Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Misleidende advertentie Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Misleidende advertentie
mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-11-13 - 15:57:42

Net gelezen hier bij vogelbenodigheden.


De ecolamp maakt virussen, bacterién, pollen en schimmels onschadelijk.
( helpt ook bij hooikoorts, astma, elk griepvirus (H1N1).)


Dit is toch te gek voor woorden. Wat een armoede om zo een product aan de man te brengen.

Gr

Henk


jeroengulien
Website Member
Posts :24

Website Member
2009-11-13 - 16:37:06

Beste Henk,

Ten eerste: is de advertentie absoluut niet misleidend.
Ten tweede is ook het H1N1 virus een virus dat zich verspreid via de lucht en luchtwegen, dus ook het h1n1 virus word door de UV-C techniek van Phillips behandeld.
Ten derde vind ik het pas armoedig als er een uitspraak word gedaan via dit medium, zonder jezelf eerst op de hoogte te stellen welke werking UV-C techniek heeft op bacterién, virussen, pollen en schimmels.

Je hebt in eerdere forums al aangegeven dat je niet in de ecolamp gelooft, dat is je goed recht, maar gelukkig delen zeer weinig mensen dit standpunt van jou.
Wat wel blijkt uit de enorme aantallen die wereldwijd verstuurd worden op dit moment.
Het is dan ook geen kwestie van geloven in de ecolamp, maar harde onderbouwde feiten die aantonen hoe goed de ecolamp werkt.
Zowel door Phillips alsmede door onafhankelijke laboratoriums.

Jammer dat sommige personen zwartgallig blijven zoeken.

met vriendelijke groet
Jeroen Gulien


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-11-13 - 16:52:38

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Beste Jeroen

Allereerst ja ik geloof niet in de totale werking van deze lamp (alleen in een totaal afgesloten ruimte zonder invloeden van buitenaf)
Ik meen dit ook te kunnen beoordelen vanuit mijn medische achtergrond maar ook ervaring met vergelijkbare systemen op de O.K.
De techniek is mij dus absoluut niet vreemd

Ook heb ik je verzocht in het verleden met de wetenschappelijke rapporten van Philips te komen maar deze kun je ook niet aantonen.
Ook heb ik de afdeling Research en D van Philips geraadpleegd en men kon mij ook niets vertellen van een wetenschappelijk onderzoek naar deze lamp.

Ik heb al aangegeven dat als de lamp hier allemaal tegen werkt ik de eerste ben die hem zal kopen.
Nu niet aankomen met grote woorden als zwartgalligheid.

Waar heb je de lamp laten testen op het beschadigen van elk griepvirus (H1N1).) en met name de laatste.

Deze techniek is op zich ook niet nieuw in 1972 kwam Philips al met deze techniek. En hij dood zeker een paar bacterien en schimmels. Maar ook is aangetoond (via het uienonderzoek) maar zeer beperkt en dringt zeker overal niet door. Verder een paar keer een deur open en je bent de klos, waarom denk je dat we op O.K sluizen hebben.

Mij gaat het erom dat je nu beweerd dat het alle griepvirussen bestrijd / tegen gaat, dit kun je niet waarmaken, met alle resprect. En dat vind ik dus misleidend.

Ik heb hier nu alles ook al wel weer over gezegd anders wordt het weer zo een welles en nietes spelletje. Jij jouw mening ik de mijne.

Gr

Henk

Henk



jeroengulien
Website Member
Posts :24

Website Member
2009-11-13 - 17:12:19

Beste Henk,

Met je reaktie geef je dus aan, als ik het goed begrijp dat de al jarenlange UV-C techniek niet werkt.
Dat Phillips een produkt op de markt heeft gebracht, al ruim 30 jaar geleden die totaal niet werkt en die dus door vele instantie's en bedrijven totaal overbodig zijn aangeschaft omdat volgens jou de werking niet juist is.

Het herstructureren van het DNA en het RNA gebeurt bij elk virus, dat zich verplaatst via de luchtwegen.
Deze test is uitgevoerd door het onafhankelijke microbiologisch laboratorium "tritium" , de ruimte voor de test maakt geen verschil, aangezien er een divers groot aantal bacterién, virussen, schimmels en pollen is gemeten.

Al deze bacterién, virussen, pollen en schimmels waren airborn , en allemaal onschadelijk gemaakt.
Phillips gaat echt niet in ons promofilmpje dit bevestigen, maar phillips zal dan ook wel weer niet deugen.

Voorts reageer ik niet meer op deze reaktie's hiervoor heb ik een te druk werkschema.
( deze discussie is begin dit jaar ook al eens uitvoerig besproken. )

Met vriendelijke groet
Jeroen Gulien


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2009-11-13 - 17:32:32

Verrek joch dat ze dat niet gebruiken bij de intensieve veehouderij m.b.t pluimveestallen, een grotere bron van fijnstof, bacterien, ammoniakuitstoot bestaat er niet. Al jaren zijn ze opzoek naar technieken om deze stallucht te reinigen. Maar het schijnt niet te lukken volgens de laatste rapporten van 2009.

Een gat in de markt, dus ik zou maar vlug wezen als die lamp van jou zo goed werkt.
Gert


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2009-11-13 - 18:28:04

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

http://www.ecolamp.eu/ECOLAMPEUNL/goto.aspx?tabid=25

http://www.ecolamp.eu/ECOLAMPEUNL/Userdata/uploads/test_ecolamp_24u.pdf

http://www.ecolamp.eu/ECOLAMPEUNL/Userdata/uploads/test_ecolamp_slaapkamer.pdf

Gert in de intensieve veehouderij is dit moeilijk toepasbaar vanwege de hoge ventilatie snelheid en zolang antibiotica in het voer goedkoper is....


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-11-13 - 18:57:46

Voor alle duidelijkheid het gaat me voornamelijk om deze verkoop techniek elk griepvirus (H1N1).) De mexicaanse dus.

Maar goed wellicht krijgen we van de week van minister Klink allemaal zo een lamp. Komt die ook geen vaccins meer tekort

Henk


Goffi
Website Member
Posts :48

Website Member
2009-11-13 - 19:39:14

whaha henklaugh :D


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-11-13 - 20:19:18

De verkoop bevorderen door deze bewering in je advertentie te zetten lijkt mij niet zo erg als deze lamp aantoonbaar griep virussen om zeep helpt en dus ook het mex. groepvirus zou je als verkoper/handelaar van deze lampen een mooie droplul zijn als je het niet gebruikt.
Op dit moment is het helemaal in de media dit griep virus en commercieel gezien handig om het te geberuiken.
Is het misleidend ach ja de hele comotie om dit griep virus vind ik ook misleidend elk jaar gaan er mensen dood aan de griep en dan hoor je er niets over en nu moet iedereen opeens ingeent worden omdat het zo erg is.

mijn menig is dus gewoon lekker gebruiken want de hype is er toch al.

groetjes egon


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-11-13 - 22:14:24

Van een UV-lamp is bekend dat die algen kan doden in bv een vijverfilter.
Misschien kan zo'n eco-lamp dat ook, en meer, maar de bewering roept wel wat vragen op.

Wordt elke viruscel direct gedood als deze geconfronteerd wordt met het schijnsel van de lamp? Van hoever af? Hoelang?

Is één lamp voldoende voor je hele kamer?

Welke invloed heeft het licht van deze lamp oip het menselijk ook? (UV-licht bv is schadelijk in strerktes als gebruikt in een vijverfilter).


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2009-11-14 - 02:56:36

Jammer dat Jeroen geen antwoord op de "gestelde"vragen van Henk.
Als een echte politicus draait Jeroen om de hete brei heen en voor mijn gevoel blijft het daarom een verkooppraatje.
Aan de andere kant nemen we elke reclame helemaal serieus dan? Reclames in het algemeen proberen een produkt te verkopen , maar of dit nu werkelijk allemaal het echte verhaal achter het produkt is?
Wat Henk zegt als dit effectief tegen H1N1 zou zijn dan zou iedereen toch zo'n lamp aanbevolen krijgen en zeker bij de risicogroepen?

Mvg Frank


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2009-11-14 - 11:13:02

Wat Henk zegt als dit effectief tegen H1N1 zou zijn dan zou iedereen toch zo'n lamp aanbevolen krijgen en zeker bij de risicogroepen?

Of het effectief is of niet, de grootste kans op het krijgen van griep is contact met mensen, dus je moet in een plastic zak de straat op met een heel lang verlengsnoer.
Maar voor mensen die al een slechte lichamelijke conditie hebben zou dit misschien een uitkomst zijn en dan niet alleen tegen de griep maar ook andere ziektekiemen


kvhooff
Website Member
Posts :180

Website Member
2009-11-14 - 12:47:55

Beste Jeroen,

Ik zou het groots aanpakken!

Als het waar is kan je het hele land mee volhangen. Kantoren, huiskamers etc.
Dan zou het aantal besmettingen van griep meer dan gehalveerd kunnen worden?
Dat zou de maatschappij miljarden schelen.

- De werkgevers: geen zieke werknemers voor eigen rekening.
- De zorgverzekeraars: Minder kosten. Dus lagere premies.
- Minder doden (het helpt tegen alle virussen die via de lucht verspreid worden).

Succes

Kees


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2009-11-14 - 12:56:59

Wat een idiotie!
Het is een advertentie als duizenden anderen. Zoals gewoonlijk de laatste tijd in Nederland worden er even weer een paar uitingen gedaan zonder zich ook maar even te verdiepen in de materie!!
Tuurlijk werkt de lamp! Dat is toch bewezen!!! De lamp is ook niet nieuw! maar wordt nu ander toegepast. Alleen op bepaalde vlakken en omstandigheden.En natuurlijk wordt het idealer voorgeschoteld dan het is, dat doet toch elke verkoper. Alsjeblieft er zijn wel ergere dingen waarover je druk kunt maken.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2009-11-14 - 12:58:24

@ henk. Ja voor ieder virus.
ALs je nu een konijn of een haas een klap op de kop geeft, beiden gaan ze dood, net als muizen etc.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-11-14 - 18:45:56

@niltava: I rest mij case

@wickingh: blijft het daarom een verkooppraatje.

En als dit verkoop praatje werk dan is het een goede om te gebruiken voor je verkoop.

groetjes egon



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 143 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede