Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Lori's in de winter Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Lori's in de winter
Amazona
Website Member
Posts :72

Website Member
2009-09-28 - 09:04:16 send message to Amazona

Hallo allemaal,

Aangezien ik mijn lori's in kweekkooien buiten gehuisvest heb zat ik te denken aan broedblok verwarming.

Wat kan ik hier het beste voor gebruiken? Ik zag op een site een warmtemat, is dat goed te gebruiken? zie: http://www.webwinkel.terramania.nl/webwinkel/shop/assets/s2dmain.html?http://www.webwinkel.terramania.nl/webwinkel/shop/027996982608acf3e/027b8c996310bf507/index.html

Misschien iemand andere goede ideeen om de lori's in de wintermaanden goed door te laten komen?

Alvast bedankt.

Mvg Jeroen


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2009-09-28 - 10:56:30 send message to blg

Misschien iemand andere goede ideeen om de lori's in de wintermaanden goed door te laten komen?

Lori's hebben een vorstvrij verblijf minimaal 5 graden + nodig, behalve dat het echte badderaars zijn krijg je ook problemen met de pap, als het zoals afgelopen winter een aantal weken streng vriest.
Natuurlijk zijn er "liefhebbers" die zeggen dat sommige soorten "vorsthard" zijn, zul je grote problemen krijgen.


Amazona
Website Member
Posts :72

Website Member
2009-09-28 - 11:12:55 send message to Amazona

De voorkant van de kooien zullen afgeschermd worden met "gehard" folie, voor de rest zijn ze rondom dicht van trespa. Mocht het echt heel koud worden kan ik ze altijd nog naar binnen doen.

Maar waar ik me zorgen om maak is dat mijn rode lori's nu flink aktief zijn en in de broedstemming lijken te komen. Is broedblokverwarming dan nodig?

Heeft iemand ook misschien ideeen om de kweekkooien eventueel te verwarmen? Zodat naar binnen plaatsen overbodig wordt.

Mvg Jeroen


lorikwekerij
Website Member
Posts :240

Website Member
2009-09-28 - 11:46:50 send message to lorikwekerij

hallo eerst een vraag over welke soort lori's heb je het?
mijn lori's hebben allemaal een binnenverblijf die in de winter verwarmt kan worden in de regel verwarm ik tot 5 graden maar mocht het zo zijn dat er een koppeltje gaat broeden dan voer ik de tempratuur op naar 10 graden dit omdat een lori langer van de eieren blijft dan een parkiet
met verwarmingschaaltje voor in de broedblokken heb ik zelf geen ervaring
maar het lijkt me ivm de dunne ontlasting van de jongen ook niet handig
en ik weet dat er kwekers zijn die de lori's swinters gewoon koud hebben zitten maar hoe ze dat doen als er lori's gaan kweken in de winter dat weet ik niet


lorikwekerij
Website Member
Posts :240

Website Member
2009-09-28 - 11:48:09 send message to lorikwekerij

sorry ik had niet gezien dat je het over rode lori's had


Amazona
Website Member
Posts :72

Website Member
2009-09-28 - 12:10:15 send message to Amazona

Volgens mij dien je deze aan de buitenkant van het blok te bevestigen. Maar dat weet ik dus zelf ook niet zeker, vandaar mijn vraag.

De koppels die ik buiten heb zitten zijn Groenstaartlori's en Rode Lori's.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2009-09-28 - 13:29:36 send message to blg

Had je ze afgelopen winter met 3 weken tot 15 graden vorst ook al buiten zitten.
Lori's zijn erg nieuwsgierige vogels en zullen zeker onderzoeken wat er onder hun blok zit en waar die draadjes voor dienen, scherm het goed af.
Ik zou het risico niet nemen en er voor zorgen dat ze een verwarmd nachthok krijgen.


Amazona
Website Member
Posts :72

Website Member
2009-09-28 - 15:33:18 send message to Amazona

Vorig jaar had ik deze nog niet. Dit jaar opnieuw begonnen met lori's, ik moest genooodzaakt 3 jaar geleden stoppen met Amazone papegaaien.

Na 3 jaar begon het weer te kriebelen en ben ik begonnen met lori's. Dit omdat deze niet zo luidruchtig zijn als amazone's en bijzonder mooie/leuke vogels zijn.

Het probleem is dat ik in een flat woon. Op het balkon 4 op maat gemaakte kweekkooien laten maken voor de lori's. Dus veel ruimte heb ik niet maar wil wel de juiste huisvesting voor ze creeren.

Waar ik dus voor moet zorgen is dat de temperatuur boven de 5 graden blijft? Iemand iedeeen om de kweekkooien op temperatuur van 5+ graden te houden?


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2009-09-28 - 17:36:54 send message to blg

Kun je het balkon niet dicht maken


lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2009-09-28 - 19:45:39 send message to lapland

Onze Borneo en Vrouwen Geelmantel Duivenbode zaten in acht kantige volliere"s, met alleen een puntdak en een dik natuur blok in de midden onder dat dak, jaren lang en dan ook nog broed resultaat, zelfs van de Borneo"s een keer met zo veel vorst dat het ijs in een laagje in de opening van het blok zat met daar in drie kuikens die o zo mooi later uit vlogen, wel kregen ze 8 a 10 keer per dag vers voer
wel stonden de volliere"s heel beschut(bomen en schutting)uit de wind dit schrijf ik niet dat Lorie"s zo maar zo gehouden kunnen worden, zou denk nu ook voor een nacht verblijf gaan en dat vorst vrij houden.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 169 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede