. Het zijn snelle, wendbare vogels en als ze daarvoor de ruimte krijgen is hun gedrag een lust voor het oog van de liefhebber.

De reactie van Pennantrosella -met het schoenendoosvoorbeeld- vind ik overigens niet zo vreemd. Sommige mensen worden een beetje boos als ze vermoeden dat vogels niet "netjes" worden gehouden. Daar ben ik er ook één van.


gravaka
Website Member
Posts :283

Website Member
2010-01-31 - 17:50:34 send message to gravaka

@ pennantrosella

ik heb je tekst goed gelezen miss zou je zelf eens moeten lezen hoe je het erheen hebt gezet.
het lijkt net of de persoon zijn/haar vogels al in een klein kooitje heeft gedaan terwijl deze persoon alleen vraagt of het mogelijk is.dan kun je toch net als de rest uitleg geven of het wel of niet verstandig is ipv ik druk jou toch ook niet op een wc de rest van je leven.

maar goed ik ga verder niet in discussie en laat het hierbij.

grtz yvonne



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 195 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede