Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > snavel Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : snavel
ice9340
Website Member
Posts :58

Website Member
2008-09-11 - 18:56:07 send message to ice9340

hallo mijn vraag is mijn een colli vanmijn koppel roseicolli's mijn pop haar snavel gaat precies zo goed niet meer dicht terwijl bij de man zie je zijn snavel goed suiten. kan dat zijn dat haar onderste bek teveel gegroeid is wat moet ik er dan aan laten doen of wat kan ik er zelf aan doen. of kan het een andere oorzaak hebben en zoja de welke. en wta kan ik er aan doen. alvast bedankt kenneth


E.bakker
Website Member
Posts :135

Website Member
2008-09-11 - 19:41:40 send message to E.bakker

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

als je het niet vertrouwd dan moet je altijd naar een vogeldierenarts gaan, misschien kan het nog verholpen worden door regelmatig het bij te "knippen/vijlen" van de snavel.


sabine107
Website Member
Posts :91

Website Member
2008-09-12 - 09:15:37 send message to sabine107

Klopt, het komt wel vaker voor dat een kromsnavel, de onderkant niet goed sleit.

Dan wordt het in het algemeen weggebrand. bijgevijld of geknipt.
Vaak komt het daarna niet meer terug.

Maar het kan ook wezen dat deze vogel een afwijking aan de tong heeft (dit heb ik ook gehad). En doordat de vogel dan meer moeite had met ademen doordat de tong in de weg zat. Zat zijn bek nooit helemaal dicht, en daarom sleet de onderkant niet van de snavel.

Het beste is gewoon even langs de dierenarts en het is zo weer opgelost.


koppiekrauw
Website Member
Posts :15

Website Member
2008-09-12 - 13:07:37 send message to koppiekrauw

Hallo,

Als een snaveltje van een kromsnavel wat te ver doorgroeit kan men het heel handig met een electrisch pedicureset (een soort dremel) weer netjes in vorm vijlen.

Mochten je onverhoopt op een bloedadertje stoten waardoor het wat gaat bloeden kan je dat weer het beste dichtschroeien.

succes,


sabine107
Website Member
Posts :91

Website Member
2008-09-12 - 14:02:15 send message to sabine107

Sorry maar als je hier geen ervaring mee hebt om dit zelf te doen. Zou ik toch even aanraden om langs de dierenarts te gaan.
Deze kan je laten zien hoe het moet voor evt. een volgende keer.
Bij mij koste het altijd maar €15,- sorry maar daarvoor ga ik niet zelf staan prutsen.



P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2008-09-13 - 10:57:07 send message to P.Rooth

Ook een gewone dierenarts staat normaliter te prutsen en gaat het fout is de vogel de klos

Ervaring doe je alleen op door zelf te doen scheelt een hoop stress voor beide

Rol een doek om de vogel en wie weet is er hulp die het koppie vasthoud moet je gwoonlijk zelf ook doen bij een dierenarts .

Is echt niet zo moeilijk .

Paul


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-09-13 - 12:24:58 send message to meyer

quote
Sorry maar als je hier geen ervaring mee hebt om dit zelf te doen. Zou ik toch even aanraden om langs de dierenarts te gaan.
Deze kan je laten zien hoe het moet voor evt. een volgende keer.
Bij mij koste het altijd maar €15,- sorry maar daarvoor ga ik niet zelf staan prutsen.



Ik ben het wel met Sabine eens en beslist niet met het vorige antwoord.

Je hebt nu eenmaal handige mensen waarbij dit vanzelf zal lukken en de vogel geen pijn zal hebben en je hebt mensen welke minderhandig zijn maar door bovenstaand antwoord er dan toch maar aan beginnen met alle gevolgen van dien. Dit kun je dieren niet aandoen. Ik vind dus dat je niet kun verkondigen dat de meeste dierenarstsen dit ook niet kunnen, ook al zou dit zo zijn dan hebben ze altijd nog meer ervaring en middelen dan iemand zonder ervaring en met twee linkse handen.

Groeten Meyerwink ;)


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2008-09-13 - 20:35:45 send message to P.Rooth

Hallo Meyer
Met twee linker handen ken je net zoveel als met twee rechter want ze staan niet zoals een normaal stel handen .wink ;)

Mijn ervaring is dat de dierenartsen die ik bezocht heb met m'n dierbare vogels maar wat aanklooiden en was ikzelf indien zoiets voorkwam
( doorgegroeide snavel of lange nagels ) in een wip klaar kunnen ze wel gestudeerd hebben maar wil niet zeggen dat ze allemaal even " handig " zijn een belachelijk hoge rekening uitschrijven dat kunnen ze wel .sad :(

Zodat een ieder die wat handig is een dergelijke
snavel goed en snel zelf kunnen doen of ben ik een die zgn rechterhanden zou hebben .

Paul


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-09-13 - 20:49:09 send message to meyer

Paul jou probleem is dat je geen goede dierenarts hebt of kent.
Je voordeel is dat jij onzettend handig bent en alles zelf kunt doen , maar dat je er dan ook vanuit gaat dat iedereen zo handig is als jij, dat is dan weer verkeerd gedachtshocked 8O We proberen elkaar hier zo veel mogelijk te helpen en niet op te dringen.

Groeten Meyerwink ;)


koppiekrauw
Website Member
Posts :15

Website Member
2008-09-16 - 11:44:29 send message to koppiekrauw

Sorry, ik begrijp de laatste opmerking van meyer totaal niet.
Ik meen dat het forum er is om ervaringen uit te wisselen en elkaar wat wijzer te maken.
In dat kader zijn de ervaringen die P.Rooth en Sabine hier neergeschreven hebben heel goed op zijn plaats.
Iedereen is verantwoordelijk voor eigen handelen, acht je jezelf niet capabel om een bepaalde handeling zelf uit te voeren moet je het vooral niet doen!!!!
Zo heb je ook zat mensen die een timmerman inhuren om een spijker in de muur te slaan.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 125 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede