Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kweken met de konings parkiet. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kweken met de konings parkiet.
jappie
Website Member
Posts :5

Website Member
2004-07-13 - 15:46:59 send message to jappie

Ben al jaren in het bezit van koningsparkieten en dit heb ik nog nooit meegemaakt.4 eieren en ook 4 jongen ,nadat ze geringd waren heb ik niet weer in het blok gekeken want de voedsel opname was prima en divers. Maar tot mijn grote verbazing komen ze allemaal het blok uit met poten vooruitstaand en overdwars ,kunnen niet lopen want ze zijn totaal uit balans. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Volgens mij zelf ligt het niet aan het voedsel dat ik verstrekt heb.


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2004-07-13 - 16:10:40 send message to agabird

Das niet zo best zeg, heel erg jammer.

Nu weet ik zelf niet zoveel van koningsparkieten, maar wel van grijze roodstaarten. En bij de grijze roodstaarten hebben we ook al eens zoiets meegemaakt.

Grijze roodstaart ouders willen nog wel eens met een rotvaart het blok in duiken, ook als er jongen inzitten. Het is voor te stellen dat die jongen dan ook een aardige opduvel krijgen. Wat tot gevolg kan hebben dat de pootjes misvormd/gebroken raken.

Wij geven al sinds jaren onze grijze roodstaarten extra kalk tijdens de periode dat ze jongen hebben. In de vorm van gistocal door het eivoer. Dit helpt de jongen sterkere botten te krijgen in de pootjes. Sindsdien hebben we nooit meer last gehad van misvormde pootjes bij de grijze roodstaarten.

Misschien is het ook wel een goed idee om een schuin nestkast te maken, zodat de ouders niet bovenop de jongen "landen".

Ik durf niet te met zekerheid te stellen dat bij koningsparkieten dezelfde reden de oorzaak kan zijn, maar het lijkt er wel heel veel op. De misvormde pootjes kunnen natuurlijk ook een geheel andere oorzaak hebben.

Ik hoop dat je hier wat an hebt.
Groeten
Jan



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 201 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede