Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kliermaagdilitatie Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kliermaagdilitatie
limburg
Website Member
Posts :17

Website Member
2004-06-05 - 14:00:48 send message to limburg

Enkele weken geleden heb ik een ara manilata overgedaan aan iemand en nu blijkt dat de vogel kliermaag dilitatie heeft.sad :(Ik vindt dit enorm vervelend omdat de man meerdere vogels heeft en de ziekte besmettelijk is.Deze ziekte is voornamelijk zichtbaar door onverteerd voedsel in de ontlasting.De manilata heeft samen met mijn timneh grijze gezeten maar bij mijn vogel kan ik niets ontdekken.Ook heb ik gelezen dat de vogels dan een slecht evenwicht hebben en lusteloos zijn maar de vogel was altijd levendig.De nieuwe eigenaar neemt mij niets kwalijk maar ik vindt het erg vervelend en ook voor de vogel natuurlijk.
heeft iemand hier ervaring mee en kun het ook laten onderzoeken bij vogels die een ogenschijnlijk normale ontlasting hebben?


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2004-06-05 - 15:55:13 send message to kakatoe

hoelang heeft die man die vogel van u?
het behoeft geheel niet bij u weg te komen als die man hem gelijk bij de andere vogels in zet kan het ook bij zijn eigen vogels weg komen zonder dat die man het zelf wist.
in iedergeval zou ik de vogels laten testen zowel die van u als die van de koper inkwestie


pitylus
Website Member
Posts :210

Website Member
2004-06-05 - 20:31:46 send message to pitylus

een ontsteking van de kliermaag kan je weg krijgen door citroenzuur in het opfok te doen of nog beter door citroenzuur in het water te doen maar aangezien dat het parkietachtigen zijn is het moeilijk via drinkwater ik denk niet dat het zo besmettelijk is trouwens kan je zelf zien of er etensresten in hun mest zit door de mest op een glad voorwerp vb glas te doen en de mest mengen met wat water op te doen je zal direct zien of er onverteerde etensresten zich in de mest bevinden . kliermaagontsteking krijgen de vogels door strestoestanden vb veranderen van eigenaar enz . in het begin kan je moeilijk zien dat de vogel ziek is ,maar na een paar weken begint de vogel wat opgeblazen te zitten .
volgendeprodukten kan je ook geven appelazijn maar is dus moeilijk met parkieten .
canizyme kan je voorzeker enkel maar krijgen bij een dierenarts dit zijn bacterieen die de slechte bacterieen doden en is een goed product.
canizyme appelazijn en citroenzuur mag je gerust een 3 tal weken geven dit zijn 3 goede en onschadelijke producten.
gr Rudy en veel succes.


Ilse
Oud Lid
Posts :1

Oud Lid
2004-06-09 - 09:25:01 send message to Ilse

Hallo,

Graag had ik geweten of je die ara manilata aan mensen uit België (regio Antwerpen) verkocht hebt.
Ik sta namelijk op het punt een ara manilata te kopen van mensen die hem ook nog maar een paar weken in bezit hebben en die ook andere vogels hebben. Dus je weet maar nooit dat het om dezelfde vogel gaat en een verwittigd mens is er twee waard! Alvast bedankt voor de reactie


limburg
Website Member
Posts :17

Website Member
2004-06-09 - 15:10:39 send message to limburg

Hallo Ilse,

Nee, de manilata die ik had is verkocht aan iemand in Limburg en het was een wildvang! Ik heb nog contact met de eigenaar en gelukkig staat nu vrijwel vast dat het een te genezen ontsteking is waardoor het zaad niet goed verteerd wordt. Er zijn trouwens voldoende manilata's te koop maar allemaal echt wilde vogels waar je niets aan hebt in de huiskamer.Kijk wel uit met voer voor de manilata.Met heel veel geluk heb ik een baby manilata kunnen krijgen endat is echt uniek want bijna elke kweekpoging mislukt.Ik ga dus echt een goed pelletvoer zoals Harrison gebruiken!P.s als het een redelijk tamme manilata is en U wilt hem niet geef dan s.v.p het adres maar aan mij. Succes!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 228 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede