Bij mij is ook alles betonplex de kooien van 1.40*60*60 en is wel wat donker maar met de verlichting true licht kan je een boel doen de kooien zijn rondom betonplex 18 mm en dew broedblokken de blokken ook .
Ik had vorig jaar ook 17 jonge bonte boeren op de stok van 5 koppels dus geen klagen ze zitten er altijd goed bij, en is makkelijk schoonhouden zo.
betonplex kooien zijn prima kooien voor bonteboeren en grijze roodstaarten, makkelijk schoon te maken, sloop bestendig, en lekker donker, rustgeven voor vogels die niet zo van licht houden....
nadeel is dat je je vogels bijna niet ziet, maar 9 van de 10 keer zitten ze toch in de nestkast en zie je ze ook weinig in de kooi zelf of je moet cameras hebben hangen
betonplex is mooi voor de vogels die in het donker leiver zitten zoals bij mij de caique's die hebben het donkerste hok gekregen vind het daar beter als in de bovenste.
mijt kan goed bestrijden met Frontline de spuit variant, k doe de nestblokken voor dat ik ze ophang even in spuiten en een dag w8 en erin hangen dat doe ik ook met de ziekenkooi waar 9 van 10 jongen vogels in zitten...
deze oplossing heeft ooit een vogeldierenarts tegen mij gezegd ik ken deze dierenarst al toen ik klein was en die wist dat ik honden hield en frontline gebruikte nou het werkt perfect.
ik ben vanplan ook 2 kweekkooien bij te maken.
maar ik wil ze van Triplex maken (130x95x65).
dit wel in een dikkere maat van triplex omdat ik er grotere parkieten in wil gaan houden, en later michien kleine papegaaien(tot bonte boeren).
De lampen hangen bij mij op 2 mtr hoogte en 1.20 van de kooien af er is dan licht in alle kooien
er hangen true licht lampen in bevalt mij prima zo ik het nu doe en heb.
R van Hasselt
bij mij zullen de lampen er iets dichter ophangen, maar heb je ook in de onderste kooien genoeg licht? die zullen ongeveer 20 cm boven de grond staan bboer