Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > kleine geelkuif kaketoe Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2009-02-06 - 20:23:58 send message to rajar

Ter lering en vermaak;

In 1790 waren er in totaal 27 muiters en tahitiaanse vrouwen over na de muiterij op de Bounty die zich vestigden op het eilandje Pitcairn in de pacifische oceaan in 1856 was dit uitgegroeid tot 196 mensen die daarna door de engelse regering geherloceerd werden naar een ander eiland. Een paar jaar later keerden 22 mensen terug en de afstammelingen van die groep houd zich nog steeds stand zonder bijmenging van buitenstaanders. In de tussentijd heeft er overigens nog wel een forse emigratie voorgedaan. Maar na meer dan 200 jr zuivere inteelt zijn ze dus niet tengronde gegaan aan allerlei genetische defecten. Op Tonga heeft in de zelfde tijd dat de muiterij plaatsvond een Engelsman met een oogafwijking daar enkele kinderen verwekt met het gevolg dat een groot aantal inwoners van Tonga hedentendage een erfelijke oogafwijking heeft.
Voorzichtige conclusie inteelt is mogelijk.

Mvg Rob



Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2009-02-06 - 23:09:10 send message to Picolet

Dus inteelt en geexperimenteer is dan een optie voor jou Rob.
Een voorbeeld: de johnstone lori, met een kleine basis ooit eens aangekocht door het loro park en een duitse kweker uit de Phillippijnen is geheel verdwenen. De vogels waren op het laatst lethaal en niet meer kweekbaar en dus uitgestorven in de kweekbestanden.

Een ondersoort van de hawai gans die men 50 jaar geleden redde van uitsterven door kweekprogramma's is nu alsnog bijna uitgestorven en is men naarstig op zoek naar nieuwe genen. De nakweek van deccennia is nu op het punt dat de jongen niet meer levenskrachtig zijn door inteelt. De hoop is dat er wereldwijd iemand nog een vreemde bloedlijn heeft van deze ondersoort.

Kruisingen met de gewone hawai gans is geen optie omdat dan de ondersoort vervuild is en nooit meer raszuiver wordt.

Wellicht gelden er binnen onze vogelwereld andere normen en kijken we niet zo nauw op het genen pakket van een vogel.

Hebben we straks witvoorhoofd amazone's zonder ondersoorten.

Groengele Caiques

Harlekijn ara's enz.

KLeine geelkuiven en Midden geelkuiven

Dan kunnen we weliswaar weer een aantal jaren vooruit, maar het mooie gaat er voor mij dan wel vanaf.

Ruud








wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-02-07 - 08:56:15 send message to wiechmann

inteeld kweek is gedaan voor mutatie kweek .
dus die mutatie vinden kunnen en bastaard kweek niet heb boter op hun hoofd .

of zie ik dit verkeerd .
ik heb geen verstand van mutatie kweek .zeg ik eerlijk.maar heb wel vaak gehoord bij nieuwe mutatie dat vader op dochter of zoon op moeder woerd geplaatst .


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-02-07 - 09:08:51 send message to ParkietenPeter

Klopt ook.

Maar dan wordt daarbij wel altijd gesteld dat dit eenmalig mag zijn.
De jongen uit vaderxdochter mogen dan weer niet op vader of dochter gezet worden. Omdat je dan weer verzwakking krijgt.

Zo begreep ik het althans.

Peter


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2009-02-08 - 17:22:27 send message to dun grijzeroodstaart

el met al , lijkt me dat gewoon de wildkleur kweek het beste is .

zelf ben ik ook bezig geweest met de kweek van lutino rose kaketoe,s .

maar veel liefhebbers zeiden dat ze zwak waren ?
en dat de prijzen de komende jaren [ mischien 2009 al ] flink gingen dalen , dus nu nog duur aankopen en over een jaar de helft nog maar betalen , wat daar van waar is weet ik niet .

gr

Tim



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 182 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede