Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > vapona strip tegen motjes Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : vapona strip tegen motjes
swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2008-11-15 - 20:15:22 send message to swanny

Er is al wel eens eerder een discussie geweest over de vapona strip en dat deze hielp tegen de bekende motjes. Die vapona strip is niet meer verkrijgbaar, dus iedereen barst van die motjes bij de vogels en zelfs in huis. Gelukkig is er nu goed nieuws. Er is in Roosendaal bij een dierenspeciaal zaak een cassette te koop die de motjes om zeep helpt. Ik heb hem zelf al in gebruikt op zolder bij mijn vogels en hij werkt perfect. Een cassette is goed voor 55 kub. je kunt hem bestellen bij pwagemakers@hotmail.com
Even voor de duidelijkheid, ik heb er geen enkel belang bij, maar wil mede vogelkwekers een plezier doen door dit te vertellen.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2008-11-15 - 22:12:29 send message to henkdelaat

Is deze cassette ook geschikt voor op een baby kamer??

Ik vraag dit nl omdat de Vapona strip vroeger niet op een Baby kamer gebruikt mocht worden en derhalve ook niet te gebruiken was in een vogel verblijf.

Dit omdat er gevaarlijke stoffen vrijkomen en die door langdurige inademing luchtweg problemen kan veroorzaken.

gr henk


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-11-15 - 23:30:22 send message to Karel

Ik zou op een baby- of kinderkamer nooit met chemische middelen werken.
Als je dat toch wilt doen dan een paar uur van tevoren toepassen en vervolgens een tijd goed doorluchten (horren voor de ramen!).


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-11-15 - 23:56:44 send message to denegon

Ik ga ff zoon strippie kopen weg met al die ongedierte dus Erik bedankt voor de tip laterz


chemist010
Website Member
Posts :74

Website Member
2008-11-16 - 12:24:33 send message to chemist010

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Die motjes en andere ongedierte gaan alleen maar kapot omdat er iets "slechts" vrijkomt ,dat vogels weer groter zijn dan motjes geeft aleen daardoor minder (geen) probleem. Een baby is kleiner dan een volwassene (en is in de groei) dus die heeft eerder last!!
Met beleid toegepast zijn dit toch goede oplossingen tegen beestjes.

Arthur


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2008-11-16 - 13:35:50 send message to swanny

Ik heb gezien dat ik een tikfoutje gemaakt heb, het is 50 kub en geen 55 kub. Er staat op de gebruiksaanwijzing dat je het niet moet gebruiken op slaapkamers en in ruimte waar kleine kinderen langdurig aan het middel bloot gesteld worden. Op zich lijkt me dat heel logisch en staat eigenlijk ook op elk bestrijdingsmiddel. Fabrikanten dekken zichzelf natuurlijk ook graag in. Aan de andere kant het is en blijft een bestrijdingsmiddel dus ieder logisch mens kan bedenken dat je er niet gezonder van kunt worden en zoals al gezegd een kleiner wezen (motje) heeft er eerder last van dan een groter wezen (vogel).
Ik heb op mijn zolder 2 van die strips, nu gedurende 2 maanden en ik heb geen last bij mijn vogels ondervonden.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-11-16 - 16:37:44 send message to Ton Koek

Ik heb helemaal geen motjes op de vogelkamer, doe ik iets verkeerd? happy :)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-11-16 - 18:57:26 send message to Karel

Ja Ton, je laat je voedsel niet oud genoeg worden wink ;)


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-11-16 - 19:27:56 send message to denegon

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

quote
Ja Ton, je laat je voedsel niet oud genoeg worden


Heeft dit er mee te maken?
Volgens mij totaal niet.
Ik heb elke maand nieuw voer.
Bij mij zitten ze ook.

Tevens heb ik uitgezocht welke mot het zou kunnen zijn en het lijkt er op dat het de stippelmot is. Zowel de mot als de rups lijkt op degene die ik heb gevonden is het vogel verblijf.
Als ik dan ga zoeken wat ze eten komt daar geen oud voer in voor maar voornamelijk. Appelpitten, verse appels en de blaadjes van de boom maar ook meidoorn perenbomen en kerssenbomen zijn niet veilig.
De eitjes zullen wel op zaden hebben gezeten in het voer en tot ontwikkeling zijn gekomen in onze vogelverblijven.
groetjes egon


marcelj
Website Member
Posts :71

Website Member
2008-11-16 - 19:58:23 send message to marcelj

Kleefstrips zijn ook wel veilig. In de lijm zitten feromonen verwerkt en die lokken de mannetjes en die blijven dan kleven.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-11-16 - 20:42:27 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Je zult ongetwijfeld gelijk hebben Egon. Feit blijft dat ik hier nog nooit motjes heb gezien.

Hoe dan ook, het is vervelend als iemand ze wel heeft en als er hier goede bestrijdingstips worden vermeld is dat natuurlijk alleen maar prima.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-11-16 - 22:26:04 send message to Ton Koek

Toch zou ik aan het voer denken. Als je elke maand vers voer hebt en toch steeds motten, zou ik zelf aan een andere leverancier denken.
Wat is vers? De manier van opslaan bij de leverancier kan al invloed hebben. Zaden komen maar op heel weining plekken Nederland in, wat er daarna mee gebeurt bepaalt toch voor een groot deel hoe "vers" ze blijven.


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2008-11-17 - 08:51:30 send message to swanny

De kleefstrips heb ik ook gebruikt en werken wel. Het probleem is dat ze toch paren voordat de mannetjes vast kleven en je raakt ze dus niet kwijt, het beperkt alleen een beetje.
Het heeft inderdaad niets met oud zaad te maken. Ze komen ook in vers zaad voor en verse groente enz. Je had ze (vroeger) niet of minder omdat er toen meer gif werd gebruikt bij de opslag van het zaad. Door dat gif kreeg je ze niet in je hok. Degene die nu dus dat gif niet meer gebruiken tijdens de opslag krijgen last van die motjes. Een andere (logische) verklaring heb ik er niet voor.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-11-17 - 10:04:47 send message to denegon

quote
Toch zou ik aan het voer denken.


Ik ga heel toevallig over naar ander voer maar ik verwacht dat als je ze eenmaal hebt zullen ze er blijven omdat ze zich kunnen voortplanten in het vogelverblijf want ik vind ook rupsjes.
Dus om ze weg te krijgen denk ik dat de strip een goede oplossing is.
Dat de motjes via het voer binnen is gekomen dat denk ik ook maar dit is per defenitie geen slecht of oud voer.
Ik denk eerder dat het voer is wat niet bespoten is met bestrijdings middelen en hierdoor kunnen de motjes overleven.
Ik heb ook nog gevonden dat er veel motjes gevonden worden in kavia voer. papegaaien voer en parkieten voer.
Ton jij hebt volgens mij geen papegaaien en parkieten (denk ik) dus dat jij ze via je voer niet binnen krijgt zou dit verklaren.
andere vogels andere zaden.

groetjes egon


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-11-17 - 11:31:36 send message to Ton Koek

Zaden worden in de scheepsruimen behandeld voor ze aan land komen, ook zaden voor papegaaien en dergelijke.

Maar, ik vind elke verklaring goed, zolang ik geen last heb. happy :)


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-11-17 - 12:35:03 send message to denegon

quote
zolang ik geen last heb.
happy :)

Ik hoop dat ze bij mij ook weg zijn na dat ik de stik heb gebruikt.
groetjes egon



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 262 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede