Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > controle AID en Sint helenafazantje Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : controle AID en Sint helenafazantje
Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-03-04 - 16:55:39 send message to Ton Koek

In het noorden van het land is vandaag bij een controle gemeld dat Sint helenafazantjes op Cites-B zouden staan en dat er daarom diverse papieren aanwezig moeten zijn. Onder andere de herkomst zou aangetoond moeten kunnen worden.

Deze inspecteurs hadden het mis, het Sint Helenafazantje staat NIET op enige Cites-lijst.

Bij controle is het handig de controleurs te verwijzen naar "VERORDENING (EG) Nr. 318/2008 VAN DE COMMISSIE
van 31 maart 2008 tot wijziging van Verordening (EG) nr. 338/97 van de Raad inzake de bescherming van in het w
levende dier- en plantensoorten door controle op het desbetreffende handelsverkeer".

Deze verordening is te vinden op http://www.hetlnvloket.nl/cdlpub/servlet/CDLServlet?p_file_id=27103

Daarin staat expliciet vermeld dat de Estilda astrild (het St. Helenafazantje) is afgevoerd van lijst C.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2009-03-05 - 20:30:56 send message to rupicola

Eigenlijk ietwat opmerkelijk dat hier vooralsnog niet op gereageerd is.



Het is namelijk geen uitzondering dat AID hier en daar foute inschattingen maakt en Ton reikt hier een van de weinige 'wapens' aan, die in voorkomend geval ingezet kunnen worden bij dergelijke controles!





Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2009-03-05 - 21:24:42 send message to Daniel

Net als ton ben ik cites gaan doorspitten toen mij dit verhaal verteld werd. En het verontrust me toch dat AID niet op de hoogte is van cites en zelfs dingen inbeeld die er nooit zijn geweest
(St Helena's hebben enkel op C gestaan en zijn daar in maart vorig jaar afgehaald).
En daarnaast vind ik het slecht dat van ons wordt verwacht dat we de wet kennen en weten welke soorten op welke cites lijst staan, maar de handhavers ontberen die kennis :s


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2009-03-05 - 21:24:43 send message to Daniel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

dubbel gepost


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2009-03-05 - 22:09:44 send message to Antonia

Zo heb ik laatst ook gebeld om te vragen of mijn kaketoe soort op de citeslijst staat. Werd mij verteld door de persoon aan de telefoon dat ze het niet weet en dat ik maar een cites-aanvraag moet doen shocked 8O ik ben benieuwd wie de aanvraag op zijn bureau krijgt razz :p



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 181 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede