Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Heel raar hol, wat is het!!! HELP!! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Heel raar hol, wat is het!!! HELP!!
jeroenvdwilk
Website Member
Posts :192

Website Member
2008-10-15 - 10:03:56 send message to jeroenvdwilk

IK heb een gisteren een heel raar hol ondekt, je zult denken dat het een muizenhol is maar aan de hoeveelheid zand te zien weet ik dat niet zeker.
Ik mis sinds een week ook 2 spitsstaarten uit de voliere. Dus zou het misschien een fred ofzo zijn geweest? Alle suggesties zijn welkom!
MVG jeroen


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

jeroenvdwilk
Website Member
Posts :192

Website Member
2008-10-15 - 10:06:58 send message to jeroenvdwilk

[/url]
sorry het vorige plaatje is een beetje groot.


Galah46
Website Member
Posts :188

Website Member
2008-10-15 - 10:32:02 send message to Galah46

Jeroen, ik denk eerder aan een rat, en die lusten ook wel kleine vogeltjes op hun weg.

mvg brecht


marie rose
Website Member
Posts :377

Website Member
2008-10-15 - 10:35:09 send message to marie rose

ik heb hier het zelfde ook zoveel aarde , ik heb de pijp vol water laten lopen en er kwamen muisje uit gelopen


goulds75
Website Member
Posts :74

Website Member
2008-10-15 - 11:25:04 send message to goulds75

Ik heb het ook gehad en waren idd muizenangry


jeroenvdwilk
Website Member
Posts :192

Website Member
2008-10-15 - 11:37:25 send message to jeroenvdwilk

quote
ik heb hier het zelfde ook zoveel aarde , ik heb de pijp vol water laten lopen en er kwamen muisje uit gelopen


Ik heb er ook een gieter met water in laten lopen, maar bij mij kwam er niks uitzetten. En wat mij opviel is dat het water er erg snel inliep. Dus er moet dan wel een groot gangenstelsel zijn.


populier
Website Member
Posts :51

Website Member
2008-10-15 - 12:52:14 send message to populier

Een gieter water is te weiing, 5 minuten de tuinslang er en het hele gangenstelsel loopt vol.

Succes er mee.

Groetjes Michael.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-10-15 - 16:24:57 send message to Karel

"Rats", you have mice!sad :(


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2008-10-15 - 17:29:35 send message to broto

quote
Een gieter water is te weiing, 5 minuten de tuinslang er en het hele gangenstelsel loopt vol.



Je ziet ze dan te voor schijn komen en vluchten alle kanten op.
Er zullen er misschien een paar verdrinken ( meestal de kleinste, maar de rest komt dan vrolijk terug.
Of je moet klaar staan met schep om ze plat te slaan. wink ;)

Henk


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-10-15 - 17:32:49 send message to chrislaevers

Ik heb muizenpijpjes en holletjes maar deze op de foto met de opgewoelde aarde lijkt me toch merkelijk groter dan de holletjes die ik heb. Mijn grootste muizenholletjes zijn ongeveer 5cm doormeter. De omgewoelde aarde is merkelijk kleiner van volume dan die op de foto.
Ik heb 32 muizen gepakt en de helft er van met de hand nadat ze kleddernat uit hun hol kropen na een gieter water. Maar die volstaat soms niet want ze zijn zo slim om soms hun gangetjes terug naar boven te graven. Een tweede gieter heeft ook al geholpen en vooral een tijdje wachten want soms komen ze er niet onmiddellijk uit.
Een tuinslang zou indd effectiever zijn.
Als de pijp er nog is, meet ze dan eens want een foto kan ook wel een verkeerde indruk geven.
Het feit dat je twee spitsstaarten mist is echt wel verontrustend.
Ik heb heel de zomer muizen gehad maar alle vogels zijn er nog. De muizen hebben wel enkele nesten verstoord. Daar ben ik zeker van.
Als je nu muizenkeuteltjes vind in lege nestkastjes of zelfs in de voerbakjes, dan weet je dat je muizen hebt. Ik zag er elke dag wel één in volle dag rondlopen.
Als je ze niet gezien hebt, en je vindt geen keuteltjes dan zou ik toch een groter dier niet uitsluiten. 't Is de nachtmerrie van elke volière houder.
Ik inspecteer nu de buitenkanten van de volière en ruim al wat vaker beplanting op, of ik spit en al het oude drinkwater giet ik op strategische plaatsen om deze dieren te ontmoedigen. Ze houden niet van verstoring en ze houden niet van water en als ze geen pijp meer hebben, lopen ze verloren rond (vooral de jonge muizen).
Wens je heel veel succes met je zoektocht.

Christine.
Ik had er zelfs twee gevangen die in een oude wevernest in de nok van het dak zaten. Die nesten mag ik ook niet meer laten hangen als 'educatief materiaal' voor jonge wevers.



Ket
Website Member
Posts :5

Website Member
2008-10-15 - 17:52:42 send message to Ket

Zeker weten, MUIZEN! kunnen aardige hopen maken aan ingang van hun hol


oehoe
Website Member
Posts :83

Website Member
2008-10-15 - 18:12:40 send message to oehoe

Eerst komen de muizen daarna de ratten.
zo snel mogelijk opruimen.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2008-10-15 - 18:25:44 send message to molineti

quote
Zeker weten, MUIZEN! kunnen aardige hopen maken aan ingang van hun hol



Dit doen overigens padden ookhappy :)

Niet elk gat is van een knaagdier,gelukkigwink ;)

Groeten Rene


zourky
Website Member
Posts :215

Website Member
2008-10-15 - 18:43:06 send message to zourky

Zonder twijffel ratten,ik zou er een zakje in steken,zo kantklare zakjes,en dan een platte sementen dal er op,de dag erna kun je zien of het zakje weg is,is het weg dan nog één tot het blijft liggen,ratten halen de vogels snachts van de stokken,veel geluk
groetjes Richard


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2008-10-15 - 19:33:16 send message to P.Rooth

Rat .
Heb zelf ook van die lieve diertjes .
Gazen bodem in de voliere van b.v.dubbeltjesgaas
houd ratten uit de voliere als ze door de bodem gaan .
Dit gat zit dus aan de buitenkant maar wat heeft u aan de binnenkant gevonden ?

Gat aan de binnenkant dichtmaken met beton o.i.d als het maar goed dicht is .

Aan de buitenkant een stukje carbid in het gat met een beetje water en gelijk dichtgooien alle ongedierte wat dan in zo'n hol zit komt er niet levendig uit .

ben nu met alles wat er maar te vinden is om ongedierte te bestrijden bezig .

Een muis heeft denk ik geprobeert bij een paar pruimekopjes vervelend willen doen en deze hangmuis liet haar 8 jongen achter wat ze niet overleeft hebben .

Heb de wereld aan muizevalletjes staan en vang gemiddeld 3 muizen per dag en dat is nu het hele jaar het geval wat ik zeer extreem vind want anders ving ik wel eens een muisje maar nu kan je er op woensdagen er wel een paar flinke gehaktballen van maken ( voor de liefhebbers dan wel te verstaan ).

Dit komt denk ik als straf omdat op het forum mensen met muize overlast zaten en ik dit wel lollig vond vooral dat verhaal van een kleine driehonderd muizen die losgelaten werden vond ik heerlijk , maar ja heb nu muizen en ratten waarvan ik in vallen dit jaar ook al een 12 gevangen heb .
Ik woon dan wel landelijk en dan heb je sowiezo
meer ongedierte .

Succes met de jacht

Paul


Stefan1990
Website Member
Posts :83

Website Member
2008-10-15 - 19:37:21 send message to Stefan1990

heb ik ook gehad, op 1 nacht waren mijn 4 kanaries weg, en de opening en de hoeveelheid zand konden echt niet van muizen zijn (een bergje van zeker 40cm doorsnee en 25 cm hoog)
ik denk dat het ratten zijn maar ik ben nu eenmaal niet zeker, iemand anders zei me dat het ook een das of een fret kon zijn

ik hoop dat het in orde komt, het is erg pijnlijk om te zien dat er vogels weg zijn

Groetjes Stefan



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 129 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede