Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > stevige strafeis, misschien heltp het iets.... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : stevige strafeis, misschien heltp het iets....
Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-11-22 - 23:52:04 send message to Ton Koek

Smokkelen van vogels: celstraf geëist
assen/emmen -
Voor het vangen en naar Nederland smokkelen van beschermde inheemse vogels en boomkikkers hoorde J.W.K.T. (50) uit Emmen vandaag voor de Asser rechtbank twee jaar celstraf waarvan de helft voorwaardelijk eisen.

Bij zijn aanhouding vorig jaar juni, net over de Nederlands-Belgische grens in Maastricht, trof de politie niet alleen wielewalen en roodkopklauwieren aan in K.T.'s auto, maar ook ruim 2700 euro in contanten. Van dit bedrag van 1600 euro verbeurd worden verklaard. Als het aan de officier van justitie ligt, krijgt de Emmenaar diens in beslag genomen auto, waarmee de dieren werden vervoerd, ook niet terug.

Het gaat volgens de aanklager in deze zaak niet alleen om de smokkel van beschermde dieren. In de enorme volière van K.T. trof de politie nog eens 150 vogels aan, die niet of niet goed waren geringd. Omdat de voorgeschreven ringen te krap waren, ringde hij soms niet. "Voor het welzijn van de dieren." In het kantoor van de man vond de politie een zak munitie. "Gevonden. In het bos zijn stropers. Kennelijk verloren."

K.T. gaf toe de jonge vogels in Zuid-Frankrijk uit het nest te hebben gehaald. Hij deed het samen met een vriend, ook een vogelliefhebber. "Dat hadden we niet moeten doen. Maar aan de andere kant: binnen tien dagen legt een vogel weer nieuwe eieren." De vriend, F.J.H. (46) uit Rijssen, hoorde een jaar cel waarvan de helft voorwaardelijk eisen. Tegen H.S. (52) uit Emmen, die ook wordt verdacht van het houden van ongeringde beschermde vogels, eiste de officier 28 uur werkstraf en twee weken voorwaardelijke celstraf. S. zei dat hij alleen maar voor K.T. vogels verzorgde en niet wist dat de ringen niet in orde waren.

Volgens K.T. ving zijn zoon de beschermde kikkers tijdens een eerder vakantie. Hij vond ze leuk en nam ze mee naar Emmen, waar de politie ze aantrof.

Uitspraak 27 november.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-11-22 - 23:54:21 send message to Ton Koek

Bron www.dvnh.nl (bijna vergeten).


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2009-11-23 - 00:07:13 send message to Wickingh

Best zware strafeis nu de rechter nog, maar mijn zegen heeft de officier,

mvg Frak


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-11-23 - 09:58:42 send message to denegon

Best zwaar nou ik vind het nog mild lekker de regels aan je laars lappen en dan ook nog wat vermoedelijke leugen verhalen ophangen om er onder uit te komen??

Wat had die gedacht ik ben toch morgen weer thuis, zoals het normaal in dit land gaat. hopelijk krijgt hij wat hij verdient.

groetjes egon


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2009-11-23 - 11:42:29 send message to rajar

Voor moord zit je korter in dit achterlijke land.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2009-11-23 - 14:01:34 send message to pietparkiet 10

je mag ook niks hier in nederland en inderdaad voor moord krijg je minder ja


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2009-11-23 - 15:13:33 send message to johanblok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

@rajar en pietparkiet: we zitten in de kroeg, dus valt er kroegpraat te verwachten, maar met de feiten heeft het weinig te maken. Voor moord wordt altijd beduidend meer geeist dan 2 jaar.

Ik denk dat de combinatie van feiten de reden is voor de eis. Een paar maanden zitten kan behoorlijke gevolgen hebben voor iemand voor wie dat niet gebruikelijk is, maar dat is hier ook wel op zijn plaats.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-11-24 - 11:41:11 send message to ParkietenPeter

quote
samen met een vriend, ook een vogelliefhebber

Dat vind ik nog van het meeste lef getuigen. Zich dierenvriend noemen.

En ja twee jaar voor een moord, ik geloof dan bleven er neit veel meer over in Nederland? sad :(
Onlangs werd toch 15 jaar geeist en 10 gegeven, meen ik. (puttense moordzaak)

Maar overdrijven maakt de zaak duidelijk. laugh :D

En ja, wat zou een rechtvaardige strafeis zijn? De strafpleiter weet natuur;lijk ook dat er altijd wel wat van de prijs afgepingelt wordt. Net als op de markt, toch?

wink ;) Peter


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-11-24 - 16:16:21 send message to Ton Koek

Nog krommer vind ik dat de vogelbond nbvv en een paar speciaalclubs hier niets mee doen.
Deze figuur mag nog altijd adverteren en met een stand op shows staan met zijn plastic gaas.
Ook nadat ze hierover zijn ingelicht ondernemen ze geen actie, vreemd. Volgens mij een gemiste kans om een duidelijk signaal af te geven.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 169 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede