ik zit ook te twijfelen.
ik let idd op het gedrag van mijn vogels.
vorige week zag ik duidelijk dat de halsbanden in broed stemming kwamen en heb ik het blok erin gehangen en idd ging de pop gelijk de opening openmaken. (zat dicht met hardbord)
en gister zat ze er al in even. maar nu met de kou weet ik het ook niet??
beter het blok weer weghalen?/laten zitten en bijverwarmen?? wat te doen?
Blok gewoon laten hangen de vogels regelen zelf wel waanneer ze gaan leggen.
En als ze gaan leggen gaat het wel goed daar ze dan wat minder van het nest afkomen.
Hier zijn 2 bonte boeren geboren op 5 januari en er zit er nog 1 op 3 eieren zonder verwarming.
En alles gaat goed
Ook ik laat de broedblokken hangen , echter indien u liever wil wachten met kweken kan u ze ophangen EN het invlieggat dichtmaken kunnen ze wennen aan het blok en erop slapen .
wij hebben de blokken binnen hangen, daar wordt verwarmd tot ongeveer tien graden. er zitten nu al 5 koppels (barrabands, pruimekoppen en valken) op eieren. het kan dus wel de vogels waren er wel aan toe, alleen als de eieren met de vorst uitkomen zijn de jongen bij voorbaat eigenlijk al afgeschreven.
alleen als de eieren met de vorst uitkomen zijn de jongen bij voorbaat eigenlijk al afgeschreven.
Dan heb jij zeker andere vorst dan hier.
Hier tijdens de vorst zonder verwarming 4 jonge bonte boeren de eerste geboren op 2 januari
bij ons liggen 2 jonge roodneklori.s, 1 jonge groenstaartlori,4 jonge splendids en 3 jonge geelkopkakarikies in de nesten alle nestkasten hangen buiten en de oudste jong is 3 weken oud