Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > pruimkop mutatie .. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2010-01-25 - 21:52:35 send message to Picolet

Pas op bij deze vogelsoort voor het bevriezen van de tenen. De zitstokken zijn vrij dik, en hopelijk slapen ze niet aan het gaas. Het nachtverblijf is volgens mij van trespa en alleen maar winddicht?

Zonder tenen is het einde verhaal met de kwekers aspiraties!

Ruud


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-01-26 - 00:06:12 send message to Ton Koek

De stokken vielen me ook op, ik zou er ook wat dunnere takken in doen, liefst de hoogste tak een dunnere. Dan sluiten de poten om de takken en zakken de vogels er wat overheen, dat biedt bescherming tegen de kou.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2010-01-26 - 05:43:48 send message to dun grijzeroodstaart

oke duidelijk , ik heb inderdaad wel wat grote takken erin hangen , maar er hangen ook wat kleinere maar de vogels kiezen hun slaaptak in het hoogste punt en daar hangt toevallig een dikke tak , zal die gaan vervangen .

ik hield al wel in de gaten of ze savonds niet aan het gaas hangen maar ze zitten braaf op de stokken ..

bedankt voor de tip ..

gr

Tim


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2010-01-26 - 18:21:59 send message to denegon

Ik heb mijn voliere omplexiglast dit is een kleine vlucht dus het was niet te duur.
met een klein 300 watt kacheltje hou ik het zo rond nul graden dus nooit meer bevroren tenen en dat voor 100 euro extra.

groetjes egon


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2010-01-26 - 20:36:29 send message to P.Rooth

Hallo

Zonder tenen is het einde verhaal met de kwekers aspiraties!
Dat gaf Ruud ( picolet) aan .

Begrijp ik niet helemaal want heb zelf andere ervaringen met edelparkieten die bijna niks meer als tenen hadden wel voor nateeld zorgdraagden staat niet mooi maar indien ze nog op een stok of plank kunnen zitten moet je echt niet vreemd kijken dat er jongen op stok komen .

De zitstokken die op de foto's staan is naar mijn idee helemaal niks mis mee gebruik zelf ook takken die met name in de winter minimaal 3 cm dik zijn die oplopen naar zeker 5 cm .

De vogel zakt door z'n poot om gaan slapen en daardoor komen de veren over de teentjes die daardoor minder gemakkelijk kunnen bevriezen .
Laat tevens de broedblokjes hangen waar ook vogels op en in slapen .
Daarbij heb ik in de nachthokken boven de ramen een brede plank waar veel gebruik van gemaakt wordt om uit het zicht en zo hoog mogelijk te slapen .

Paul


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2010-01-26 - 22:09:28 send message to dun grijzeroodstaart

hoi paul ,

bedankt voor je reactie , ik heb inmiddel wel wat dunnere takken opgehangen maar ook de dikke laten zitten , net wat je zegt ze zakken door de poten en dan zijn de poten bedekt , in mijn nachthok is het gelukkig ook niet zo koud maar helaas niet verwarmd , mischien een optie van wat egon zegt !

mvg

Tim


Ruben89
Website Member
Posts :300

Website Member
2010-01-26 - 22:21:48 send message to Ruben89

hallo,

ik heb ook betere ervaringen met dikkere stokken, dan kunnen ze in zn geheel de poten bedekken met hun lijf.
en ook ik heb goede resultaten behaald met kweekstellen waarvan nagels/tenen missen

mvg, ruben



Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-01-27 - 15:13:36 send message to Ton Koek

Klinkt logisch, die dikkere takken dus. Ik heb het altijd anders begrepen, maar ik ga met jullie mee.
Dank voor de correctie/aanvulling.


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2010-01-28 - 20:40:59 send message to Picolet

bij dikke takken rust de vogel met zijn tenen gestrekt naar voren en naar achteren en bedekken zijn veren niet de voorste en achterste kootjes. In deze huisvesting en de extreme vorst kunnen de kootjes bij de nagels bevriezen en dus later zwart worden en er later afvallen inclusief nagels.

Huisvesting zonder een vorstvrij nachtverblijf hoort niet bij deze vogelsoort, bovendien moeten ze er veel energie in steken om warm te blijven en dit gaat ten koste van de broedconditie later in het jaar.

De opmerking dat een paar tenen verliezen geen kwaad kan er met speciale aanpassingen toch nog gekweekt kan worden vind ik persoonlijk banaal.

Zorg wanneer je deze vogels wilt houden voor een goede huisvesting en gok niet op een zachte winter.

Het blijkt wel weer dat er nog steeds winters zijn met strenge vorst, vogels met vleespoten verdienen een vorstvrij nachtverblijf. Niet een liefhebber die gokt en zo vogels met ernstige pootproblemen opscheept.

Het is maar een mening, groeten

Ruud


Ruben89
Website Member
Posts :300

Website Member
2010-01-28 - 21:00:02 send message to Ruben89

hallo ruud,

Ik heb het niet over GESTREKTE tenen.
maar bij mij omsluiten de tenen niet de hele stok maar de helft. de vogel kan er dan prima overheen zitten en dit geeft geen problemen.
Goed en meer voeren(extra energie) voorkomt het energie-tekort.

tjsa, hoe komt het met de losvliegende halsbanden in nederland...?

mvg, ruben


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2010-01-29 - 00:10:11 send message to dun grijzeroodstaart

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

hoi heb inmiddels een kacheltje gehaald , zag dat egon dat ook gebruikte , ideaal zo,n ding .
maar goed de vogels zitten ook bij mij niet met gestrekte poten op stok al lijkt het wel op de eerste foto zo , heb de hoogste stok wel vervangen en daar slapen ze op .
maar goed kacheltje houd het nu netjes op 0 nul graden !!

mvg

tim



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 208 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede