Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > server geheugen denk ik Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : server geheugen denk ik
arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2009-08-13 - 20:36:00 send message to arjandaf

telkens als ik foto's bij wil plaatsen op "mijn volliere"krijg ik de foutmelding dat er te veel geheugen door de site in gebruik is (althans daar komt het op neer ) kan daar een keer iets mee gedaan worden

. arjan


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2009-08-13 - 21:44:43 send message to Wickingh

Verkleinen dat kan bijvoorbeeld via prog's als,
Irfanview deze is gratis te downloaden,

mvg Frank


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-08-13 - 22:18:49 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Sorry, verkeerde topic.....shocked 8O


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-08-14 - 09:09:24 send message to ParkietenPeter

Hiervoor kun je beter een e-mail sturen aan webmaster@vogelarena.com


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2009-08-15 - 07:55:54 send message to arjandaf

ja peter
das leuk maar als die web-(master) nu ook eens zou reageren . en foto verkleinen dit slaat niet op jou maar op de vorige reaktie heb nog maar 20 foto's staan en oppeens gaat het niet meer ligt vast aan mij !!!!!


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-08-15 - 09:07:42 send message to mijnkaketoes.nl

Peter

We krijgen ook op de chat regelmatig bericht dat Jan nog nauwelijks regageert op mailtjes. Ik heb ook nog een p.m staan wat jij met jan zou overleggen echter nooit meer wat over terug gehoord. Ik weet dat Jan druk is en niet zoveel tijd meer heeft voor de sites. Daarom heeft die de andere site ook verkocht. Maar ik denk dat hij toch wat sneller mag reageren. Wellicht wat meer moderatoren zoals op de andere site en ook met technische kennis, want het zal voor jou ook niet altijd meevallen in je eentje.

gr

Henk


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2009-08-15 - 11:26:03 send message to agabird

Sorry allemaal, ik ben inderdaad veel tijd met mijn werk "kwijt" en heb 3 weken geleden een husi gekocht, dus tijd is echt heel schaars. Ik had het graag anders gezien, maar helaas is het nu eenmaal zo.

Veel meldingen over de foto's, die komen doordat de foto te groot is. Foto toestellen hebben tegenwoordig zoveel megapixels, dat standaard er al foto's gemaakt worden van zo'n 2MB.

VogelArena kan echter maar overweg met foto's ter grootte van 1 MB. Dus je moet zorgen dat je foto's upload die kleiner zijn 1 MB.

Als je foto's hebt die groter zijn, dan moet je die dus eerst verkleinen en daarna op VogelArena plaatsen.

Krijg je nog wel meldingen foutmeldingen als je foto's kleiner dan 1 MB plaatst, geef die dan even hier in dit onderwerp op het forum. Ik zal dit onderwerp even in de gaten houden.


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2009-08-16 - 09:40:20 send message to arjandaf

dat klinkt plausible maaaarrrrr ik heb gee nandere camera maar gewoon mijn oude nog waar mee het altijd wel ging ???

gr arjan


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2009-08-16 - 09:54:57 send message to agabird

De camera zegt niet zo veel. Op een camera kun je verschillende resoluties instellen (of verschillende groottes). Het kan zijn dat die instelling is gewijzigd. Wat dan ook de grootte van de foto beinvloed.

Waar je naar moet kijken is of je foto die je wilt uploaden, groter is dan 1 MB. Is die groter dan is dat de oorzaak.

Als je met een foto camera "passende" foto's wilt maken, dan kun je op je camera instellen dat er foto's met een kleinere resolutie gemaakt moeten worden.

Als je die instelling veranderd, hou er dan wel rekening mee dat je die foto's die je dan maakt, wel eens een te kleine resolutie kunnen hebben om in een foto album te gebruiken.


Amy_Vogels
Website Member
Posts :14

Website Member
2009-08-16 - 10:01:19 send message to Amy_Vogels

Oke Arjan, Computerles nr: 1
Rechtermuisklik op foto vervolgens openen met paint kiezen. In het venster van paint naar afbeelding gaan.(boven bij bestand enz.) In het dropdown menu op uitrekken/hellen klikken. Onder uitrekken zie je horizontaal en verticaal staan met daarachter 100%. Verander die 100% in 25% foto wordt zo verkleint en neemt minder geheugen in beslag. Zorg dat je niets weizigt onder Hellen.

Succes wink ;)


Amy_Vogels
Website Member
Posts :14

Website Member
2009-08-16 - 10:02:33 send message to Amy_Vogels

Damn moet m'n vriendin toch geen leren zichzelf af te melden op VA.

It's me Marc_o razz :p


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2009-08-16 - 10:14:06 send message to agabird

happy :) goede manier inderdaad.

Ik heb ook de foutmelding aangepast, en daarbij 2 sites vermeld om een foto te verkleinen. Hieronder de sites waar je ook simpel foto's kan "resizen":

http://www.foto-service.nl/resize/start.asp

http://www.picresize.com/


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-08-16 - 10:20:25 send message to Ton Koek

Veel plezier met je nieuwe huis. Heb je al blaren? happy :)


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2009-08-16 - 10:24:57 send message to agabird

haha, nee de overdracht is pas op 1 september. Maar het rondkrijgen van de hypotheek was/is echt een drama.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-08-16 - 11:35:02 send message to Karel

Gefeliciteerd met je nieuwe huis, Jan. Komen er daar ook volieres of blijft wat dat betreft alles bij het (de) oude? wink ;)


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2009-08-16 - 17:40:02 send message to agabird

Nog geen idee hoe het gaat worden ...
Er is genoeg ruimte beschikbaar, maar er is ook zoveel op te knappen, dus ik ga dat later nog eens bedenken.

Voor de nieuwsgierigen :
http://www.funda.nl/koop/enschede/huis-1616985-steenweg-58-60/



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 197 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede