Ik kweek met 3 koppels Noordse Barmsijzen en 1 koppel sijzen. Twee koppels barmsijzen zet ik in broedkooien van 50 x 50 x80 cm en 1 koppel in broedbox van 1.20 x 80 x 50. De sijzen zitten in voliere. Ga ze volgend weekend koppelen en tevens het eivoer opvoeren.
Ik ben sinds een week weer begonnen met eivoer en met univerzeel voer door mijn fruit en kiemzaad te mengen.
tevens heb ik mijn oude voer weer terug hierin zitten pellets en zo te zien is dit goed voor de papegaaien want na 1,5 jaar niets hebben ze nu weer eieren.
de blokken bij de pruimekoppen gaan er half februari in dan kunnen ze in maart beginnen.
verder zorg ik er voor dat de vogels zo goed mogelijk in conditie zijn en de kooien schoon zijn .
groetjes egon
ik ga volgende week al eens ZEEEEEEER goed tegen die vuil bloedluis spuiten. Er zouden dan toch geen vogels in de broedruimte zitten.
Voor de rest ben ik mijn kweekbakken nog aan het bekleden met speciale plastic-folie dat er voor zal zorgen dat ik mijn kooien mooi kan uitwassen en na het afspuiten met silicone ervoor zullen zorgen dat er geen tot zeer weinig kieren zijn waar die vuile bloedluis zich in kan zetten.
Half februari wordt mijn kweekruimte nog voorzien van een nieuwe vloer. Nu is het gewone beton maar dan zal het volledig gevloerd zijn.