Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Lezing "Bij de Prachtvinken thuis" Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Lezing "Bij de Prachtvinken thuis"
J. Santegoeds
Website Member
Posts :214

Website Member
2009-04-20 - 20:28:42 send message to J. Santegoeds

Op dinsdag 28 april 2009, organiseert Vogelvereniging “Zang en Kleur” uit Asten, een openbare “vogelavond”.
Deze avond besteden we aandacht aan Prachtvinken dmv een lezing die verzorgd wordt door Hans Wagenaar.
Prachtvinken is een verzamelnaam voor vele soorten kleine vinkachtige vogels uit Afrika, Azië en Australië, waarvan diverse soorten in Europa worden gehouden en ook gekweekt.
De titel van deze lezing “Bij de Prachtvinken thuis” geeft al een beetje aan dat we deze vogels gaan bewonderen aan de hand van uniek beeldmateriaal, gemaakt van wilde vogels in hun natuurlijke leefmilieu.
Hoe meer informatie wij hebben over de natuurlijke leefwijze, hoe beter wij de natuurlijke omstandigheden in onze volières kunnen nabootsen.
Uiteindelijk leidt dat dan weer tot een zo optimaal mogelijke verzorging voor de betreffende soorten en daarmee de beste kansen voor hun voortbestaan in avicultuur.
Tijdens deze lezing zullen vele bekende, maar ook minder bekende soorten uit voornoemde werelddelen de revue passeren.
Op deze avond worden deze vogels, die we normaal alleen in onze volières kunnen bewonderen uitgebreid gevolgd in hun natuurlijke omgeving.

Aanvang van de lezing is om 20.00 uur.
Graag wil Vogelvereniging “Zang en Kleur” alle vogelliefhebbers uitnodigen voor deze interessante lezing!
Het is hierbij niet van belang of u wél of géén lid bent van eenvogelvereniging;
“iedereen die geïnteresseerd is, in deze vogels is hierbij van harte welkom”!
Locatie; Café/Zaal “van Hoek” Markt 12 in Asten.

Gratis entreé.

Asten ligt op "10 autominuten" van Eindhoven.
[b]http://www.ZangEnKleurAsten.nl[/b]


J. Santegoeds
Website Member
Posts :214

Website Member
2009-04-20 - 20:29:59 send message to J. Santegoeds

Ow, nou werkt de link niet, dit moet zijn; www.ZangEnKleurAsten.nl


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-04-20 - 21:26:58 send message to chrislaevers

Zou je in mijn plaats de oren willen spitsen als het gaat over blauwbuikgranaatastrildes (of purpergranaatastrildes).
Ik heb een kweekkoppel van 07 in de volière met nest maar nog geen eieren. Alle details zijn welkom. Hoe ze in het wild leven interesseert me enorm want ik heb daar niet veel zicht op.
Mochten ze aan bod komen...
Ik kan helaas vanuit België de afstand niet maken.

Met dank,

Christine.



Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-04-20 - 23:59:16 send message to Ton Koek

Ik heb deze presentatie al een keer bij mogen wonen, het is echt zeer bijzonder!
Mooi, interessant en leerzaam. Ook "echte kenners" leerden die dag weer wat bij.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 193 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede