Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > DRINGENDE HULP!!! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : DRINGENDE HULP!!!
knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-06-12 - 08:01:18 send message to knyke

Beste mensen,

Zoals in een eerder topic aangegeven ben ik japanse kwarteleieren aan het broeden, dag 17 is vanmorgen begonnen. Gisterenavond +/- half 11 was ik al aan het kijken en ik vermoedde dat er één ei aangepikt was (ben daar niet 100% zeker van. Vannacht opgestaan om te zien of er iets verandert was, NIETS! Vanmorgen gezien, NIETS verandert! Vorig jaar heb ik chinese kwarteleieren in de broedmachine gehad en dat ging ook altijd goed tot het uitkomen (ze kwam nooit uit en stierven in het ei). Momenteel zijn er 5 van de 7 die bevrucht zijn (schouwlamp). Ik weet niet meer wat ik moet doen, momenteel is mijn vochtigheid 66% en ik heb altijd rond de 50-55% vochtigheid gehad. Vorig jaar van de 100 eieren die ik in verschillende keren het proberen uit te broeden is er welgeteld 1!!! uitgekomen!!!!Ik weet niet wat ik verkeerd doe, wat kan ik nu nog doen?????????Is het kuiken mss snachts aant slapen ofzo of wete kik het dat vandaag verder gaat met uitkomen?HULP HULP HULP!!


Ruben89
Website Member
Posts :300

Website Member
2009-06-12 - 08:04:15 send message to Ruben89

Hallo,

Vochtigheid verder opvoeren, niet meer keren. EN GEDULD. dus niet steeds in de broedmachine kijken.
je hoeft niet meer te keren, dus in princiepe hoeft de broedmachine ook niet meer open.
hij moet warm blijven!

mvg, ruben


knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-06-12 - 08:05:57 send message to knyke

Ja maar ik heb de broedmachine niet meer open gehad, ik zie het door het venstertje... daarmee ook dat ik vermoed dat er een ei is aangepikt... want het is zo half aan de achterkant en ik zie het juist niet goed!! Ik vrees ervoor dat ik weer hetzelfde ga hebben als vorig jaar aangezien veel mensen zeggen dat na 16 dagen de meeste eieren uitgekomen zijn...


knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-06-12 - 10:38:11 send message to knyke

hallo, kan het dat ze aangepikt zijn, maar niet meteen uitkomen??? bv een nacht erover heen gaan?


knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-06-12 - 12:13:18 send message to knyke

Zalig ons ma belt juist (kzit op mijn werk) dat er al drie eieren uitgekomen zijn... het is dan toch gelukt!!! fieuw.. 3 van de vijf zou ik al zalig vinden! normaal nog twee,hopen hopen!!


knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-06-12 - 23:20:12 send message to knyke

Hey, mijn 4 kwartelkuikens zijn sinds 10 u deze avond uit de broedmachine! Nu heb ik een warmtelamp van 250 watt, hoe hoog moet ik die hange? En mijn tweede vraag, 1 van de vier kuikens valt constant op zijn rug en geraakt dan niet recht! Hoe komt dit? Ik kan er geen 24/24 naastzitte e , dus ik denk dat hij morgevroeg wel dood zal zijn


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2009-06-13 - 11:10:00 send message to tropic

Ik wil zeker niet grof overkomen, en mijn verontschuldigingen vooraf als het zou moest zijn, maar, denk je niet dat je je beter op voorhand goed zou informeren en inlezen alvorens te beginnen met uitbroeden met de broedmachine?
Zou je een heleboel last en paniek besparen, en de resultaten zouden waarschijnlijk veel verbeteren.
Ikzelf kan je helaas niet verder helpen, daar ik principieel tegen de broedmachine ben


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2009-06-13 - 11:39:21 send message to meyer

Helemaal met je eens tropic.
Jammer genoeg komt dit meer voor dan we werkelijk weten.
Leuk hebbe-dingetje voor sommige, maar de info wordt vergeten en het nut al helemaal.
Waarom uitbroeden met een broedmachine,wat is er nou mooier dan de ouders zelf de eieren uit te laten broeden? De kweek welke vroeger vanzelf ging met natuurbroed vogels gaat hard achteruit met broedmachine-vogels.
Je weet niet eens hoe je een warmtelamp gebruikt.
Ook vergeten te geinformeren zeker.Jammer dat de kuikens er nu de dupe van worden. Al eens aan gedacht om even een temperatuurmeter onder de lamp te leggen om de warmte te regelen? En om één kant van hun verblijf koeler te houden zodat ze onder de lamp weg kunnen als het te warm wordt?

Denk voortaan even na als je ergens aan wil beginnen, je hebt hier te maken met levende wezens en niet met postzegels.

Groeten Meyerwink ;)



knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-06-13 - 12:04:12 send message to knyke

Hallo ik ben niet achterlijk ofzo he! Ik zit bij wijze van spreke bijna elke dag te googelen voor info, maar overal staan andere zaken! En ivm de warmtelamp ik heb wel degelijk een thermometer er onder gelegd! Over vallende kuikens staat nergens iets op internet, zowel graag een link naar de website! Ik denk niet dat ik die beestjes expres wil laten afzien ze, trouwens met de drie andere gaat het uitstekend!!!

Greetz


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2009-06-13 - 13:03:11 send message to pietparkiet 10

knyke wat geef je aan voer en water en stoor je maar niet aan die 2 saggos als ze het niet weten moeten ze niet reageren zijn normalen vragen hoor


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2009-06-13 - 13:42:17 send message to meyer

quote
2 saggos

Waar slaat dit op pietjeparkiet?
Als iemand niet snapt wat er met een antwoord bedoeld wordt hoef jij niet te gaat bijten voor hem,tenzij je er zelf ook niets van snapt.

Ik weet dat de waarheid soms hard kan zijn maar het is nu eenmaal zo.
Dat niet iedereen daar tegen kan is bekend,maar dat andere het nog een graadje erger willen maken vind ik kinderachtig. Wat heeft iemand aan foute informatie, niets toch?

Groeten Meyerwink ;)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-06-13 - 14:19:41 send message to Karel

Bij kuikens die omrollen en niet meer overeind kunnen komen, mankeert meestal iets aan een van de poten. Vaak staat er een een beetje scheef.

Ik zette zo'n kuiken nog 1x overeind maar als hij even later weer lag te "luchtfietsen" dan was het: einde verhaal, helaas.


knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-06-13 - 16:31:51 send message to knyke

Bedankt voor de reacties, ma eigenlijk is de laatste reactie van karel het antwoord op mijn vraag! Enerzijds verwachtte ik het al dat er weinig tege te doen valt! Ma voor diegene die kritiek hadde op mij, waarom geef je geen kritiek + het antwoord op mijn vraag, ma wete jullie het zelf wel??? Of hebbe jullie nooit gehandicapte kuikens? Vragen stelle mag toch zeker, het is de eerste keer da ik het doe begot happy :)


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2009-06-13 - 17:22:45 send message to pietparkiet 10

knyke succes met de vogels en gelijk heb je gr


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2009-06-13 - 19:42:35 send message to tropic

Beste knyke

In je tweede bericht schrijf je dat je vorig jaar 100, jawel honderd eieren naar de kl.ten geholpen hebt.
Nu schrijf je stoer " het is de eerste keer begot".
Wel , ik bedoelde het goed, maar begrijp nu dat jezelf niet begrijpt waarmee je bezig bent, zoals ik trouwens al dacht.
Anderen mogen mij dan noemen zoals ze willen, als ik zoiets als volwassen man lees, lach ik eens, maar denk helaas aan die arme vogels, want daar gaat het mij uiteindelijk om.
Ik hoop voor je, als je ooit tot de jaren van verstand gekomen bent, dat je deze reaktie zal begrijpen.


knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-06-13 - 21:53:30 send message to knyke

Ah voila tropic nu zeg je het zelf... je hebt 100 eieren naar de kl*ten geholpen..inderdaad.. van de 20 die mss bevrucht waren heb ik nooit een uitgekomen ei gehad, buiten één en dat is groot en wel.. maar dat waren dus de chinese kwartels!Dit bericht is voor NA het uitkomen wat dus mijn eerste keer feitelijk is dat ik een japanse kuiken heb... ik kom gewoon naar dit forum voor raad, dat ik op internet niet vind na toch wel veel naar zulke sites te gaan. Ik heb vorig jaar ook gedaan wat er gezegd werd en toch kwamen ze niet uit, God mag weten waarom! Daar kan ik echt niets aan doen! En daarom dat ik nu eigenlijk panikeerde omdat ik dacht dat het weer juist hetzelfde ging zijn gelijk vorig jaar!! Ik heb helemaal niet de bedoeling om zomaar te werk te gaan zonder studie, helemaal niet! Maar MET studie is nog altijd niet hetzelfde als ZONDER ervaring!!!Ik denk dat de meeste vogelliefhebbers dat kunnen beamen. Als ik geen raad mag vragen aan andere mensen die mss wel die ERVARING hebben gehad, ja dan moet je het zeggen en zal ik geen vragen meer stellen! ZEGT U MAAR!



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 134 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede