Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kweek Kanaries Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kweek Kanaries
Gamma
Website Member
Posts :3

Website Member
2009-06-03 - 16:58:31 send message to Gamma

Hallo,

ik heb een redelijk ruime voliere met vooral kanaries en zebravinken. Nu heb ik over de jaren heen nog maar 1 jong van mijn kanaries voor de rest kweken ze niet. Er zitten veel zebravinken in mij voliere dus waarschijnlijk ligt het daar aan. Maar ik heb er al eens veel weggedaan zonder resultaat. Zijn er toevallig mensen die tips hebben om kanaries te kweken zonder echt ingrijpende veranderingen of is dit slechts mogelijk in bv kweekkooien?



robke94
Website Member
Posts :28

Website Member
2009-06-03 - 17:02:54 send message to robke94

kanarie's broeden beter als ze rustig zitten du appart normaal moet het ook lukken in een voliére
maar dan moet je 1man op 3poppen zetten .
ik zelf heb ook eens geprobeert in de voliére maar er kwam niets uit nu heb ik ze 2 dagen appart gestoken en hebben ze al een nest dus het is beter ze appart te steken zodat ze rustig zitten.


zebravinkje123
Website Member
Posts :40

Website Member
2009-06-03 - 17:04:31 send message to zebravinkje123

mijn vader had het zelfde probleem toen hij zijn zebravinken en zijn kanaries bij elkaar had. dit heeft hij opgelost door de zebravinken van de kanaries te scheiden en er per mannetje 2 poppen in te zetten waar door de verhouding 5-10 werd. hij heeft dit jaar al 9 jonkies gehad en er ze zitten nog steeds op eieren. dus als ik jouw was zou ik de zebravinken van de kanaries scheiden en er wat meer kanarie poppen in doen. bij ons heeft het gewerkt en nog steeds!


Gamma
Website Member
Posts :3

Website Member
2009-06-03 - 17:42:43 send message to Gamma

Bedankt voor de snelle reacties.

Aan scheiden heb ik ook al gedacht. Al zou dit wel problemen geven met het nachthok dan. Mijn voliere is een en L vorm met het nachtbok in het korte gedeelte van die L vorm. hoe doe ik dan dan best? Hoeveel plaats hebben kanaries/zebravinken ongeveer nodig? Wss geef ik ze dan best het deel van de voliere die meest in de zon ligt?


Gamma
Website Member
Posts :3

Website Member
2009-06-03 - 17:58:01 send message to Gamma

Infeite is het niet mogelijk om het nachthok op te splitsen



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 252 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede