Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > eireren op de grond Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : eireren op de grond
dijk1
Website Member
Posts :3

Website Member
2004-05-23 - 11:14:35 send message to dijk1

Hallo

Ik heb een koppel koningsparkieten die hun eieren naast het broedblok op de grond leggen.
Het broedblok is 120 hoog en zelf gemaakt, het koppel is twee jaar oud.
Wat kan ik doen.
Ik heb dit jaar voor hetn eerst konings dus advies is van harte welkom.


leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2004-05-23 - 17:09:08 send message to leekgloster

een koppel konings moet minimaal 3 jaar zijn eer zij geslachtsrijp zijn.
dus op dit moment eigenlijks nog geen reden voor paniek.
komen ze uberhaupt wel in het blok of kijken ze er niet naar om


Jannes
Website Member
Posts :32

Website Member
2004-05-23 - 17:17:50 send message to Jannes

Eieren op de grond is niet het grootste probleem, ze zijn dan tenminste nog heel, van de stok af is erger, ze vallen dan bij mij althans stuk op het mest rooster. je begrijpt mijn koppel flikt het ook, tevens twee koppels prinsessen, de koning deed het verleden jaar ook, heb toen (zij kwam toen, en nu ook wel regelmatig in blok) heb toen kunst eieren in blok gelegd en natuurlijk het kapotte ei verwijderd, ze begreep toen dat ze fout was en bracht verder de eieren netjes in blok, heb nu hetzelfde herhaald, hopelijk begrijpt ze het, en wil ze niet voor kreng uitgescholden worden, morgen verwacht ik het tweede ei, kom terug in forum om het resultaat te melden.


dijk1
Website Member
Posts :3

Website Member
2004-05-23 - 19:00:53 send message to dijk1

Het koppel is van 2002 en ze komen niet in het blok. Ik heb de eieren nu in het blok gelegd maar ik denk dat dit weinig helpt.Moet ik ze volgend seizoen een andr blok geven?


KeesdeJongh
Website Member
Posts :267

Website Member
2004-05-23 - 20:25:00 send message to KeesdeJongh

Hallo medevogelliefhebber,

Ik ben het eens met een vorige reactie dat 2 jaar nog erg vroeg is voor een Koningsparkiet, geduld is ook hier weer het advies.
Als dit probleem het zich het volgend jaar weer voordoet zou je kunnen proberen om het deksel van blok eraf te laten,het nestblok moet dan wel op een beschutte plaats staan zodat er geen regen of direkt zonlicht in kan vallen, dit kan bij sommige koppels welleens helpen.

Veel sukses.

Met vriendelijke groeten,

Kees de Jongh


Jannes
Website Member
Posts :32

Website Member
2004-05-24 - 23:57:54 send message to Jannes

Dijki heb belooft terug te komen, nou van morgen wel weer een ei op de grond en kapot, ze hebben hem meteen ook maar opgevreten, resultaat van kunst eieren in blok lijkt op minder succes als verleden jaar, ik begrijp dat bij jou de eieren nog heel zijn, leg ze niet in blok (gebruik hiervoor kust eieren) want als ze in de kop om toch in blok te gaan baggert ze alles kapot, de eieren kunnen best bevrucht zijn je weet maar nooit, heb je geen andere mogelijk heden b.v. broedmachine, je kunt zo bij zo 14 dagen goed houden als je dagelijks minimaal 1 maal draait.heb je geen broed machine, je mag ze bij mij in de machine leggen, je moet ze dan wel zeer zorgvuldig bewaren, op de adressen lijst lees ik balk, dat is de wereld ook nog niet uit, ik woon nabij zwolle.


Jannes
Website Member
Posts :32

Website Member
2004-05-27 - 22:46:11 send message to Jannes

Halo Dijk 1
Gistermorgen 26 /5 ei in blok.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 157 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede