Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > welke kaketoes zijn het meest luidruchtig? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : welke kaketoes zijn het meest luidruchtig?
jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2009-11-11 - 21:43:45 send message to jaap van de pol

hallo,

Ik had een vraag over kaketoes en dan in het bijzonder de kleine geelkuif en de witkuif. Zijn dit luidruchtige soorten? De één zegt dat de kleine geelkuif meer schreeuwt en de ander zegt dat de witkuif heel veel lawaai maakt. Graag zou ik hier opheldering over krijgen.

vriendelijke groet, Jaap van de Pol


edwin 81
Website Member
Posts :147

Website Member
2009-11-11 - 21:53:55 send message to edwin 81

het zijn allebij geen stille vogels ze kunnen maar de witkuif zal harder schreeuwen maar de geelkuiven schreeuwen vaker maar dat is mijn ervaring kaketoe schreeuwen vooral tegen de schemering


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2009-11-11 - 23:02:23 send message to jaap van de pol

oke, bedankt voor de tipwink ;)

en hoe zit het eigenlijk met gedragsproblemen bij kaketoes? is het te vergelijken met ara's of komt het vaker voor en in ergere mate? schreeuwen, plukken etc.

groeten Jaap


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2009-11-12 - 17:31:13 send message to rajar

Een goed klikkend koppel zal niet zo veel en lang schreeuwen.Van een koppel wat niet goed klikt zal dikwijls de man uren achter elkaar schreeuwen.
Wat ook kan resulteren in plukken en aanvallen van de pop.
Tevens is het soort voer wat je geeft ook belangrijk.
Tegenwoordig zitten ook in commercieel eivoer en pellets stoffen die een vogel als hij het zelf mocht kiezen niet zal eten maar door de samenstelling gedwongen wordt om te eten.
Stoffen die bij mensen overgewicht en vreemd gedrag veroorzaken doen dat hoogstwaarschijnlijk ook bij vogels.Heel simpel voorbeeld koolhydraten zoals suiker en kleurstoffen worden toegevoegd aan bijna ieder commercieel voer.(E161g wordt toegevoegd aan sommige zupreem pellets dit kan leververgiftiging bij de mens veroorzaken)

Mvg Rob


nohk gaaeo
Website Member
Posts :52

Website Member
2009-11-12 - 18:58:02 send message to nohk gaaeo

Er zit een behoorlijk verschil in gedrag tussen Ara's en kaketoe's.
Maar ook de soorten onderling verschillen nog al veel.
Onder de Ara's zijn jonge geelvleugels en rood oren (tot 2 jaar)meer gevoelig voor plukken dan bv blauwgele en groenvleugels.
Bij de kaketoe's zijn het juist vaker de volwassen vogels die tot plukken overgaan,en dan vaak blijvend.
Maar ook hier verschild het nogal per soort.
Veel witkuiven zie je met een beetje geplukte kop en wangen,terwijl je bij kleine geelkuiven, goffini's , galerita's en molukken zie je nogal wat "echte" plukkers met een compleet kaal lijf.
De ducorps zit vaak net niet echt strak.
Bij de rose's , naaktogen ,en inca's kom je volgens mij de minste plukkers tegen.
Het schreeuwen verschilt per vogel,maar kan behoorlijk irritant zijn.


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2009-11-12 - 19:25:50 send message to rajar

quote
rood oren (tot 2 jaar)meer gevoelig voor plukken dan bv blauwgele en groenvleugels.


Heb je dit uit eigen ervaring of van horen zeggen ?


nohk gaaeo
Website Member
Posts :52

Website Member
2009-11-12 - 19:59:43 send message to nohk gaaeo

Ik heb hier uit eigen ervaring geschreven.
4 jaar geleden hebben we 2 paar jonge vogels aangeschaft van verschillende kwekers(allen natuurbroed),waarvan er 2 hun grote slagpennen kapot beten,later zijn we nog naar aanleiding van een advertentie, naar een koppel van bijna 2 jaar wezen kijken en beide vogels het zelfde probleem (dus niet aangeschaft).
Op basis van mijn ervaringen heb ik getracht deze forum vraag te beantwoorden.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-11-12 - 20:11:15 send message to wiechmann

mijn ervaring met roodooren is het zelfde met wel een kanttekening dat het de natuurbroedvogels zijn die gaan plukken en de handopfok niet heb dit div keren mogen zien bij div mensen.



rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2009-11-12 - 22:08:13 send message to rajar

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Beetje vreemd want ik kweek al 9 jaar met roodoren en heb dit nog nooit meegemaakt en allemaal waren ze natuurbroed. Ik vind de roodoor juist een van de meest stress bestendige vogels.Afgelopen 3 jaar graafmachines buldozers en dat soort machines voor de voliere langs en totaal geen problemen.( Vijvertje van 80 kuub voor de voliere gegraven) Als ze schrikken zijn ze binnen de korste keren weer rustig. Dit in tegenstelling tot rosekaketoes.

Mvg Rob

PS Ik heb ook nog op plucking macaws gegoegeld maar er staat geen een roodoor tussen.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-11-12 - 22:43:26 send message to wiechmann

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

rob prijs je gelukig dat jou koppel het niet doen .

heb koppel natuurbroed 4 jaar jong geplukt
en koppel handopfok 3 jaar perfect in de pluimen

en zo weet ik nog zeker 8 geplukte koppels te zitten.
per toeval mischien maar wel allemaal natuurbroed.


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2009-11-13 - 08:47:06 send message to rajar

Ik denk eerder dat er een onderliggend probleem is bij plukkende natuurbroed vogels.Door het verkeerde voer wat wij geven is vooral het blok van de roodoren een vieze schimmelbende ik maak daarom het blok 2 x in de week schoon om problemen te voorkomen.Ik heb de broedblokken zo gemaakt dat ik door 4 schroeven te verwijderen zowel de bodem als de halve voorkant los hebt. Denk hierbij niet alleen aan inwendige maar zeker niet te vergeten uitwendige schimmelinfecties. Als de ara"s het blok verlaten hebben gaat het blok geheel uit elkaar en gaat het hout net zo lang door de vandikte bank tot het schoon is. ( Daarbij zit er in hout een stof die bacteriën dood ) Bij het gebruik van pvc blokken kan dit niet en ik wil deze ook niet gebruiken omdat deze blokken niet schoon zijn te maken op bacteriologisch niveau.
Als er een kras in pvc zit krijg je dit niet meer ontsmet.Ik weet dat er veel en goed gebroed wordt in pvc maar ik wil dit niet gebruiken.


Mvg Rob


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-11-13 - 10:29:49 send message to wiechmann

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

rob voeding in deze gevallen is onzin waarom de natuurbroed wel plukken en de handopfok niet .alle 2 de koppels op zelfde voeding zowel bij mij als bij div andere mensen.blok 2 x per week schoonmaken zie ik totaal het nut niet van in .en ik denk dat jij ook de enige ben die dit doet

en ook om dat alle 2 de koppels nog niet in het blok komen

als je dit bij de ara manilata zou doen zelfs 2 x per jaar dan kweek je er nooit mee.


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2009-11-13 - 12:29:17 send message to rajar

Alleen als er jongen zijn maak ik het blok schoon.
Voeding is wel degelijk van belang handopfokvoer en voer wat je bij natuurbroed geeft zijn hele aparte dingen. Dit is niet te vergelijken.Bij natuurbroed maken pa en ma uit wat de jongen krijgen en bij handopfok maak jij het uit.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-11-13 - 14:27:23 send message to wiechmann

we hebben het niet over baby roodooren maar oudere vogels .het plukken begin meestal pas na dat ze ouder zijn dan 2a3 jaar.


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2009-11-13 - 15:34:10 send message to rajar

Toch iets met het voer.
Ik heb nergens last van!


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-11-13 - 16:41:37 send message to wiechmann

...............



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 175 bezoekers op de site, waarvan 10 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede