ja ben ook benieuwd naar je slechte ervaringen met dna als je er op doelt dat sexen door middels van endoscoop beter enz is . tja ben je denk ik nog 1 van de weinige
Ik heb zowel papieren van Taurus als Gendika.
Vindt de certificatien van Gendika netter.
Wel is het zo dat Gendika tegenwoordig je gegevens over vogels doorgeeft (bij positieve testen) dat werd mij in ieder geval verteld. Maar goed als je niets te verbergen hebt en je vogels gezond dan is er niets aan de hand toch?
is geen fabeltje henk.
dat was met chlamidia dat ze melding maakte stont tot voor kort ook op hun site!
heb net gekeken maar kon het niet meer terug vinden....
wat is het voordeel van sexen bij gendika of wie dan ook met veren test dan weet je dat het een man of pop is , maar ik zweer dat je beter endoscopies kan laten testen ,waarom zat met een koppel papagaaien al 5 jaar ik begon te twijwelen en wat bleek had de pop afgestorfen eierstokken , dus alleen geschikt als huiskamervogel dus laat maar lekker van binnen bekijken zowel man als pop dan weet je hoe het ervanbinnen uitziet dat is dus mijn mening.
Endoscopisch sexen geeft wel meer stress en een significant risico voor de vogel ook bij ervaren en/of goed bekend staande vogelartsen. Het laatste is bij DNA geheel afwezig.
ik weet niet waar die onzin vandaankomt maar als je een goede veearts hebt is er totaal geen probleem paar weken geleden nog gezien en meegemaakt met hedwig van der horst nou mijn papagaaien mankeren niks . wat dacht je van eenvogelhandelaar elke week vogel er in vogel er uit en dat komt de vogel wel ten goede.
ik laat ze ook endoscopisch seksen om die reden, wat gebeurt een pop legt niet word verkocht of geruild zit de volgende ermee te kijken zonder iets te weten, als je er dan achterkomt word je niet blij dat je een man of pop hebt die zich niet voort kan planten.