Het is geen endoscopisch onderzoek alleen de pluimen die onderzocht moeten worden.
Is er verder nog iemand die het doet in België?
't Is dat ik graag eerst bel en zo en als je naar Duitsland moet bellen of naar Nederland...
Ik sta open voor alle informatie en heb trouwens nog niet terug gebeld. Ga ik wel vanavond doen maar dat is gewoon om bijkomende informatie te hebben: de manier waarop die pluimen vergaard, verpakt en verstuurd moeten worden, en de prijskaartje ook.
Ik laat mijn vogels, indien nodig, sexen bij Gendika. Niet de goedkoopste maar ik ben er tevreden over.
Je kunt een pakketje aanvragen; dat bevat o.a. de plastic zakjes voor de veertjes en wat instructies. Het is echt heel simpel.
Heb inmiddels het een flink aantal keren laten doen in Bielefeld(via scap) bevalt me ook prima en een prima prijs. Gewoon veertjes doen in een nieuwe envelop met naam vogel plus ringnummer en opsturen in een envelop.
Ik heb pas deze voormiddag deze zeer drukke dierenarts aan de lijn kunnen krijgen. Hij doet het onderzoek zelf niet : "Ik ben een dierenarts geen labo".
Ik zal Gendika nu eens bekijken.
Verder kan het zijn dat ik het gewoon niet ga doen. Vandaag was het even maar lenteweer en ik had de bouwplastic wat weggedaan en wat geobserveerd. Het zijn kleine details maar als deze zich blijven herhalen, wordt het wel duidelijk nog voor het bruidskleed er aan komt.
Het zal in ieder geval interessant zijn om mijn bevindingen te toetsen aan een DNA-analyse. Ik twijfel niet aan het lab maar wel aan mijn prognose.