Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > welke grote kromsnavels samen in 1 voliere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : welke grote kromsnavels samen in 1 voliere
gravaka
Website Member
Posts :283

Website Member
2009-08-07 - 12:41:25 send message to gravaka

ik heb een voliere van 2,50 bij 3,00 en 2,00 hoog.
ik heb daarin nu swiften<--(vanaf volgende week), princessen, valken, kakariki's en diamant duiven.(gezelschaps voliere).

omdat ten 1e de valken en kakariki's steeds in het blok van de princessen zitten te rommelen wou ik deze apart houden in het binnenhok.

maar omdat de vlucht dan erg leeg is zat ik te denken om er dan wat andere soorten van gelijke grote in te houden.

zelf heb ik er dus een koppel princessen + losse man en vanaf volgende week een koppel swiften.

ik weet dat barrabanden en bergen ook zachtaardig zijn en vind ze ook prachtig om te zien.maar het leek me leuker om wat meer kleur in de voliere te hebben.(de princessen en de swiften zijn al groen).ook weet ik dat je de beste broedresultaten krijgt door ze apart te houden.

dit zal wel moeilijk worden maar hoop graag een reactie te mogen ontvangen van wie waar welke ervaringen mee heeft.

grtz yvonne



Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2009-08-07 - 14:41:17 send message to Richard V

lijkt mij al meer dan voldoende voor deze ruimte. De kakariki's kunnen vanwege hun nieuwsgierige en drukke gedrag nog voor problemen gaan zorgen.


gravaka
Website Member
Posts :283

Website Member
2009-08-07 - 14:51:51 send message to gravaka

daarom haal ik de kakariki's en de valken er ook uit.en blijven alleen de princessen en swiften over.

miss 1 koppel erbij meer niet maar wat voor soort.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2009-08-07 - 15:26:13 send message to Daniel

ik vind de voliere wat kort voor princessen (4 meter toch beter) en zou dus indien mogelijk de voliere wat verlengen. Verder is ook in mijn ogen de voliere in deze maten te klein voor 2 soorten grote parkieten.


gravaka
Website Member
Posts :283

Website Member
2009-08-07 - 18:03:13 send message to gravaka

weet uit ervaring dat het kweken wel wil in vluchten van 2,5 meter met grote vogels.maar beter is idd wel 4 meter omdat ze toch die vliegruimte wel nodig zijn.

maar mijn vraag was eigenlijk welke soorten er na ervaring van jullie of ervaring bij iemand anders opgedaan welke soorten erbij kunnen.uitgezonderd de bergen en barraband.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2009-08-07 - 19:08:23 send message to Daniel

ik ken alleen mensen die ze samen hielden met neophema's en dat ging redelijk. Ik zou ze niet samen met polytelis soorten. Dit geeft gedonder en kans op hybriden.


gravaka
Website Member
Posts :283

Website Member
2009-08-08 - 11:15:45 send message to gravaka

@daniel

wat voor gedonder kan ik verwachten als ik deze samen plaats?

mijn buurman heeft in een vlucht van 1 breed bij 4 lang een koppel princessen en een koppel bergen.maar weet niet of hij last heeft van gedonder.

thanks!


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2009-08-12 - 15:03:26 send message to Daniel

hoi Yvonne een kennis van me had princessen en barabanden in een voliere van 7 x 4 en ondanks meerdere voerbakken en nestboxen was het toch knokken.


gravaka
Website Member
Posts :283

Website Member
2009-08-12 - 18:21:29 send message to gravaka

heb toch maar besloten om het mooi zo te houden zoals het nu is.

heb de kakariki's uitgevangen en heb nu alleen de princessen de swiften en valken ernog in.mooi genoeg zo.

toch bedankt voor de reactie's.

grtz



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 196 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede