Wie o wie kan mij vertellen welke grote parkieten het minste voor overlast (lawaai) zorgen?? Ik heb momenteel Pennanten en dat gaat 's ochtends flink te keer. Ik wil graag meer grote parkieten in een leeg staande voliere er naast maar dan wel een koppel dat minder lawaai maakt! Wie weet welke ik daar het beste voor kan nemen.
Als je grote parkieten wilt die minder lawaai maken dan pennanten kom je inderdaad al heel snel bij kunstvogels aan, in mijn ogen zijn pennanten als zeer stil
Het is vooral het schreeuwen 's ochtends verder vind ik het heerlijke vogels! Ik heb gehoord dat pruimkoppen, bergen en tred caps rustiger zijn! Ik weet echt wel dat grote parkieten geluid maken maar de 1 meer dan de ander.
Wat te denken van de stanley rosella ???, een mooie grote parkiet en kleurrijk die weinig of geen kabaal maakt, heb verschillende koppels zitten en van de rosellas een aangenaam producerend geluid wat verre van schreeuwen vandaan ligt
Ik vind die wel stiller ja.
Tenminste hier dan.
Kan aan de grond liggen ')
Overigens vind ik ze beide niet echt luidruchtig.
Mooie fluit en 's ochtends fluiten de merels ook. Zullen ze daar beslist ook last van hebben. Jammer als mensen de natuur niet meer waarderen.
quoteAls je grote parkieten wilt die minder lawaai maken dan pennanten kom je inderdaad al heel snel bij kunstvogels aan, in mijn ogen zijn pennanten als zeer stil
Een pruimekopparkiet is weldegelijk stiller.
ook een grijskopedelparkiet maakt minder lawaai. jullie hebben wel gelijk dat het geluid van een pennant rosella niet echt irritant is.