Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Mutaties bij de mozambique Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Mutaties bij de mozambique
LarsColli
Website Member
Posts :15

Website Member
2008-06-17 - 10:51:38 send message to LarsColli

Op een advertentiesite (België) biedt er iemand een mutatie aan van de mozambique. Het zou om een zilveragaat gaan. Ik zou dan eerder denken aan een kruising met een kanarie. Er staat ook een foto bij de advertentie...


Heeft iemand weet van een mutatie?


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2008-06-17 - 11:38:19 send message to theelepeltje



LarsColli
Website Member
Posts :15

Website Member
2008-06-17 - 12:37:34 send message to LarsColli

Dat is inderdaad de foto. Iemand een idee of dit een zuivere mozambique is?


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2008-06-17 - 13:45:51 send message to cocobar

Of kruising met een edelzanger!

Er is echter al in boeken vermeld dat er een mutatie wilde mozambiquesijs al gevangen is geweest, dus het is mogelijk... maar ik denk dus eerder aan een kruising.



marco20
Website Member
Posts :259

Website Member
2008-06-17 - 21:54:15 send message to marco20

er bestaan wel degelijk mozambiqeusijs mutanten en daar is deze er een van . zie verder ook geen tekeningen die duiden op bastaarden met een edelzanger . de stipjes mist ie dus wel degelijk een man . groeten marco .


Hobby-handel
Website Member
Posts :132

Website Member
2008-06-17 - 23:51:06 send message to Hobby-handel

Wat het is weet ik niet precies maar ik zou de vogel niet als mutatie van de mozambique durven kopen.
Er zit kleurverschil tussen het wit direct onder de snavel en het wit op de plek waar het zogenaamde kettinkje moet zitten. Op de plek van het kettinkje is de vogel niet zo helder als direct onder de snavel, ik betwijfel dus of het een man is. Het lijkt mij een pop, ook omdat de streep boven het oog niet zo duidelijk aanwezig is, naar mijn mening/ervaring is die bij een man duidelijker.



Fokke
Website Member
Posts :224

Website Member
2008-06-18 - 10:56:23 send message to Fokke

Als keurmeester heb ik eens een stam bastaarden gekeurd van een mozambiquesijs en een blauwe kanarie en die leken veel op de vogel van deze foto. Uiterlijk haast hetzelfde als de mozambiquesijs maar ze waren iets groter van formaat. Dit ben ik nooit vergeten want alle vier de vogels zaten op de keurtafel helderop te zingen en dat was gewoon een lust om naar te luisteren. Ik den dat ik ze door hun prachtige zang zelfs wel een extra puntje heb gegeven.


Fokke
Website Member
Posts :224

Website Member
2008-06-18 - 10:57:14 send message to Fokke

Als keurmeester heb ik eens een stam bastaarden gekeurd van een mozambiquesijs en een blauwe kanarie en die leken veel op de vogel van deze foto. Uiterlijk haast hetzelfde als de mozambiquesijs maar ze waren iets groter van formaat. Dit ben ik nooit vergeten want alle vier de vogels zaten op de keurtafel helderop te zingen en dat was gewoon een lust om naar te luisteren. Ik denk dat ik ze door hun prachtige zang zelfs wel een extra puntje heb gegeven.


LarsColli
Website Member
Posts :15

Website Member
2008-06-18 - 11:05:54 send message to LarsColli

Is de staart ook niet nogal lang voor een mozambique sijs?

Verder stond er in de advertentie:

Te Koop: Zeer zeldzame mutatie van de mozambique sijs, kleur zilveragaat, uit buitenvoliere.foto 1 de betreffende mutant, foto 2 een isabelmutant ook in mijn bezit, helaas overleden. Bieden via mijn émail adres om onzinnige biedingen op het net te vermijden. Geen antwoord wil zeggen ...te laag bod. De mutant is een man.


Hobby-handel
Website Member
Posts :132

Website Member
2008-06-18 - 11:48:00 send message to Hobby-handel

De staart lijk inderdaad nogal lang, maar dit vertekend volgens mij omdat de vogel "een kale kont" heeft wink :)


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2008-06-18 - 14:22:51 send message to cocobar

Als je alles op een rijtje zet en de zaken tegen elkaar afweegt, dan laat je deze beter zitten waar ie is. My 2 cents wink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 184 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede