Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kun je ook binnen in een schuur gaan kweken met ara's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kun je ook binnen in een schuur gaan kweken met ara's
xxmarjoleinxxx
Website Member
Posts :1

Website Member
2009-05-20 - 16:16:15 send message to xxmarjoleinxxx

Wij willen professioneel gaan kweken met ara's. Ipv hobby kweken in een gemengde voillere. Dit willen wij gaan doen in een schuur van 900m2. In grote voillers met daglichtlampen.
Is dit verstandig? of heb je meer kans op ziekten?

Graag wat tips, alvast bedankt.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2009-05-21 - 01:52:39 send message to molineti

Ik durf het bijna niet te zeggenhappy :)maar als men nog zo weinig ervaring met deze soorten heeft dat men dit per vraag op een forum moet stellen,zou ik er niet aan beginnen.

Proffesioneel kweken met papagaaien is maar voor een enkeling weggelegd.

Dit zijn veelal mensen met ruime ervaring ,veel tijd en goed bemiddeld(of 2 de generatie proffesionele kweker))

Persoonlijk zie ik binnenkweken al als niet ideaal,maar daarover zullen de meningen verschillenwink ;)

Groeten Rene


marie rose
Website Member
Posts :377

Website Member
2009-05-21 - 06:38:11 send message to marie rose

ik deel de mening van rene
waarom deze toch zeer mooie vogels weg steken in een schuur? sad :(


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-05-21 - 06:41:01 send message to wiechmann

rene

ben het helemaal ens met je.
en ara's binnen met heel veel soorten is vragen voor problemen.en als je nu ga beginnen heb je veel tijd en geduld nodig want man en pop is nog geen kweekkoppel .om goede koppels op te zetten heb je jaren geduld nodig.en kweekkoppels kopen .zal niet meevallener is niemand die een goed kweekkoppel verkoopt.of je moet een komplete collectie van iemand overkunnen nemen die er mee stopt.en dan heb je nog geen garantie dat die zelfde koppels bij jou gaan kweken.

heb er zelf goede en slechte ervaring mee .
heb zelf ook een paar aratjes zitten


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-05-21 - 08:40:06 send message to ParkietenPeter

Ik denk dat als het een goed geisoleerde schuur met juiste verlichting (liefst daglicht) is wel zou kunnen.
MAAR: De eerste opmerking van Rene is denk eentje om héél serieus te nemen.
Je mag het dan wel leuk vinden, maar kennis is hier o zo van belang. Is natuurlijk niet gezegd wanneer ze ermee willen beginnen. Dus vanaf nu veel kennis én heel veel ervaring opdoen.

Gaat écht niet zo makkelijk als je denkt.
Bovendien zou je dit dus in zeer nauwe samenwerking met een zeer ervaren en goede vogelarts moeten doen.

Hier komt veel meer bij kijken dan "kan dit?"

Maar wel heel veel succes met je droom.
wink ;) Peter


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2009-05-21 - 10:10:12 send message to Wickingh

In het kader van al doende leert men , zeg ik waarom niet?
Ik zo wel 1st mijn licht gaan opsteken bij profs zoals Hermann .
Je kan voor jezelf klein beginnen en dan in je eigen tempo naar een collectie gaan die in je onderhoud kan voorzien.

Ik zou je toch wel willen wijzen op ziektepreventie en quaraintaine procedures anders haal je gegarandeerd bergen ellende in je bestand. Deze ellende zal in een gesloten ruimte sneller om zich heen grijpen dan bij buiten volieres.

Besef ook dat vogels geen machines zijn en succes lang niet altijd vanzelfsprekend is.
Verkijk je niet op de kosten , die liggen door allerlei oorzaken vaak hoger dan je van te voren had ingeschat,

mvg Frank




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 200 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede