Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Tropen in de winter Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Tropen in de winter
ronbrum
Website Member
Posts :152

Website Member
2009-10-19 - 23:04:12 send message to ronbrum

Hallo ik heb diverse tropen, oa goulds, binsen, die in een onverwarmde enkelstenige muur zitten. Moet ik om deze vogels goed door de winter te krijgen nog extra vitaminen geven? Ze krijgen nu tropenzaad, eivoer en trosgierst.

Alvast bedankt


gebbinkjes
Website Member
Posts :68

Website Member
2009-10-20 - 16:43:28 send message to gebbinkjes

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo,
als het niet vochtig wordt in de ruimte kan dat goed gaan, maar is er geen mogelijheid om de wanden te isoleren dat scheelt voor de temp. zo een paar graden.wat de voeding betreft ik zou zo'n 20% witzaad door de tropenzaad doen dit hebben de vogels in de een koude ruimte wel nodig om zich wat warm te houden.
m.vr.gr. Harry


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-10-20 - 20:32:10 send message to whitebulldog

zorg er ook voor dat er geen tocht ontstaat , en ook niet te veel verluchting is, want luchtstromiming zorgt er ook voor dat de warmte die er is wordt afgevoerd met deze luchtstroom.
Let wel niet alles potdicht maken, ventilatie is goed, maar zorg er voor dat er geen trek ontstaat.
Ik heb zelf een hok waarin mijn zwartkopcaiques zitten, ik kan hierbij een raam openzetten, maar als het weer hier niet naar is, heb ik de mogelijkheid mijn ventilatieschuif al naar gelang open te zetten minimaal, of maximaal.( gewoon zo'n dingetje van de Gamma) ik heb met de speedboor gaten in het hout geboord, en hiervoor een ventilatieschuif geschroerfd, en zo kan ik mijn verluchting regelen.
Als de temperatuur bijv te wrm wordt kan ik zorgen voor een doorstroming op deze manier van raam naar ventilatierooster( circulatie) waarmee overtollige hitte, stof etc worden afgevoerd, zonder dat hierbij tocht onstaat.
ook kan je met rosters werken die rechtsreekse wind "breken"kortom mogelijkheden genoeg.

suces


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-10-20 - 20:42:53 send message to Ton Koek

Gewoon royaal voeren en als extraatje eventueel dat witzaad dat genoemd werd (als ze het eten).
Ook Chiazaad schijnt erg groed te zijn (heb het zelf nog niet), veel gezonde vetzuren.

Ik deed zelf bij de buitenvolière af en toe een paar druppels sesamolie door het eivoer.

Drood en tochtvrij, dan gaat het meestal gewoon goed.
Succes.


populier
Website Member
Posts :51

Website Member
2009-10-21 - 16:07:38 send message to populier

Het Chiazaad wordt bij mij alleen door de Amerikaansesijzen gegeten en niet door de tropen.

Het is wel een goed zaadje voor van de winter, in de binnenkooi niet te veel gebruiken worden ze anders te vet.


ronbrum
Website Member
Posts :152

Website Member
2009-10-21 - 19:20:57 send message to ronbrum

Ik heb wel om de hokken 4 cm piepschuim, dat staat tegen de muur. En voor de hokken, op zo'n 40cm afstand is een deel afgeschermd met plastic zodat als de deur open gaat de vogels niet meteen de koude wind krijgen.
Met dat witzaad ga ik proberen!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 209 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede