Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > moordende bonte boer pop Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : moordende bonte boer pop
africangrey
Website Member
Posts :37

Website Member
2010-01-16 - 21:38:08 send message to africangrey

Ik heb gisteren een bonte boer pop aangeschaft, een natuurbroed van 3 jaar oud. De pop is gesext, en zeer fors voor een pop. De eigenaar van de pop verkocht ze omdat deze pop al 2 van zijn bonte boer mannen verslonden heeft. Kan iemand me vertellen hoe ik hier het veiligste een man kan aan koppelen, zou al zeker een oudere forse import gebruiken. Alle raad is welkom, daar ik liever een nieuw slachtoffer zou vermijden.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2010-01-16 - 21:58:53 send message to meyer

Ik vraag me af waarom een vogel kopen met dit soort problemen en dan niet weten hoe dit op te lossen. Koop liever een vogel met normaal gedrag want met deze vogel blijf je problemen houden.

Groeten Meyerwink ;)


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2010-01-16 - 23:02:53 send message to dooren

In elk geval gaas ertussen houden totdat je merkt dat ze elkaar accepteren. Na enige weken kun je de pop bij de man plaatsen en niet andersom.

Belangrijk is erbij te blijven. Hierna zou je de pop weer terug kunnen plaatsen om dit nogmaals te herhalen. Indien alles vriendelijk blijft kan je de pop erbij laten.

(maar is het wel zeker een pop?)
Gert


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2010-01-17 - 00:07:01 send message to Wickingh

De laatste opmerking van Gert was ook mijn 1ste idee , misschien nog eens laten sexen?

mvg Frank


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2010-01-17 - 06:53:06 send message to kakatoe

Hoeveel mannen heb je zelf zitten?
Zet die mannen bij die pop zodat zij kan kiezen welke man zij wil.
Maar dan moet je wel beschikken over een voliere zodat de mannen wel kunnen vluchten.
Ik heb zelf ook z'n pop en die kon kiezen uit meerdere mannen.
Hier bij de bonte boeren heb ik het idee dat de poppen dominant zijn en niet de mannen.
Het was zo dat de pop de mannen aanviel en niet de mannen onderling.
Maar doe z'n pop niet in een broedkooi met een enkele man maar in een voliere waar vlucht mogelijkheden zijn en dan nog is de vraag of de mannen er ongeschonden uitkomen.
Zodra je ziet dat er iets aan een man mankeerd moet je die uitvangen kan zijn bloed of een stuk van de snavel af enz enz


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-01-17 - 22:57:53 send message to whitebulldog

als het al zo bij de man gaat, hoe zal ze het dan bij evntuele jongen gaan doen mochten deze er uberhaubt komen??????wink ;)


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2010-01-17 - 23:04:26 send message to dooren

Kun je waarschijnlijk niet zo stellen. Het killen van een man/pop komt in de natuur niet of nooit voor omdat vogels uit de weg kunnen.

Een ruime vlucht is dan vaak voldoende. Kleine kistkooien geven meer problemen in dit opzicht.

Een pop die jongen krijgt heeft dus de man 100% geaccepteerd. Het vervolg: de eieren en de jongen.

Dit hoeft dan ook niet te betekenen dat de pop deze dan gaat mollen.
Gert


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-01-17 - 23:15:37 send message to whitebulldog

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

oke, maar het was meer zo dat ik mezelf dat hardop afvroeg gezien het gedrag van deze pop tot dusver.
Maar om dan toch nog even een vraag te stellen als reactie op jou antwoord: hoe zit het dan met poppen die bijv jongen plukken ( iets heel anders) maar die hebben ook hun man 100% geaccepteerd zonder hun man te plukken, wat ik bedoel is, als deze pop een momentje van agressie vertoont, kan ze wellicht in haar oude gedrag terugvallen, want laten we eerlijk zijn het plukken van een jong is nu ook bepaald niet echte moederliefde te noemen toch? Dus deze pop kan m.i dan toch nog voor onaangename verassingen zorgen.
Ik zou er niet op gerust zijn met zo'n pop te gaan kweken.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2010-01-17 - 23:53:27 send message to dooren

Met mijn 25 jaar ervaring met lori's welke vaak plukken is dit vaak een "slechte" gewoonte, niet omdat ze een hekel hebben aan hun eigen jongen.

Het waren wel altijd de beste koppels, veel en vaak jongen. Maar de oorzaken erachter kennen we niet.

Het killen van jongen ligt meer in gedragstoornis en wellicht de stressfactor
(die wellicht ook met plukken te doen heeft)

Het plukken en killen zijn in mijn ogen toch zeer verschillend.

Dat de bonte boer pop zijn mannen vermoord kan een gedragstoornis zijn.

Maar als ze met een man jongen produceerd dan wil dat niet zeggen dat ze de jongen zal doden.
Gert



bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2010-01-18 - 05:59:10 send message to bert1974

ik heb zelf een koppel amazonicas die de jongen plukken in het blok.
dit is in mijn ogen een teken dat ze [de pop] de jongen goed schoon wil houden en dat overdrijft ze een beetje.
een andere uitleg kan ik er niet aan geven want als het agressie was dan werden de jongen wel gedood of in ieder geval verminkt.
en dat is nog nooit gebeurd.

groet bert


africangrey
Website Member
Posts :37

Website Member
2010-01-18 - 07:12:53 send message to africangrey

Ik heb in overweginig gestaan om deze pop te kopen, 1 omdat het een zeer mooie pop was en broedrijp vastgeringd 2 omdat mn man al een maand of 6 alleen zit 3 omdat het verdomd moeilijk is om aan een broedrijpe pop te geraken, ondanks ik een goede prijs wil geven. Heb de pop dus uiteindelijk toch niet gekocht.


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2010-01-18 - 07:23:22 send message to digipeet58

sorry,
ik snap iets niet;
eerst iets openen en zeggen:
ik heb gisteren aangeschaft
en als iedereen raad heeft gegeven
(waar je dus zelf om vraagt)
is je eindconclusie:
ik heb de pop dus maar niet aangeschaft.
hoe zit dat nu?sad :(


africangrey
Website Member
Posts :37

Website Member
2010-01-18 - 18:40:05 send message to africangrey

was van plan deze aan te schaffen, verkoper heeft eerlijk gezegd hoe de vork in de steel zat,
en toen heb ik hier een berichtje gepost, en heb me dan bedacht, de pop was zo goed als verkocht aan mij, maar heb me op het laaste moment bedacht door de reacties hier.


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2010-01-18 - 20:48:17 send message to digipeet58

dat vind ik goed van je.
heb zelf geen ervaring met die vogels.
maar, zo heeft dit forum toch zin, prima.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-01-18 - 21:45:22 send message to whitebulldog

quote
--------------------------------------------------------------------------------
ik heb zelf een koppel amazonicas die de jongen plukken in het blok.
dit is in mijn ogen een teken dat ze [de pop] de jongen goed schoon wil houden en dat overdrijft ze een beetje.
een andere uitleg kan ik er niet aan geven want als het agressie was dan werden de jongen wel gedood of in ieder geval verminkt.
en dat is nog nooit gebeurd.

groet bert



Oke, maar nu hebben we het over een "gestoorde"pop, en ik denk dat jou pop de andere eigenschappen cq voorgeschiedennis van deze pop niet heeft.Dus een bij een "normale"pop zou het bij plukken blijven, maar bij deze pop misschien ook wel, maar ik zou er niet gerust op wezen zoals gezegd.


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2010-01-19 - 06:33:10 send message to bert1974

mijn verhaaltje was eingelijk meer een reactie op het verhaal van dooren.
de bonte boer pop zou ik inderdaad ook niet graag aanschaffen of ik moest al een super dominante man hebben zitten die haar de baas kan.
maar ja daar kom je dan weer niet eerder achter dan dat ze bij elkaar zitten.

blijft een moeilijke kwestie.

groet bert



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 213 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede